- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Ford πρόσφατα έχει προσθέσει στις εκδόσεις των μοντέλων της και μια πιο… Active εκδοχή η οποία αναμένεται να προσελκύσει τους περισσότερο δραστήριους καταναλωτές.
Εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta Active στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του από την οποία σίγουρα αποκομίσαμε μια καλή δόση της έννοιας χαμηλό κόστος χρήσης!
Ωστόσο από την άλλη μεριά το κόστος κτήσης θα λέγαμε ότι δεν αποτελεί «ευκαιρία» καθώς για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 120 ίππων οι 19.259 ευρώ είναι αρκετά χρήματα για ένα Ford Fiesta έστω και Active αλλά ο υπερπλήρης εξοπλισμός, η πολυετής εγγύηση και η υψηλή μεταπωλητική αξία χρυσώνουν το χάπι του κόστους κτήσης.
Επιπλέον θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται σε 109,76 ευρώ και η απόφαση ίσως παρθεί πιο εύκολα…
Έτοιμο για περιπέτειες!
Το αμάξωμα του Ford Fiesta Active είναι ξεκάθαρο είναι φτιαγμένο για περιπέτειες και αυτό είναι εμφανές από όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς.
Αρχικά έχουμε τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, έντονα χρώματα, ειδικές ζάντες και το Fiesta Active είναι έτοιμο για… περιπέτειες.
Τα μαύρα πλαστικά στους θόλους αλλά και στους προφυλακτήρες προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ τα 1,8 εκατοστά που είναι ψηλότερο το αμάξωμα από το έδαφος τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED ενώ από το πλάι γίνεται πιο έντονος ο SUV χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος τα πλαστικά στον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα κερδίζουν την παράσταση.
Υπερπλήρης εξοπλισμός
Το εσωτερικό του Ford Fiesta Active είναι σχεδόν πανομοιότυπο με εκείνο των υπόλοιπων εκδόσεων με μοναδικές διαφορές τις επενδύσεις στα καθίσματα αλλά και κάποια χρωματιστά φιλέτα στις πόρτες και στο ταμπλό.
Τα όργανα διαθέτουν όμορφη σχεδίαση ενώ οι δείκτες διαθέτουν ένα γαλάζιο χρώμα.
Το ταμπλό δείχνει ιδιαίτερα σύγχρονο και στο επάνω μέρος του έχει μαλακό πλαστικό με ευχάριστη υφή, ενώ τα υπόλοιπα είναι σκληρά με ικανοποιητική συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής 6,5” του SYNC 3 είναι υπόδειγμα ευχρηστίας και ευαισθησίας, συνοδεύεται δε από κάμερα οπισθοπορείας και ηχοσύστημα της B&Ο με 10 ηχεία.
Συνολικά ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Active 2 δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις, περιλαμβάνοντας μέχρι αυτόματο διζωνικό κλιματισμό καθώς και πλήρη πλατφόρμαοδηγικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση λωρίδας, αυτόματους προβολείς και αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ.
Ο οδηγός θα βρει αμέσως τη σωστή θέση οδήγησης ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες θα καθίσουν άνετα και θα έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα πόδια ή τα κεφάλια τους.
Μέτριος κρίνεται ο χώρος αποσκευών με 311 λίτρα.
120 ίπποι
Το Ford Fiesta Active της δοκιμής μας κινούνταν από τον πετρελαιοκινητήρα TDCi χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.
Το Fiesta Active διαθέτει τρία προγράμματα κίνησης (Normal, Eco, Slippery), που ο οδηγός επιλέγει μέσω μπουτόν τα οποία διαφοροποιούν την απόκριση στο γκάζι, την υποβοήθηση του τιμονιού αλλά και το σύστημα ευστάθειας, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.
Όσον αφορά στις επιδόσεις το πετρελαιοκίνητο Fiesta Active για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση χρειάζεται 9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ/ώρα.
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως παρά την ιπποδύναμη το Fiesta Active δεν σε βάζει σε… περιπέτειες όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Active και στο δρόμο
Το Fiesta Active μπορεί να έχει τα χαρακτηριστικά ενός SUV αλλά αποδείχθηκε ότι διατηρεί στο ακέραιο την οδική συμπεριφορά που διαθέτει το γνωστό μοντέλο και στην πολιτική του έκδοση.
Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiesta Active απέδειξε ότι είναι είναι ευθύβολο, σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει περάσει τα 180 χλμ./ώρα. Ωστόσο αν ο οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε το ταξίδι θα αποδειχθεί ιδιαίτερα οικονομικό καθώς η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το μικρό μοντέλο της Ford απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Μέσα στην πόλη το Fiesta δείχνει ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο ενώ τα νέα αμορτισέρ αποσβένουν τις όποιες ανωμαλίες του οδοστώματος.
Παράλληλα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κάνει την… αναρρίχηση στα πεζοδρόμια παιχνιδάκι ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αποτελεί σύμμαχο για κάθε οδηγό.
Όταν ο δρόμος τελειώνει ο οδηγός θα πρέπει να κινηθεί με σύνεση καθώς τετρακίνηση δεν υπάρχει. Η επιλογή Slippery βοηθά στις εκκινήσεις σε ανηφόρες και γλιστερά κομμάτια, ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ θέλουν προσοχή.
Πάντως το Fiesta Active θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε χώμα και σαθρά εδάφη όπου ένα απλό Fiesta δεν θα κινηθεί σε καμία περίπτωση…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Κατανάλωση
Μεταπωλητική αξία
Πολυετής εγγύηση
ΚΑΤΑ
Τιμή