Από την 1η Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ η επόμενη γενιά της οδηγίας Euro6 ωστόσο η κυβέρνηση στο νομοσχέδιο περιλαμβάνει την παράταση εκτελωνισμού των οχημάτων που πληρούν την προηγούμενη οδηγία.
Πέραν του WLTP που όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr θα ισχύσει από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 το κυβερνητικό επιτελείο έχει ακόμη μία εγκύκλιο έτοιμη που αφορά στην παράταση της ισχύουσας οδηγίας ρύπων που αλλάζει επίσης την 1η Σεπτεμβρίου καθώς περνάμε στο Euro 6d-temp-evap-isc.
Ο λόγος για την παράταση της υπάρχουσας οδηγίας Euro 6 δεν είναι άλλος από την «χείρα βοηθείας» που θέλει να προσφέρει το κυβερνητικό επιτελείο στις επιχειρήσεις του κλάδου καθώς σε περίπτωση που δεν έδινε παράταση τα καινούρια αυτοκίνητα που βρίσκονταν στην χώρα μας και δεν είχαν πουληθεί θα έπρεπε να εκτελωνιστούν πριν την 1η Σεπτεμβρίου καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να εξαχθούν.
Επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους και δεν έχουν εκτελωνιστεί επίσης θα έπρεπε το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογιστεί με πολύ υψηλότερο συντελεστή λόγω της αλλαγής της Οδηγίας ρύπων.
Αν λοιπόν το οικονομικό επιτελείο δεν έδινε παράταση στον εκτελωνισμό που πληρούν την απερχόμενη οδηγία Euro6 τότε τα καινούρια θα απαγορεύονταν να εκτελωνιστούν και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα ήταν ασύμφορος ο εκτελωνισμός τους.
Στο νομοσχέδιο αναγράφει ξεκάθαρα το άρθρο 6 ότι:
«Μετά την παρ. 4α του άρθρου 121 του ν.2960/2001 (Α’ 265) προστίθεται νέα παράγραφος 4Β ως εξής:
4β.α) Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπονται από την παρ. 2 όπως αυτοί διαμορφώνονται σύμφωνα με την παρ. 3 για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, που έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 31-08-2019 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί μέχρι την παραπάνω ημερομηνία δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) δεν αυξάνεται κατά 50% όπως προβλέπεται από την περ.α) της παρ. 4 του ιδίου άρθρου με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 31-12-2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί για αυτά οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Β) Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπονται από την παράγραφο 2 όπως αυτοί διαμορφώνονται σύμφωνα με την παρ. 3 για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας που έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στην χώρα μας μέχρι και 29-2-2020 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί μέχρι την παραπάνω ημερομηνία, δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) δεν αυξάνονται κατά 200% όπως προβλέπεται από την περ. β) της παρ. 4 αλλά κατά 50% με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 16-3-2020 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί για αυτά οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.»
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο 6 του νομοσχεδίου.