To 2018 αποδείχθηκε ένα εξαιρετικά δύσκολο έτος για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσουν τους νέους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων, να επενδύσουν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και συστήματα αυτόνομης οδήγησης και πάνω απ’ όλα να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους τους παρά το υψηλό κόστος.
Ωστόσο ο όμιλος PSA κατάφερε υπό την ηγεσία του Carlos Tavares όχι μόνο να καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων και κερδών αλλά το λειτουργικό περιθώριο κέρδους για τις εταιρείες Peugeot, Citroen και DS να ανέρχεται σε 8,4% ενώ για την νέα εταιρεία του ομίλου που δεν είναι άλλη από την Opel το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται σε 4,7% μόλις 18 μήνες μετά την απόκτησή της.
Οι αναλυτές πραγματικά έδωσαν τα εύσημα στον Tavares επισημαίνοντας ότι: «Ο μετασχηματισμός του ομίλου PSA υπό τον Tavares ήταν εξαιρετικός. Το κορυφαίο στέλεχος του ομίλου PSA εφάρμοσε με επιτυχία την αποδεδειγμένη προσέγγισή του όσον αφορά στο κόστος, στην πειθαρχία του κεφαλαίου, στη διανομή και την τιμολόγηση.»
Στέλεχος από τον επενδυτικό όμιλο Evercore ISI ανέφερε ότι ο Tavares και η ομάδα του είναι σε καλό δρόμο για να κάνουν ό, τι λίγοι θα είχαν φανταστεί στο γύρισμα της Opel.
«Ο όμιλος PSA, υπό την ηγεσία του διευθύνοντα συμβούλου Tavares, δείχνει πώς θα γίνει η δουλειά», δήλωσε το στέλεχος σε επιστολή προς τους επενδυτές.
Οι έπαινοι για τον Tavares έγιναν περισσότεροι έντονοι τον περασμένο μήνα, αφού ο όμιλος PSA ανέφερε ότι τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% και ανήλθαν στα 3,34 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας το λειτουργικό περιθώριο σε νέο ρεκόρ 8,7% στο πρώτο εξάμηνο.
H συνταγή Tavares περιλαμβάνει μια εστίαση στη βελτίωση των τιμών ακόμη και με οικονομία κλίμακας λόγω του όγκου παραγωγής και διατήρηση μια σφικτή γκάμα μοντέλων με ισχυρή επωνυμία αναφέρουν οι αναλυτές.
Πέραν αυτών υπάρχουν και άλλοι παράγοντες όπως οι ιδιότητες του Tavares ως ηγέτη που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τις οποίες αντλεί επιπλέον έσοδα όπως από τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή από το ευέλικτο δίκτυο παραγωγής.
Πάντως ο Tavares ανέλαβε τον όμιλο PSA στις αρχές του 2014 όπου τα πράγματα δεν ήταν και ιδιαίτερα θετικά και η ρευστότητα περιορισμένη.
Ο όμιλος PSA αναδιαρθρώθηκε για να δώσει στη γαλλική κυβέρνηση και στην Dongfeng Motors της Κίνας ποσοστό 14% στον καθένα.
Η κίνηση έφερε στα ταμεία της εταιρείας πάνω από 1,6 δισ. ευρώ στο PSA, μειώνοντας το μερίδιο της οικογένειας Peugeot στο 14% από 25%.
Ωστόσο ένα εργοστάσιο στο Aulnay, κοντά στο Παρίσι, είχε μόλις κλείσει, στο πλαίσιο ενός σχεδίου για την περικοπή περισσότερων από 10.000 θέσεων εργασίας στη Γαλλία μέχρι το 2015. Επίσης μια συμφωνία με την GM, η οποία υπογράφηκε το 2012, έπρεπε ακόμα να αποφέρει καρπούς και το 2017 εξαγοράστηκε η Opel από την GM.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ήταν έτοιμοι και πάλι να αγοράσουν καινούρια αυτοκίνητα και ο Tavares ήταν σε θέση να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερους νέους καταναλωτές κυρίως μέσω της τιμολογιακής πολιτικής που είχε επιλέξει να ακολουθήσει.
Μάλιστα σύμφωνα με αναλυτές ο Tavares επέλεξε μια πιο έξυπνη εμπορική πολιτική επειδή δεν είχε μεγάλα διαθέσιμα κεφάλαια.
Ο Tavares χαρακτηρίζεται άμεσος και προσιτός, μετακινείται με τις εκπτωτικές αεροπορικές εταιρείες και παραμένει σε οικονομικά ξενοδοχεία.
Στο γραφείο βρίσκεται από τις 8 το πρωί έως και τις 6 το απόγευμα ενώ το πάθος του είναι οι αγώνες κλασσικών αυτοκινήτων.