Η BMW, αναπροσαρμόζει την στρατηγικής της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Πίτερ Νότα, δήλωσε στους Financial Times, ότι «η BMW δεν θα αναπτύξει διάδοχο του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου i3».
Η παραγωγή του i3, θα τερματιστεί σταδιακά, επειδή η BMW θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία μπαταριών και plug-in στα άλλα μοντέλα της, ενώ ταυτόχρονα θα ξεκινήσει καινούργιες πλήρεις σειρές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η παραγωγή του BMW i3 ξεκίνησε το 2013. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW, μαζικής παραγωγής. Ο στόχος ήταν να δοκιμαστεί η ανταπόκριση των πελατών σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, χωρίς να διακυβεύονται οι πωλήσεις των σενταν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η BMW πούλησε 157.129 μονάδες του i3 τους πρώτους οκτώ μήνες της φετινής χρονιάς.
Το περιορισμένο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ευρώπη, η αδυναμία πολλών κρατών να θεσπίσουν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα και οι υψηλές τιμές πώλησης είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που συνέβαλαν στη περιορισμένη εμπορική απήχηση του BMW i3.
Η BMW, έχει στόχο να αναπτύξει νέα μοντέλα και ειδικές εκδόσεις υπαρχόντων μοντέλων που θα συγκεντρώσουν υψηλό ποσοστό στην αγορά των πολυτελών οικολογικών αυτοκινήτων. Επικεντρώνεται στην εξέλιξη υβριδικών μοντέλων και εκδόσεων μέχρι να ολοκληρωθεί η εξέλιξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η γερμανική μάρκα που κατέχει σημαντικό μερίδιο στη premium κατηγορία, εκτιμά ότι τα νέας γενιάς υβριδικά μοντέλα της θα έχουν υψηλές πωλήσεις γιατί εξασφαλίζουν υψηλή αυτονομία λόγω της χρήσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης και ισχυρών ηλεκτροκινητήρων.
Οι νέοι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ έχουν περιορισμένες εκπομπές CO2, οπότε είναι πιο φιλικοί στο περιβάλλον και συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου για τον μέσο ορό εκπομπών CO2, που πρέπει να επιτύχει κάθε μάρκα, σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕ. Επίσης, η ανάπτυξη των μπαταριών θα προσδώσει υψηλότερη αυτονομία στην αμιγώς ηλεκτρική χρήση των υβριδικών αυτοκινήτων.
Στόχος είναι τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα να καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες κίνησης των πολίτων στο αστικό περιβάλλον με την χρήση μόνο των ηλεκτροκινητήρων για να επιτευχθεί η δραστική μείωση των εκπομπών του CO2, στα οχήματα που κυκλοφορούν στην πόλη.
Όταν εξελιχθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποκτήσουν μεγάλη αυτονομία τότε θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα(βενζίνη, ντίζελ).
Η BMW προγραμματίζει να διαθέτει στην αγορά 13 ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2023.
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), που κλείνει τις πύλες της την Κυριακή 22 Σεπτέμβριου, ο Ολιβερ Ζίπσε, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, δηλωσε ότι: «Μέχρι τα τέλη του 2021, στοχεύουμε να έχουμε συνολικά ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους.»
Προσβλέποντας στην επόμενη δεκαετία, ο Ζίπσε εκτιμά ότι η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί με διαφορετικούς ρυθμούς σε κάθε αγορά – λόγω διαφορών στην υποδομή, στα οδηγικά προφίλ των πελατών και στα ρυθμιστικά πλαίσια.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του BMW Group, η ζήτηση των πελατών πρέπει να διασφαλίζει ότι πάνω από το 50% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων στην πολυτελή κατηγορία της Κίνας θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) το 2030.
Η αντίστοιχη αυτή τιμή για την Ευρώπη υπολογίζεται περίπου στο 25% ενώ στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων σε όλο τον κόσμο, το ποσοστό θα κυμαίνεται στα επίπεδα της Ευρωπης.
Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί να αποτελέσει μία ρεαλιστική λύση, κυρίως για μεγάλες αποστάσεις. Το BMW Group εκτιμά ότι η ζήτηση για τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα αυξηθεί το δεύτερο μισό της επόμενης δεκαετίας και ένας δοκιμαστικός στόλος οχημάτων με κυψέλες καυσίμου θα λανσαριστεί το 2022. Η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο BMW i Hydrogen NEXT, στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης.
Το 2021 θα παρουσιάσει η γερμανική μάρκα το i4 ως βασικό αντίπαλο του Tesla Model 3, ενώ λίγο αργότερα αναμένεται το iNext με την επίσημη ονομασία i5, που θα αποτελεί ένα κράμα από crossover και πολυμορφικό.