Ο Stefan Moeller ξεκίνησε φέτος με έναν φιλόδοξο στόχο. Να κάνει την εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων Nextmove τον μεγαλύτερο πελάτη Tesla στη Γερμανία προσθέτοντας 100 Model 3 στο στόλο του.
Ο ίδιος παρομοίασε την άφιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις ακτές της Ευρώπης σαν ένα τσουνάμι που φέρνει την ηλεκτροκίνηση στην περιοχή.
Ωστόσο τα φιλόδοξα σχέδια του Moeller έχουν καταρρεύσει. Μετά από λίγες εβδομάδες οι εργασίες επισκευής στα ηλεκτρικά Tesla που δεν έχουν εκπληρωθεί, οι γδαρμένοι προφυλακτήρες αλλά και η υγρασία που βρίσκεται στους προβολείς ακύρωσε την υπόλοιπη παραγγελία των 85 Model 3.
Η Tesla προσπάθησε να παραδώσει τα αυτοκίνητα που είχε παραγγείλει η Nextmove εξαιτίας και των κινήτρων που παρείχε το γερμανικό κράτος ανέφερε ο Moeller.
«Το Model 3 είναι ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Μερικοί από τους πελάτες μας το ερωτεύτηκαν απόλυτα », δήλωσε ο Moeller, του οποίου η εταιρεία έχει πάνω από 300 ηλεκτρικά οχήματα στο στόλο της, συμπεριλαμβανομένων των 38 μοντέλων S και δώδεκα μοντέλων X.
«Ωστόσο η οργάνωση πίσω από αυτό δεν ταιριάζει. Είναι πραγματικά απογοητευτικό» ξεκαθάρισε το αφεντικό της Nextmove.
Οι έλλειψη κέντρων εξυπηρέτησης θα μπορούσε να αποτελέσει τεράστιο εμπόδιο για την Tesla στη Γερμανία όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμούν ιδιαίτερα τις παροχές της Mercedes και BMW.
Ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk, αναγνώρισε ότι η έλλειψη κέντρων εξυπηρέτησης στη Γερμανία εμπόδισε την ανάπτυξη της εταιρείας εκεί.
H Tesla πιστεύει ότι η απόφαση του Nextmove να ακυρώσει την παραγγελία των υπόλοιπων 85 Model 3 δεν οφείλεται εξ ολοκλήρου σε ζητήματα ποιότητας αλλά με μια άσχετη διαμάχη.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν στη διαδικασία επιδιόρθωσης και είχε παράσχει οχήματα δανεισμού στον πελάτη τη στιγμή που κατέφθασε η εντολή ακύρωσης των οχημάτων.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Tesla κατηγόρησε την Nextmove για διόγκωση ενός προσωρινού προβλήματος το οποίο είχε επιλυθεί στους πελάτες που επηρεάστηκαν.
Η Νορβηγία λυπάται
Η κακή εξυπηρέτηση είναι ένα ζήτημα που ήδη μαστίζει την Tesla στη Νορβηγία, η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla είχαν το υψηλότερο επίπεδο καταγγελιών ανά μονάδα μεταξύ όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την ένωση καταναλωτών της Νορβηγίας.
Στην Ευρώπη, η Tesla αγωνίζεται ενάντια στον χρόνο καθώς οι πιο καθιερωμένοι παίκτες κερδίζουν έδαφος.
Οι πελάτες μπορούν ήδη να επιλέξουν μεταξύ ενός αυξανόμενου αριθμού μοντέλων που τροφοδοτούνται με μπαταρίες από τους οίκους της Mercedes-Benz, της Jaguar και της Audi.
Ο Moeller είπε ότι τα υπόλοιπα 85 Model 3 της Nextmove ακυρώθηκαν αφού ζήτησε μια βελτιωμένη διαδικασία για παραδόσεις και διορθώσεις.
Όπως αναφέρει χρειάστηκαν να περιμένει 2 χρόνια την Tesla για να αντικαταστήσει ένα κάθισμα σε ένα Model X το οποίο παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2017 με μια τρύπα σε αυτό!
Ένα Model 3 παραδόθηκε με ελαστικό που ήταν χτυπημένο και είχαν κοπεί τα λινά.
Επίσης ο Moeller απέστειλε στο Bloomberg την αλληλογραφία που είχε με την Tesla αλλά και φωτογραφίες από τα προβλήματα που καταγράφηκαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Tesla δήλωσε ότι τα στοιχεία της εταιρείας δεν δείχνουν τυχόν ασυνήθιστα προβλήματα ποιότητας οχημάτων ειδικά για τη Γερμανία ή οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η εταιρεία δήλωσε ότι υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να φθαρούν τα αυτοκίνητα κατά τη μεταφορά τους στους πελάτες και ότι αντιμετωπίζει τα θέματα αυτά γρήγορα.
Πολλά παράπονα
Η Nextmove δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση. Τα γερμανικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν το βήμα των καταναλωτών για να δημοσιεύσουν τις καταγγελίες τους σχετικά με τα ελλαττωματικά εξαρτήματα των Tesla αλλά και την κακή αντιμετώπιση που έχουν από την εταιρεία κατασκευής.
«Είμαι ακόμα ενθουσιασμένος από το αυτοκίνητο, γιατί είναι πολύ καλύτερα από ό, τι έχω οδηγήσει στο παρελθόν, αλλά η ποιότητα της υπηρεσίας και κάποια τεχνικά μέρη μου προκαλούν σοβαρές ανησυχίες», δήλωσε ο Rouven Volk, κατόχου ενός Model 3.
Ο Volk χαρακτήρισε μια οδύσσεια που έζησε με την Tesla καθώς το αυτοκίνητο που είχε παραγγείλει δεν μπορούσε να το παραλάβει εξαιτίας μια ελαττωματικής οθόνης.
Η εταιρεία επέλεξε να του παραδώσει ένα άλλο Model 3 το οποίο όμως αυτοκίνητο είχε λεκέδες στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, ενώ επίσης είχε και άλλα ηλεκτρολογικά θέματα.
Επίσης στο Model 3 του Volk, η σκουριά άρχισε να εμφανίζεται ανάμεσα στο μπροστινό φτερό και την πόρτα του οδηγού μετά από περίπου 100 ημέρες και 15.000 χιλιόμετρα, τα οποία αποδίδει στην τριβή των λαμαρινών που δεν ήταν σωστά κεκλιμένα.
Η απόκτηση του προσωπικού εξυπηρέτησης της Tesla ήταν δύσκολη υπόθεση επειδή κάποιοι υπάλληλοι εξοικειωμένοι με την υπόθεσή του Volk έχουν φύγει την εταιρεία.
Ο Malte Ahl απέσυρε το συμβόλαιο αγοράς για το Model 3 τον Μάρτιο, αφού η Tesla δεν απάντησε στις ανησυχίες του για δυσλειτουργίες, όπως η κακή ποιότητα χρώματος, οι γρατσουνιές στο κάθισμα του συνοδηγού και η δυσλειτουργία κάποιοων διακοπτών.
«Θεωρώ ότι αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης των πιο πιστών οπαδών της Tesla είναι άδικος και δεν είναι βιώσιμος», γράφει σε συνημμένη επιστολή που απευθύνεται στη γερμανική μονάδα της εταιρείας.
Ο εκπρόσωπος της Tesla δήλωσε ότι οι δυσαρεστημένοι πελάτες μπορούν να επιστρέψουν τα αυτοκίνητά τους έως και επτά ημέρες μετά την αγορά.
Τα δεδομένα της εταιρείας δείχνουν ότι οι γερμανοί πελάτες έχουν ικανοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό με τα οχήματά τους, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας και της κατάστασης των αυτοκινήτων κατά την παράδοση.
Ανοδική πορεία
Οι πωλήσεις του Model 3, του πιο προσιτού μοντέλου της Tesla, βοήθησαν το εμπορικό σήμα να αναπτυχθεί τάχιστα στη Γερμανία κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της KBA.
Παρά το γεγονός πως έχουν πουληθεί 6.816 αυτοκίνητα και η Tesla εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πίσω από τους πρωτοπόρους του κλάδου έχει ήδη ξεπεράσει κορυφαίες μάρκες όπως είναι η Jaguar και η Alfa Romeo.
Η Tesla διπλασιάζει τον αριθμό των κέντρων εξυπηρέτησης στη Γερμανία σε 17 τοποθεσίες, με επίκεντρο κυρίως αστικές περιοχές, όπως το Βερολίνο, το Αμβούργο και το Μόναχο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.