Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
H Hyundai πάντα είχε στην κατηγορία των SUV κάποιο μοντέλο που δελέαζε τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας κυρίως με τον υπερπλήρη εξοπλισμό του, την αξιοπιστία του και σε δεύτερη μοίρα για τις off road δυνατότητές του.
Σήμερα το γνωστό Tucson παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο διέθετε τετρακίνηση και 177 ίππους απέδειξε ότι είναι ιδιαίτερα «ζωντανό», γρήγορο, ευέλικτο και οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου.
Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς την κορυφαία βενζινοκίνητη τετρακίνητη έκδοση θα πρέπει να καταβάλει 28.290 ευρώ ενώ θεωρούμε ότι τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 433,65 ευρώ είναι ιδιαίτερα «τσουχτερά» για ένα όχημα με κινητήρα μόλις 1,6 λίτρου!
Από την άλλη μεριά ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός του οχήματος δεν υπάρχει σε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο σε αυτή την τιμή απόκτησης και με αυτή την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση…
Σύγχρονη σχεδίαση
Με εντελώς νέα σχεδίαση εμφανίστηκε το νέο Hyundai Tucson το οποίο διαθέτει σύγχρονη αλλά και σπορ σχεδίαση.
Στο εμπρόσθιο μέρος τα λεπτά φωτιστικά σώματα αλλά και η μάσκα δημιουργούν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα του κορεάτικου μοντέλου ενώ στο πίσω μέρος η έντονη κλίση της οροφής δίνει την αίσθηση πως πρόκειται για ένα coupe μοντέλο.
Hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό τoυ Τucson εντυπωσιάζει από την πρώτη κιόλας ματιά ακόμη και τον πιο απαιτητικό οδηγό.
Τα μεγάλα βασικά όργανα διαθέτουν πολύ όμορφα γραφικά και βέβαια σωστό φωτισμό ενώ ανάμεσά τους υπάρχει μια μικρή οθόνη που περιλαμβάνει πάρα πολλές πληροφορίες.
Στο κέντρο του ταμπλό ωστόσο έχει τοποθετηθεί η μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων η οποία περιλαμβάνει και κάμερα οπισθοπορείας στον βασικό εξοπλισμό η οποία αποτελεί σύμμαχο για ένα άπειρο οδηγό.
Το ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό στο μεγάλο κεντρικό τμήμα του, αφήνοντας πιο σκληρά υλικά για το κομμάτι πάνω από τον πίνακα οργάνων και το αντίστοιχο τμήμα χαμηλά εμπρός από το συνοδηγό. Στα θετικά και οι χώροι για μικροαντικείμενα οι οποίοι μαρτυρούν ένα δραστήριο, εκδρομικό και οικογενειακό προφίλ.
Ο εξοπλισμός είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά στοιχεία καθώς περιλαμβάνει έξι αερόσακους, navi, καμερα οπισθοπορείας, cruise control, θύρα USB, ένα έξυπνο στη λειτουργία του Bluetooth και φυσικά τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και καθρέπτες μαζί με διζωνικό κλιματισμό.
177 ίπποι και τετρακίνηση
Κάτω από το καπό του Hyundai Tucson της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας μόλις 1,6 λίτρου το οποίο αποδίδει 177 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 26,5 χλγρ. στις 1.500 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να κινήσει το βαρύ αμάξωμα του Hyundai Tucson ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και η κατανάλωση καυσίμου η οποία ανήλθε σε μόλις 7,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με μικτή χρήση. Το παραπάνω νούμερο είναι ιδιαίτερα χαμηλό για τετρακίνητο μοντέλο…
To σύστημα 4×4 του Tucson έχει την απλή δομή και ξεκινά από δικίνητη επιλογή με το 100% της ροπής να φτάνει στους εμπρός τροχούς ενώ όποτε χρειαστεί μπορεί να δώσει τη μισή του δύναμη στον πίσω άξονα. Το κλείδωμα κρατάει τη ροπή ισόποσα μοιρασμένη για ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα..
Η ευχαρίστηση κρύβεται πιο πολύ σε πατημένα εδάφη όπου ο ρυθμός μπορεί να γίνει γρήγορος και λιγότερο σε ανώμαλες επιφάνειες όπου η μικρή άρθρωση της ανάρτησης δε θα βοηθήσει.
Άνεση και δύναμη
Το Hyundai Tucson με τους 177 ίππους αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα άνετο και ευέλικτο αυτοκίνητο ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που δεν θυμίζει κορεάτικο αυτοκίνητο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το κορεάτικο μοντέλο παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός δεν ξεπερνά τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. τότε θα δει και σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Tuscon έχει ουδέτερη συμπεριφορά και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Όταν ο οδηγός το… παρακάνει η τετρακίνηση τον επαναφέρει στο σωστό δρόμο.
Εκτός δρόμου τα ηλεκτρονικά συστήματα του κορεάτικου μοντέλου αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό. Ειδικότερα υπάρχει έλεγχος καθόδου αλλά και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού.
Τα παραπάνω συστήματα βοηθούν στο μέγιστο την κίνηση του αυτοκινήτου τόσο στο χιόνι όσο και σε αμμώδεις περιοχές.
Μέσα στην πόλη το Tuscon είναι προσανατολισμένο στην άνεση και στην ευελιξία καθώς η διαδικασία παρκαρίσματος γίνεται παιχνιδάκι μέσω της κάμερας οπισθοπορείας ενώ τα ελαστικά με υψηλό προφίλ διατηρούν την… ησυχία μέσα στην καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τετρακίνηση
Επιδόσεις
ΚΑΤΑ
Τιμή