Η Volvo εδώ και δεκαετίες έχει μια παράδοση με τα station wagon μοντέλα τα οποία γνωρίζουν ιδιαίτερη επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ωστόσο παρά το γεγονός πως η κατηγορία των SUV καταγράφει τεράστια άνοδο η σουηδική εταιρεία αποφάσισε να συνδυάσει τις αρετές ενός station wagon με τα χαρακτηριστικά ενός SUV και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό καθώς κατασκευάστηκε ένα μοναδικό μοναδικό μοντέλο που φέρει το λογότυπο V60 Cross Country.
Το νέο σουηδικό μοντέλο απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με επιπλέον διαθέσιμους χώρους αλλά να έχουν παράλληλα και τις δυνατότητες ενός SUV που προσδίδει η τετρακίνηση αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Παράλληλα η σουηδική εταιρεία με αυτό τον τρόπο προσεγγίζει και τους καταναλωτές οι οποίοι θεωρούν ότι το XC60 είναι υπερβολικό ενώ το απλό V60 δεν καταφέρνει να καλύψει τις ανάγκες τους.
Το Volvo V60 Cross Country αποτελεί ένα crossover υψηλών απαιτήσεων που προκαλεί τον ιδιοκτήτη του να το οδηγήσει ακόμη και σε δύσβατα μονοπάτια όταν ο δρόμος τελειώνει ενώ εντός του οδοστρώματος προσδίδει μια ποιότητα κύλισης που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.
Όλα τα παραπάνω για να τα αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλλει 36.600 ευρώ για την βασική έκδοση Momentum ενώ η πλούσια έκδοση Summum κοστίζει 43.060 ευρώ.
Επίσης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα για δίλιτρο αυτοκίνητο καθώς ανέρχονται σε 275,65 ευρώ αλλά στην Ελλάδα οι κάτοχοι όλων των αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω επιβαρύνονται με Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 440 ευρώ για τα πρώτα 5 έτη οπότε ανεβαίνει ανάλογα και το ετήσιο κόστος χρήσης.
Από την άλλη μεριά βέβαια η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου κίνησης αντισταθμίζει τα παραπάνω ενώ η ανακοίνωση από την κυβέρνηση περί κατάργησης των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης αναμένεται να τονώσει και πάλι τις πωλήσεις των δίλιτρων αυτοκινήτων.
Μοναδικό crossover
Το νέο Volvo V60 Cross Country είναι βασισμένμο στο νέο V60, και αποτελεί το τελευταίο δείγμα της γενιάς των μοναδικών crossover μοντέλων της σουηδικής εταιρείας τα οποία εμφανίστηκαν πριν από 22 χρόνια με την παρουσίαση του V70 Cross Country το 1997.
Η δυναμική εμφάνιση του V60 Cross Country συνδυάζεται με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, στάνταρ τετρακίνηση και εξελιγμένη τεχνολογία που διευκολύνουν την πρόσβαση σε κάθε δρόμο.
Στο σουηδικό μοντέλο έχει υιοθετηθεί μια σύγχρονη σχεδίαση που είναι γνώριμη στα μοντέλα της Volvo με τη νέα μάσκα και το λογότυπο της εταιρείας να δεσπόζουν στο εμπρόσθιο μέρος μαζί με τους εντυπωσιακούς προβολείς LED.
Τα προστατευτικά πλαστικά σε όλο το αμάξωμα τονίζουν τον off-road χαρακτήρα του μοντέλου όπως επίσης και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (21 εκατοστά) σε σχέση με την «πολιτική» έκδοση V60.
Όλα δείχνουν τόσο μελετημένα και αρμονικά με αποτέλεσμα το σουηδικό μοντέλο να διαθέτει μια άκρως επιβλητική σχεδίαση που σε κάνει να ξεχνάς την station wagon εκδοχή του μοντέλου.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις των εξατμίσεων δίνουν έναν σπορ τόνο στο αυτοκίνητο ενώ το λογότυπο D4 AWD θα πρέπει να το προσέχουν ιδιαίτερα οι οδηγοί που κινούνται πίσω από το σουηδικό μοντέλο για αποφυγή… παρεξηγήσεων!
Σουηδική πολυτέλεια
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η καθαρή σκανδιναβική σχεδίαση με πρωταγωνιστή τον πίνακα οργάνων αλλά και την μεγάλη οθόνη που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό και είδαμε για πρώτη φορά στην κορυφαία σειρά 90 τα οποία προσδίδουν μια hitech εικόνα αλλά και μια πολυτέλεια στο V60 Cross Country.
Στην υψηλής αισθητικής καμπίνα επιβατών ξεχωρίζουν επίσης και οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί με χειριστήρια σε σχήμα διαμαντιού – ένα μοτίβο που ακολουθείται στο φινίρισμα και άλλων χειριστηρίων, όπως ο περιστροφικός επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποπνέουν την αίσθηση της σύγχρονης σουηδικής πολυτέλειας, με διαφορετική υφή και σχεδίαση ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Το νέο Volvo V60 Cross Country διαθέτει ένα από τα πιο πρακτικά εσωτερικά στην κατηγορία του. Οι λεπτές πλάτες των εμπρός καθισμάτων και η σχεδίαση των πίσω καθισμάτων απελευθερώνουν επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, εξασφαλίζοντας συγχρόνως άνεση και σωστή υποστήριξη του σώματος. Ο πρακτικά τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 529 λίτρων.
Στον ιδιαίτερα πλούσιο βασικό του εξοπλισμό, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Sensus, με κατακόρυφη οθόνη αφής 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα με 10 ηχεία, εξελιγμένο πακέτο εσωτερικού φωτισμού, ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης, προβολείς LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών και πολλά άλλα στοιχεία ασφάλειας και άνεσης που διαμορφώνουν ένα πλήρες πακέτο.
Ωστόσο «παραφωνία» για τον πλούσιο εξοπλισμό του οχήματος αποτελεί η χειροκίνητη λειτουργία ρύθμιση του καθίσματος κατά μήκος του αμαξώματος αλλά και της ρύθμισης της πλάτης ενώ οι υπόλοιπες λειτουργίες πραγματοποιούνται ηλεκτρικά…
190 ίπποι
Το V60 Cross Country της δοκιμής μας κινούσε ο κορυφαίος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας D4 ο οποίος αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 40 χλγρ. από τις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζονταν με ένα με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων.
Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία το οποίο διακρίνεται τόσο για τις άμεσες αλλαγές του όσο και για την ομαλή λειτουργία του.
Η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5”, μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, ωστόσο μόνο να πιέσει κανείς το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα αντιληφθεί την πραγματική δύναμη που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας με την πολύ μεγάλη ροπή.
Ωστόσο κάτι η ιπποδύναμη, κάτι η τετρακίνηση, κάτι το βάρος δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για αυξημένη κατανάλωση η οποία κυμαίνεται πέριξ των 7,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ. με συντηρητική οδήγηση. Αν είναι «άτακτος» ο οδηγός ανεβαίνει ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμου αλλά περιορίζεται σε μονοψήφιο αριθμό…
Σουηδική… υπερταχεία!
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των σουηδικών αυτοκινήτων ήταν, είναι και θα είναι η ποιότητα κύλισης που διαθέτουν όσο και η έμφαση που δίνουν στην οδική ασφάλεια.
Με δεδομένα τα παραπάνω το νέο V60 Cross Country D4 AWD αποδείχθηκε πως κινείται στον δρόμο σαν μία… σουηδική υπερταχεία η οποία προσδίδει άνεση, ασφάλεια, ποιότητα αλλά και ικανοποιητικές επιδόσεις όποτε το επιθυμεί ο οδηγός της.
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο εμπνέει σιγουριά, με ακλόνητο πάτημα και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες, ουδέτερη συμπεριφορά και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις στροφές (χάρη και στην τετρακίνηση).
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το V60 Cross Country όταν κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ., δηλαδή πέριξ των 130 χλμ./ώρα, ο οδηγός νομίζει ότι κινείται με ταχύτητες χαμηλότερες των 80 χλμ./ώρα και ιδιαίτερα οικονομικά. Το βαρύ αμάξωμα παραμένει σταθερό και ευθύβολο ακόμη αν κινείται με την ύπαρξη ισχυρών πλευρικών ανέμων παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το σουηδικό μοντέλο απέδειξε πως κινείται όπως ένα «καθαρόαιμο» τετρακίνητο μοντέλο με επιπλέον την ποιότητα και την άνεση. Η ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και των φαρδιών ελαστικών προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ωστόσο οι πληροφορίες που λαμβάνει ο οδηγός μέσω του συστήματος διεύθυνσης δεν θα λέγαμε ότι είναι οι ιδανικές αλλά όπως προαναφέραμε η τετρακίνηση διθορθώνει ακόμη και αυτό.
Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι υπαρκτές αλλά όχι υπερβολικές.
Μέσα στην πόλη το V60 Cross Country καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις του και αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο παρά το μέγεθός του.
Ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της…
Όταν ο δρόμος τελειώνει το σουηδικό μοντέλο εκμεταλλευόμενο την μεγάλη απόσταση των 21 εκατοστών από τo έδαφος, την ύπαρξη της τετρακίνησης, το Hill Descent Control για ελεγχόμενη κατάβαση σε εδάφη με έντονη κλίση και το ειδικό πρόγραμμα για off road οδήγηση του επιτρέπουν να κινηθεί με ασφάλεια ακόμη και σε δύσβατα μονοπάτια!
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Επιδόσεις
Τετρακίνηση
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Χειροκίνητες κάποιες ρυθμίσεις των εμπρόσθιων καθισμάτων