Ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Mike Manley δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα χρειαστεί να πληρώσει πρόστιμα επειδή δεν συμμορφώνεται με αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το CO2 το 2019 και το 2020.
Η FCA θα συμμορφωθεί όμως με τους νέους κανόνες της ΕΕ λόγω της συμφωνίας με την Tesla, αλλά και των επερχόμενων υβριδικών εκδόσεων plug-in hybrid του Jeep Compass, του Renegade και του Wrangler, καθώς και η προσθήκη ενός ολοκαίνουριου Fiat 500 αλλά και την άφιξη πιο αποδοτικών κινητήρων καύσης.
«Αυτό το έτος θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε βελτιωμένες παραδοσιακές τεχνολογίες κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των νέων τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων», δήλωσε ο Manley στους αναλυτές κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της FCA.
Οι βενζινοκινητήρες 1.0 και 1.3 λίτρων παράγονται στο Bielsko Biala της Πολωνίας και προσφέρονται επί του παρόντος στο μικρό crossover της Fiat 500X και στο Renegade.
Η πρόσθετη παραγωγή των κινητήρων προγραμματίζεται να ξεκινήσει από το εργοστάσιο της FCA στο Termoli της Ιταλίας το επόμενο έτος.
Το 2020, η FCA θα διαθέσει το ηλεκτρικό Fiat 500 αλλά και τις plug-in hybrid εκδόσεις στα μοντέλα της Jeep.
Ο Manley δήλωσε ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 5% του ευρωπαϊκού μεριδίου πωλήσεων της FCA.
Όλα τα παραπάνω έχουν κάνει τον Manley να είναι σίγουρο για την επίτευξη των νέων αυστηρών κανόνων της ΕΕ και θα γλιτώσει από την επιβολή προστίμων.
Οι λύσεις
Ενώ η FCA αναμένει ότι θα αποφύγει τα πρόστιμα, θα έχει ακόμα ουσιαστικό νομοσχέδιο για την επίτευξη συμμόρφωσης. Ο οικονομικός διευθυντής Richard Palmer δήλωσε κατά τη διάρκεια της διάσκεψης του FCA για το πρώτο τρίμηνο ότι το κόστος για την επίτευξη συμμόρφωσης στους νέους κανόνες της ΕΕ ανέρχεται φέτος σε 120 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό κόστος συμμόρφωσης για το 2019 είναι λίγο υψηλότερο από τα 600 εκατ. ευρώ που είχαν δαπανηθεί το 2018.»
Η CFO δήλωσε επίσης ότι το κόστος συμμόρφωσης είναι 50 μονάδες βάσης (0,5%), στο περιθώριο κέρδους της FCA στην ευρωπαϊκή περιφέρεια, που περιλαμβάνει την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Η ηλεκτροκίνηση θα αυξήσει επίσης το βιομηχανικό κόστος, πρόσθεσε.
Ο Manley ωστόσο ξεκαθάρισε ότι η FCA σκοπεύει να ανακτήσει το 60% του επιπλέον κόστους που θα προκαλέσουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέσω της τιμολόγησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι ο στόχος της FCA είναι να συμμορφώνεται χωρίς τη βοήθεια πιστώσεων από την Tesla έως το 2022. Για να επιτευχθεί πλήρης συμμόρφωση μέχρι το 2021, η FCA σχεδιάζει να προσθέσει ένα ακόμη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα επιπλέον υβριδικό plug-in αλλά και τέσσερα πιο ήπια υβριδικά μοντέλα.
Μέχρι το 2022, ο Manley πιστεύει ότι «η ανάγκη συγκέντρωσης συμφωνιών θα είναι πολύ, πολύ μικρή».