Λύθηκε ο γρίφος του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή σχετικά με τα κίνητρα για ποιοτικά εισαγόμενα μεταχειρισμένα που έχει αναφέρει ανά τακτά χρονικά διαστήματα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Το Newsauto.gr δημοσιεύει αποκλειστικά το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου το οποίο θα περιλαμβάνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στα μέσα Οκτωβρίου και ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο γύρω από τα κίνητρα που θα δοθούν για ποιοτικά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Αρχικά οι οδηγίες ρύπων θα ενοποιηθούν και πλέον δεν θα υπάρχουν υποκατηγορίες στα διάφορα Euro που ισχύουν.
Ειδικότερα μέχρι τον Μάιο του 2016 οι οδηγίες ρύπων δεν είχαν υποκατηγορίες με αποτέλεσμα το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται ενιαία σε όσα οχήματα πληρούσαν την οδηγία Euro6.
Από τον Ιούνιο του 2016 και μετά ενεργοποιήθηκαν οι υποκατηγορίες που υπάρχουν στο Euro6 με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε τέσσερις υποκατηγορίες εκ των οποίων όμως μόνο η τελευταία ανήκε στον χαμηλό συντελεστή φορολόγησης ενώ στις υπόλοιπες οι δασμοί μεταφέρονταν στους υψηλούς συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης που αφορούσαν οχήματα των παλαιότερων οδηγιών (Euro5, Euro4, κ.α.).
Έτσι λοιπόν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα της τέταρτης γενιάς του Euro 6 εκτελωνίζονταν με χαμηλό συντελεστή ενώ οι υπόλοιποι (Euro 6 I,II, III) πέρναγαν σε πολύ υψηλό συντελεστή κάνοντας ασύμφορη την εισαγωγή τους.
Δηλαδή ενώ όλα τα αυτοκίνητα πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro6 εκτελωνίζονταν με διαφορετικούς συντελεστές!
Με το νέο τρόπο εκτελωνισμού τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6 (ανεξάρτητα της υποκατηγορίας) δεν πρόκειται να ανήκουν σε διαφορετικούς φορολογικούς συντελεστές οπότε το κόστος εκτελωνισμού στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα μειωθεί δραστικά όπως και οι τιμές διάθεσής τους!
Τι θα γίνει με το Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης
Το γνωστό Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης το οποίο αφορά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το Ιούνιο του 2016 έχει προκαλέσει μια πολύ μεγάλη λίστα αναμονής καθώς οι εισαγωγείς χιλιάδων εισαγόμενων μεταχειρισμένων έχουν αιτηθεί να υπολογιστεί το Τέλος Ταξινόμησης των οχημάτων τους με το παλαιό καθεστώς και αναμένουν την Ειδική Επιτροπή πότε θα συσταθεί για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες όσα αυτοκίνητα μπορούν να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης δεν θα χρειάζεται να περιμένουν την Ειδική Επιτροπή να συνεδριάσει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου καθώς όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 θα εκτελωνίζονται με το παλαιό καθεστώς.
Ωστόσο υπάρχει και μια άλλη πρόταση σύμφωνα με την οποία αν κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα έχει 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 τότε είναι πολύ πιθανό να μπαίνει το όχημα παρακαταθήκη καταβάλλοντας ο εισαγωγέας μέρος του Τέλους Ταξινόμησης μέχρι να οριστικοποιηθεί το τελικό ποσό των δασμών που αναλογεί στο συγκεκριμένο όχημα υπολογισμένο με το παλαιό σύστημα.
Με αυτό τον τρόπο επίσης τα αυτοκίνητα που έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τον Ιούνιο του 2016 και οι εισαγωγείς του έχουν αιτηθεί να υπαχθούν στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης θα μπορούν να κυκλοφορήσουν κανονικά και να εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας και όταν οριστικοποιηθεί το συνολικό ποσό του Τέλους Ταξινόμησης να εξοφληθεί τότε ή να επιστραφούν τα επιπλέον χρήματα που πιθανόν να έχει καταβάλλει ο εισαγωγέας του…
Όποιος τρόπος και αν επιλεγεί τελικά θα αποσυμφορηθεί το σύστημα και οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων δεν θα χρειάζεται να περάσουν μήνες για να παραλάβουν τα οχήματά τους εξαιτίας του υπερβολικού αριθμού των αιτήσεων που έχουν σωρευτεί στην Επιτροπή.