Pirelli: 3η νίκη για την Ferrari στο Grand Prix Σιγκαπούρης

    Για τρίτο συνεχή αγώνα κέρδισε η Ferrari – αυτή τη φορά με το SebastianVettel, ο οποίος εκκινούσε από την 3η θέση. Ο Γερμανός αξιοποίησε τη στρατηγική για να βρεθεί μετά το pitstop, μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας, Charles Leclerc που εκκίνησε 1ος, αλλά τερμάτισε 2ος.

    Ο οδηγός της RedBull, Max Verstappen συμπλήρωσε το βάθρο. Οι πρώτοι επτά στον τερματισμό ακολούθησαν την ίδια στρατηγική σ’ έναν πολύπλοκο όσον αφορά την τακτική αγώνα, ιδιαίτερα απαιτητικό από άποψη φυσικής κατάστασης. Ο ρυθμός του αγώνα, επηρεάστηκε από την τριπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.

     

    Σημεία κλειδιά

    • Οι πρώτοι εννιά στην σειρά εκκίνησης, χρησιμοποίησαν αρχικά τη μαλακή γόμα. Οι υπόλοιποι εκκίνησαν με τη μέση γόμα,εκτός του Pierre Gasly με την ToroRosso ο οποίος εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από την 11η θέση για να τερματίσει τελικά 8ος.
    • OVettelαπέκτησε πλεονέκτημα μέσω παράκαμψης ‘undercut’, μπαίνοντας στα pit, πριν τον άλλο οδηγό της Ferrari, αυτό τον έφερε επικεφαλής του αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton – ο οποίος έχασε μια επιπλέον θέση από το Verstappen στα pitstop – υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική. Έμεινε περισσότερο έξω στο πρώτο μέρος του αγώνα και μετά με προσεκτική διαχείριση του ρυθμού, ως το φινάλε, κατάφερε να τερματίσει 4ος.
    • Είδαμε διαχείριση ρυθμού στο πρώτο μισό του αγώνα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε στους τελευταίους γύρους του grandprix.
    • Η Σιγκαπούρη διατήρησε το ρεκόρ 100% στις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Βγήκε συνολικά 3 φορές στο δεύτερο μέρος επηρεάζοντας τη δράση. Οι δυο οδηγοί της Renault ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές. Τόσο ο Daniel Ricciardo που εκκίνησε τελευταίος με τη μέση γόμα, όσο και ο Nico Hulkenberg που μπήκε στα pit στον 1ο γύρο, μετά από επαφή με τη McLaren, του Carlos Sainz και έβαλε τη σκληρή γόμα.
    • Μολονότι οι πρωτοπόροι υιοθέτησαν την ίδια στρατηγική, υπήρξε μεγάλη ποικιλία τακτικών στο μέσο της κατάταξης. Άλλοι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή, άλλοι επιχείρησαν δυο αλλαγές.

    Πως απέδωσε η κάθε γόμα

    • ΣΚΛΗΡΗ C3:Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα, η οποία αποδείχτηκε καθοριστικό ελαστικό για τον αγώνα. Μ’ αυτή έβγαλαν πολλούς γύρους ειδικά οι Gasly, HulkenbergκαιSainz..
    • MEΣΗ C4:Ο οδηγός της AlfaRomeo,AntonioGiovinazzi έκανε στην αρχή του αγώνα πολλούς γύρους μ’ αυτή τη γόμα. Βρέθηκε μάλιστα επικεφαλής της κούρσας όταν όλοι οι υπόλοιποι μπροστά του, μπήκαν για ελαστικά.
    • ΜΑΛΑΚΗ C5:Ο Hamilton στην αρχή του αγώνα την χρησιμοποίησε περισσότερο απ’ όλους. Χρειάστηκε διαχείριση αυτής της γόμας στο πρώτο μέρος του αγώνα.

    Mario Isola, Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου

    “Ήταν ένας πραγματικά ενδιαφέρον αγώνας, στον οποίο η στρατηγική ελαστικών διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο. Είδαμε αρκετή διαχείριση ρυθμού στο πρώτο μισό του αγώνα. Οι οδηγοί προσπαθούσαν εξοικονομούν ελαστικά και καύσιμο για τη συνέχεια, σ’ αυτό τον ιδιαίτερα μακρύ αγώνα: Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας όμως εξαφάνισε μονομιάς, οποιοδήποτε μεγάλο πλεονέκτημα. Η διαχείριση των ελαστικών, θεωρώντας δεδομένη την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ήταν κλειδί για τον αγώνα. Η τριπλή του εμφάνιση ελαχιστοποίησε την φθορά των ελαστικών και την πτώση στην απόδοση. Η Σιγκαπούρη είναι μια πίστα που απαιτεί πολλά σε πρόσφυση από τα πίσω ελαστικά. Στο σετάρισμα υπάρχει η τάση να μεγιστοποιούνται οι απαιτήσεις στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου ώστε να προστατεύεται το πίσω μέρος. Τούτων δοθέντων, είμαστε ικανοποιημένοι από τα επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση, που παρατηρήθηκαν. Οι επτά πρώτοι στον αγώνα υιοθέτησαν ως βέλτιστη στρατηγική, την τακτική μαλακή/σκληρή γόμα. Είδαμε και τις τρεις γόμες να παίζουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα, υπήρξαν δε, πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Συγχαρητήρια στους SebastianVettel, CharlesLeclerc και στηFerrari για τη διπλή παρουσία στο βάθρο, σ’ έναν τόσο θεαματικό αγώνα.”