Για δεκαετίες η Lamborghini είναι γνωστή για τα supercar που κατασκευάζει που συνδυάζουν την δύναμη με τον τολμηρό σχεδιασμό όπως η κλασική Miura ή η Countach.
Τώρα η κατασκευή ενός SUV βοήθησε την εταιρεία να αυξήσει την αξία της στα 11 δισ. δολάρια καθιστώντας τη βιώσιμη για τον ιδιοκτήτη της που δεν είναι άλλος από τον όμιλο VW εκτιμούν οι αναλυτές.
Οι αυξανόμενες πωλήσεις της Lamborghini Urus, που ξεκίνησαν στα μέσα του 2018, βοηθούν τη Lamborghini να «ισοφαρίσει» με τη Ferrari, ενώ η νέα Aventador και ένα υβριδικό supercar που θα παρουσιάσει στην αγορά το 2020 θα βοηθήσουν στην άνοδο των περιθωρίων κέρδους πέραν του 30%. Προηγουμένως εκτιμούσαν την αποτίμηση της Lamborghini σε 9 δισ. δολάρια.
Στο VW Group – που έχει στην κατοχή του 12 μάρκες οχημάτων συμμετέχουν οι απόγονοι του Porsche και του Piech ενώ συμμετέχει μέχρι και η Qatar Investment authority είναι γνωστές οι εντάσεις που δημιουργούνται.
Ενώ τα σπορ αυτοκίνητα της Porsche και οι μοτοσικλέτες της Ducati έχουν συζητηθεί στο παρελθόν ως πιθανά περιουσιακά στοιχεία προς πώληση, τα στελέχη της VW δεν έχουν ακόμη διευκρινίσει τα σχέδιά τους. Όπως και η Ducati, έτσι και η Lamborghini ανήκει επίσημα στην Audi, η οποία με τη σειρά της ελέγχεται από την VW Group.
«Δεν υπάρχει επί του παρόντος απόφαση να αλλάξει η δομή του ομίλου Audi», δήλωσε στέλεχος από τον όμιλο VW.
Η Lamborghini άρχισε να κατασκευάζει σπορ αυτοκίνητα στις αρχές της δεκαετίας του 1960, αλλά οι ρίζες της χρονολογούνται από την εταιρεία τρακτέρ που ίδρυσε ο Ferruccio Lamborghini μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αύξηση πωλήσεων
Αν και δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Lamborghini να ξεφύγει από την εξειδικευμένη της θέση (υπήρχε ένα περιορισμένο SUV στη δεκαετία του 1980 που ονομάζεται LM002), η Urus βοήθησε την εταιρεία να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της και να αυξήσει την παραγωγή.
Πέρυσι, οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 51% καθώς διατέθηκαν 5.750 μονάδες, εκ των οποίων πάνω από 1.700 μοντέλα ήταν Urus.
Οι ΗΠΑ παραμένουν η μεγαλύτερη ενιαία αγορά της εταιρείας, όπου η Lamborghini πωλεί σχεδόν τρείς φορές περισσότερα αυτοκίνητα από ό, τι στη Βρετανία.
Αν και η πρόσφατη επιτυχία της Lamborghini, οι λιανικές λιανικές πωλήσεις είχαν αναμεμιγμένα αποτελέσματα.
Η Ferrari έχει υπερδιπλασιαστεί σε τιμή από την πώληση μετοχών της το 2015, μετά από μια σταθερή ανοδική πορεία που σημείωσε.
Από την άλλη πλευρά, η Aston Martin, που επιδιώκει να αναπαράγει την εμπειρία της Ferrari, καταγράφει πτώση στις πωλήσεις της σε ποσοστό 70%…