- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Ferrari γυρίζει σελίδα στην ιστορία της παρουσιάζοντας και επίσημα την SF90 Stradale η οποία αποτελεί το πρώτο υβριδικό plug-in μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το αυτοκίνητο κινείται από έναν V8 biturbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 769 ίππους ενώ οι υπόλοιποι 217 ίπποι τροφοδοτούνται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν πίσω και δύο στον εμπρόσθιο άξονα.
Ο συνδυασμός των παραπάνω καθιστά την υβριδική Scuderia Ferrari 90 Stradale, ένα τετρακίνητο super car.
Η ύπαρξη τετρακίνησης προσδίδει και τις κορυφαίες επιδόσεις με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τα πρώτα 200 χλμ. σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα!
Η Ferrari SF90 Stradale μπορεί να κινηθεί χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια για 25 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τους δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στο εμπρόσθιο άξονα αλλά με ανώτατη ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.
Η ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 9,7 KWh.
«Είμαι πεπεισμένος ότι οι πελάτες μας θα χρησιμοποιήσουν επίσης το χαρακτηριστικό plug-in για να επαναφορτίζουν την μπαταρία», δήλωσε ο Chief Technical Officer Michael Leiters. Η μπαταρία κανονικά επαναφορτίζεται από τον κινητήρα και μέσω της διαδικασίας επιβράδυνσης.
Η βασική έκδοση του αυτοκινήτου ζυγίζει 1.600 κιλά ενώ η λεγόμενη έκδοση «Assetto Fiorano» μειώνεται στα 1.570 κιλά λόγω της χρήσης ινών άνθρακα στα πάνελ των θυρών και τιτανίου στα ελατήρια και το σύστημα εξάτμισης.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου διαθέτει εντελώς νέα σχεδίαση σε σχέση με τις λοιπές Ferrari και το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της καμπίνας είναι η κυρτή οθόνη 16 ιντσών εμπρός από τον οδηγό αλλά και πολλά χειριστήρια στο τιμόνι τα οποόια σύμφωνα με τους Ιταλούς ελέγχουν το 80% των λειτουργιών του οχήματος.
Ο επικεφαλής εμπορικός και εμπορικός διευθυντής της Ferrari Enrico Galliera δήλωσε ότι η SF90 Stradale δεν είναι περιορισμένη έκδοση και η παραγωγή θα διαρκέσει για τέσσερα έως πέντε χρόνια. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2020, ενώ οι παραδόσεις των ΗΠΑ πρόκειται να αρχίσουν δύο μήνες μετά.
Η τιμή εκκίνησης θα αποκαλυφθεί αργότερα αυτή την εβδομάδα, δήλωσε ο Galliera, καθώς η Ferrari θέλει να δείξει πρώτα το αυτοκίνητο σε 2.000 VIP πελάτες που θα συγκεντρωθούν σύντομα στο Maranello.
Η Galliera υπαινίχθηκε ότι το κόστος θα είναι χαμηλότερο από τα 1,2 εκατ. ευρώ που η εταιρεία χρεώνει για την LaFerrari, αλλά πάνω από τις 300.000 ευρώ που χρεώνει για την 812 Superfast.