Στο Grand Prix του Μονακό και τα τέσσερα μονοθέσια με κινητήρα Honda απέδωσαν εξαιρετικά για να τερματίσουν επάξια στην πρώτη οκτάδα.
Ο Max Verstappen που εκκίνησε από την 3η θέση έκανε την επίθεση του στον πρώτο κιόλας γύρο για τη 2η θέση και στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και πέρασε μπροστά από τον Valtteri Bottas, μετά από ένα ταχύτατο pit stop. Οι αγωνοδίκες στη συνέχεια τιμώρησαν τον Max με ποινή 5 δευτερολέπτων για επικίνδυνη έξοδο από τα pit, όμως ο οδηγός της Red Bull εξαπέλυσε επίθεση στον Lewis Hamilton μέχρι τον τελευταίο γύρο του αγώνα.
Τρεις γύρους πριν τον τερματισμό ο Verstappen επιχείρησε να προσπεράσει τον Hamilton από την εσωτερική στη Nouvelle Chicane στην έξοδο του τούνελ με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους, ανώδυνη όμως και συνέχισαν με την ίδια σειρά για να τερματίσουν στην 1η και 2η θέση. Τελικά ο Ολλανδός κατατάχθηκε στην 4η θέση λόγω της ποινής που είχε δεχτεί καθώς τα μονοθέσια που ακολουθούσαν τα δύο πρώτα ήταν σε κοντινή απόσταση.
Η εξαιρετική στρατηγική που ακολούθησε τόσο η Aston Martin Red Bull Racing όσο και η Toro Rosso, είχε σαν αποτέλεσμα μία πλούσια συγκομιδή βαθμών. Ο Pierre Gasly, από την 8η θέση στη γραμμή της εκκίνησης λόγω της ποινής που είχε δεχτεί στις κατατακτήριες, τερμάτισε στην 5η θέση.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας επιστρατεύτηκε στο 10ο γύρο και ενώ οι έξι πρώτοι οδηγοί μπήκαν αμέσως στα pit για αλλαγή ελαστικών, η Red Bull κράτησε τον Pierre στην πίστα δίνοντάς του την ευκαιρία να ανεβεί στην 5η θέση και να οδηγήσει στον κανονικό του ρυθμό. Μετά από το δικό του pit stop αρκετά αργότερα στον αγώνα, ο Pierre κράτησε με άνεση την 5η θέση και δημιούργησε μάλιστα αρκετή διαφορά, ώστε να κάνει ένα δεύτερο pit stop 16 γύρους πριν τον τερματισμό που του έδωσε την ευκαιρία να εξασφαλίσει έναν επιπλέον βαθμό κάνοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Με παρόμοια στρατηγική η Toro Rosso έδωσε την ευκαιρία στους Daniil Kvyat και Alex Albon να μείνουν στην πίστα με την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και να ανέβουν αντίστοιχα στην 7η και στην 8η θέση μετά τα δικά τους pit stop. Και οι δύο οδηγοί έδειχναν να έχουν καλύτερο ρυθμό από τον Carlos Sainz που προηγείτο στην 6η θέση, όμως με δεδομένο το πόσο δύσκολο είναι το προσπέρασμα στο Μονακό, δεν κατάφεραν να τον προσπεράσουν. Και πάλι όμως κατάφεραν να χαρίσουν 10 βαθμούς συνολικά στην ομάδα.
Αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας από το Βρετανικό GP του 1991 που η Honda έφερε τέσσερα αυτοκίνητά της στις οχτώ πρώτες θέσεις του τερματισμού. Στο Βρετανικό GP του 1987 τα μονοθέσια με Honda είχαν κατακτήσει τις τέσσερις πρώτες θέσεις.
Επόμενος αγώνας είναι το Καναδικό Grand Prix (Circuit Gilles Villeneuve) στις 7-9 Ιουνίου 2019
Toyoharu Tanabe
Τεχνικός Διευθυντής, Honda F1
“Πολύ καλή απόδοση που είχε σαν αποτέλεσμα και τα τέσσερα μονοθέσια να τερματίσουν στην πρώτη οκτάδα και να πάρουν βαθμούς. Κρίμα μόνο για την ποινή του Max. Και οι δύο ομάδες ήταν δυνατές όλο το Σαββατοκύριακο και είχαν πολύ καλή στρατηγική στον αγώνα. Τώρα κάνουμε ένα διάλειμμα και από την Ευρώπη πηγαίνουμε στο Μόντρεαλ. Η πίστα εκεί είναι πολύ διαφορετική από του Μονακό, οπότε θα εργαστούμε σκληρά για την εξέλιξη των κινητήρων μας πριν πάμε στον Καναδά”.
Max Verstappen
Aston Martin Red Bull Racing
Τερμάτισε: 4ος
“Έδωσα τα πάντα χθες και έκανα έναν απολαυστικό αγώνα. Πιστεύω ότι ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί και το χάρηκα που μπορούσα να πιέσω για τη νίκη. Ξέρεις ότι όταν έχεις μπροστά σου τον Lewis, αυτό είναι πολύ δύσκολο, όμως συνέχισα να τον πιέζω και προσπάθησα να τον παρασύρω σε μια λάθος κίνηση.
Τον ανάγκασα να φθείρει τα ελαστικά του περισσότερο από όσο θα ήθελε που σημαίνει ότι μπορούσα να του επιτεθώ. Σε κάποιο σημείο είδα τα ελαστικά του να χάνουν απόδοση και σε μερικές στροφές ήταν πραγματικά αργός οπότε μπορούσα να επιχειρήσω ένα προσπέρασμα. Όμως δεν μπορούσα να μείνω κολλημένος πίσω του. Όταν απέμειναν λίγοι γύροι σκέφτηκα να το επιχειρήσω και να δω τι θα γίνει. Ήρθαμε σε επαφή αλλά ευτυχώς δε συνέβη κάτι.
Η ποινή του pit stop ήταν ατυχές περιστατικό, όμως δε νομίζω ότι η ομάδα έκανε κάτι λάθος, εξάλλου ήταν αδύνατο να δω τι γινόταν στο στενό pit lane. Αν δείτε το ρυθμό μας θα καταλάβετε ότι ήμασταν πολύ δυνατοί και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Σίγουρα θα προτιμούσα να έχω ανεβεί στο βάθρο, όμως απόλαυσα τον αγώνα. Κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις. Είναι εύκολο να πω εκ των υστέρων ότι αν είχαμε μερικούς γύρους ακόμη θα τον περνούσα, όμως έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά όλο το Σαββατοκύριακο και δοκιμάσαμε τα πάντα για να πάρουμε τη νίκη”.
Pierre Gasly
Aston Martin Red Bull Racing
Τερμάτισε: 5ος
“Ήταν μία πραγματικά καλή μέρα και δίκαια είμαστε ευχαριστημένοι με την 5η θέση, καθώς είχαμε εκκινήσει από την 8η σε μία πίστα όπως του Μονακό όπου είναι δύσκολο να κερδίσεις θέσεις. Είχαμε πολύ καλή στρατηγική και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στον αγώνα. Πραγματικά απόλαυσα την οδήγηση ενός τόσο γρήγορου μονοθεσίου σε μία τέτοια πίστα. Μπορούσα να πιέζω δυνατά προς το τέλος του αγώνα κάνοντας μερικούς πολύ γρήγορους γύρους ώστε να τερματίσω στα 10 δευτερόλεπτα από τον πρώτο παρότι είχα εκκινήσει από την όγδοη θέση. Είμαι πραγματικά χαρούμενος και χρειάζεται να συνεχίσουμε να δουλεύουμε ώστε να φέρουμε ανάλογα αποτελέσματα και στους επόμενους αγώνες”.
Daniil Kvyat
Red Bull Toro Rosso Honda
Τερμάτισε: 7ος
“Ήμασταν πολύ δυνατοί στις κατατακτήριες το Σάββατο και το εκμεταλλευτήκαμε με έναν δυνατό αγώνα χθες και αυτό είναι ένα ωραίο συναίσθημα. Στην εκκίνηση ήμουν εύκολος στόχος και ο Gasly με πέρασε καθαρά από την εξωτερική στα φρένα, καθώς ήμουν στην εσωτερική γραμμή και δεν μπορούσα να αντιδράσω. Κάποιος μπροστά μπήκε μάλλον αργά στην πρώτη στροφή και προκάλεσε μία αλυσιδωτή αντίδραση. Ωστόσο είμαι χαρούμενος γιατί είχαμε ένα δυνατό αγώνα. Είμαστε ικανοποιημένοι με τους βαθμούς που πήραμε χθες αλλά και από τον τρόπο που διαχειριστήκαμε τον αγώνα: η ομαδική δουλειά ήταν εκπληκτική και είχα εξαιρετική υποστήριξη από όλους στην ομάδα!
Η 7η θέση είναι ένα σημαντικό αποτέλεσμα στο Μονακό. Εργαστήκαμε σκληρά τις τελευταίες δύο εβδομάδες ώστε να δούμε τι χρειάζεται για να βελτιωθούμε και τι χρειάζομαι εγώ για να είμαι ταχύτερος. Και το βρήκαμε. Τώρα χρειάζεται να το βρίσκουμε αυτό κάθε Σαββατοκύριακο ώστε να συνεχίσουμε να παίρνουμε καλούς βαθμούς. Το αυτοκίνητο έχει καλή απόδοση οπότε χρειάζεται να συνεχίσουμε να το εξελίσσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση”.