«Κληρώνει» για την σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων

Σήμερα Tετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018 προβλέπεται να γίνει γνωστή η μειοδότρια εταιρεία για το έργο της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, μιας από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν τα προσεχή χρόνια στο κέντρο της Αθήνας. Στον διαγωνισμό, που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες, δεσμευτικές οικονομικές προσφορές κατέθεσαν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, ήτοι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ακτωρ, η J&P Αβαξ και η Intrakat, όπως επίσης και ο όμιλος Μυτιληναίου. Ο συμβατικός προϋπολογισμός του έργου διαμορφώνεται σε 151,28 εκατ. ευρώ, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται το ποσοστό των εκπτώσεων που θα παρασχεθούν από τους ομίλους, εν μέσω ένδειας νέων μεγάλων έργων.

Αντικείμενο του έργου είναι επί της ουσίας η κατασκευή σήραγγας μήκους 1,9 χιλιομέτρου επί συνολικού μήκους κατασκευής 2,36 χιλιομέτρων στο τμήμα εξόδου του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών προς τις Τρεις Γέφυρες, με παράλληλη υπογειοποίηση των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων.

Παράλληλα, με την υλοποίηση του έργου θα γίνει πράξη και σχετική απόφαση του ΣτΕ ήδη από το 2004, που είχε ορίσει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές του τρένου. Η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη – CEF» (Connecting Europe Facility), που αναμένεται να συνεισφέρει περί τα 40,3 εκατ. Στόχος είναι οι εργασίες να ξεκινήσουν το 2018 και να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2020. Με την ολοκλήρωσή του από τον σταθμό της Αθήνας μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, θα υπάρχει τετραπλός υπόγειος σιδηρόδρομος που θα εξυπηρετεί τα υπεραστικά και προαστιακά τρένα. Υπενθυμίζεται ότι ακόμα ένα έργο υπογειοποίησης, η ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου στη Λ. Ποσειδώνος (από το Δέλτα Φαλήρου μέχρι το ΣΕΦ), που κατασκευάζεται πλέον από τον όμιλο Ελλάκτωρ, ανατέθηκε έπειτα από έκπτωση 53,54% σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.

Εν τω μεταξύ, σε τροχιά δημοπράτησης βρίσκεται πλέον και το έργο της αναβάθμισης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Ροδοδάφνης (Αίγιο), με την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται ηλεκτροκίνητα τρένα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 200 χλμ./ώρα. Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ.ευρώ, ενώ η δημοπράτηση του έργου έχει οριστεί για τις 9 Φεβρουαρίου. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), γεγονός που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018, θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021, αναφέρει η Καθημερινή.