Εντός της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση από το κυβερνητικό επιτελείο που θα παρατείνει την έναρξη της ισχύς του νέου προτύπου WLTP στον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να μην προκληθούν δυσμενείς μεταβολές στις τιμές αλλά και στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr η κυβέρνηση θα διατηρήσει το παλαιό καθεστώς μέτρησης των ρύπων για το υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης στα αυτοκίνητα μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2020 με αποτέλεσμα ότι αυτοκίνητο εισαχθεί και εκτελωνιστεί μέχρι και την παραπάνω ημερομηνία να έχει χαμηλούς δασμούς εξαιτίας των μειωμένων ρύπων που απορρέουν από το παλαιό πρότυπο NEDC.
Η κίνηση αυτή γίνεται από το οικονομικό επιτελείο ώστε να γίνει ομαλά η μετάβαση από ισχύον πρότυπο NEDC στο νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών ρύπων WLTP, που αυξάνει τις εκπομπές CO2 σε όλα τα οχήματα και κατ’ επέκταση θα αυξάνονταν και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.
Επίσης σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο δημοσίευμα του Newsauto.gr για τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων μετά την 1η Σεπτέμβρη τα οποία θα υπολογίζονταν σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, προφανώς η παράταση έναρξης εφαρμογής του νέου προτύπου στο Τέλος Ταξινόμησης θα επηρεάσει και τα Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αλλαγές ούτε εκεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να διατηρηθεί μια ομαλότητα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που τους δύο τελευταίους μήνες πραγματοποιεί μια εξαιρετική κούρσα ανόδου και βέβαια ορθά τα κυβερνητικά στελέχη δεν επιδιώκουν σε καμία περίπτωση να την «φρενάρουν» καθώς γεμίζουν τα κρατικά ταμεία με χρήματα.
Από την άλλη μεριά η παράταση ενεργοποίησης του νέου προτύπου WLTP θα δώσει και το απαραίτητο χρόνο στους εισαγωγείς αλλά και στα εργοστάσια τον απαραίτητο χρόνο να διαθέσουν τα οχήματα που έχουν στον στις φορολογικές του αποθήκες χωρίς να καταγράψουν ζημιές και οι καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να τα αποκτήσουν σε άκρως δελεαστικές τιμές.
Πως υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης
Oι συντελεστές Τέλους Ταξινόμησης, οι οποίοι καθορίζονται ανάλογα με τη φορολογητέα αξία των αυτοκινήτων, διαφοροποιούνται περαιτέρω, σύμφωνα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και τις προδιαγραφές του προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), ως προς την ταξινόμηση, που αυτά πληρούν εκ κατασκευής.
Οι συντελεστές αυτοί αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα: