- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων επιβραδύνουν μετά από μια δεκαετία ανάπτυξης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για μια βαθύτερη ύφεση με την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Μάλιστα το τελευταίο εξάμηνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν το εργατικό δυναμικό τους κατά 38.000 παγκοσμίως!
Από την Κίνα, έως το Ηνωμένο Βασίλειο, την Γερμανία, τον Καναδά και τις ΗΠΑ, οι εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους.
Πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποίησε ότι οι μειώσεις του κόστους θα είναι πρωτοφανείς και όλοι πρέπει να προετοιμαστούν για μια μεγάλη αναταραχή στη βιομηχανία.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κόβουν τις βάρδιες ή κλείνουν εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Είναι η αντίδραση τους στις υποτονικές πωλήσεις στις δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στον κόσμο – την Κίνα και τις ΗΠΑ – και στις μεγάλες δαπάνες που απαιτούνται για να αναπτύξουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αυτόνομη οδήγηση.
Η κάμψη θα μπορούσε να επιδεινωθεί από τους υψηλότερους δασμούς που απειλούν ότι θα επιβάλουν οι ΗΠΑ, με άμεσο αποτέλεσμα να τεθούν σε κίνδυνο 700.000 αμερικανικές θέσεις εργασίας.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρών οχημάτων μειώθηκαν κατά 0,5% το 2018 στα 94,8 εκατ. για πρώτη φορά από το 2009.
Η Morgan Stanley προέβλεψε τον Ιανουάριο μείωση 0,3% φέτος, αλλά η ταχύτερη από την αναμενόμενη επιβράδυνση στην κινεζική αγορά μπορεί να έχει πιο αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 0,5% το 2018 στα 94,8 εκατομμύρια, γεγονός που οι αναλυτές χαρακτήρισαν την πρώτη ετήσια πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων από το 2009.
Η Morgan Stanley προέβλεψε τον Ιανουάριο μείωση 0,3% φέτος, αλλά η ταχύτερη από την αναμενόμενη επιβράδυνση στην κινεζική αγορά μπορεί να έχει πιο αρνητικές επιπτώσεις στις πωλήσεις…