Νέο πρόστιμο ύψους 40 εκατ. δολαρίων αυτή τη φορά στις ΗΠΑ θα αναγκαστεί να καταβάλει η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) για ψευδείς δηλώσεις πωλήσεων!
Ειδικότερα σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς του Αμερικανικού Χρηματιστηρίου (US Securities and Exchange Commission – SEC) επισημαίνεται ότι ο όμιλος FCA εξέδιδε ψευδείς δηλώσεις μηνιαίων πωλήσεων μεταξύ του 2012 και του 2016, όταν η άνοδος είχε πραγματικά σταματήσει τον Σεπτέμβριο του 2016.
Οι λάθος αυτοί αριθμοί θεωρήθηκε ότι εξαπατούσαν τους μετόχους της εταιρίας για τον αριθμό των πωλήσεων των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ και άρα είχαν επίδραση και στην μετοχή της.
Για να φέρει τους αριθμούς εκεί που ήθελε, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της SEC, η εταιρία πλήρωνε τους dealers της να αναφέρουν ψευδείς πωλήσεις και να διατηρούν μία βάση δεδομένων από πραγματικές αλλά μη καταγεγραμμένες πωλήσεις, τις οποίες ονόμαζαν «βάζο με μπισκότα».
Όταν η εταιρία βρισκόταν σε κίνδυνο να πέσει κάτω από τις προβλεπόμενες πωλήσεις, έβαζε χέρι στο «βάζο με μπισκότα» και ανέφερε τις πωλήσεις αυτές σαν να είχαν μόλις γίνει. Επίσης χρησιμοποιούσαν και τους όρους «γατούλα», «τσάντα» αλλά και «τράπεζα»
Αυτό έκανε δύσκολο σε οποιονδήποτε τρίτο παρατηρητή να γνωρίζει ποιες ήταν ακριβώς οι πωλήσεις της εταιρίας. Μετά από μία μεγάλη έρευνα που κράτησε για πολύ καιρό, η SEC ανακάλυψε την παράβαση πολλών νόμων των ΗΠΑ πάνω σ’ αυτή την πρακτική.
Η FCA αναγνώρισε την πολιτική των ψευδών πωλήσεων, και αναγκάστηκε να συνεργαστεί με τις αρχές, δεχόμενο και ένα πρόστιμο που φθάνει τα 40 εκατομμύρια δολάρια.
Η εταιρία πάντως σε ανακοίνωσή της δηλώνει ότι από τότε επανεξέτασε και βελτίωσε τις πολιτικές και τις διαδικασίες σε ότι αφορά τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της και είναι έτοιμη να φτιάξει έναν ισχυρό μηχανισμό ελέγχου σε ότι αφορά τις διαδικασίες αυτές.
Να υπενθυμίσουμε πως τον Μάϊο, ο υπεύθυνος πωλήσεων της FCA στις ΗΠΑ Reid Bigland κατήγγειλε την εταιρία επειδή παρακρατούσε το 90% της αποζημίωσής του για το 2018 γιατί συνεργάστηκε με τον ελεγκτή SEC.
Ο Bigland δήλωσε στην αγωγή του ότι η μεθοδολογία αναφοράς των πωλήσεων της εταιρείας είχε τεθεί σε ισχύ από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και ήταν ευρέως γνωστή σε όλη την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου του Sergio Marchionne, ο οποίος ήταν CEO μέχρι τον θάνατό του τον Ιούλιο του 2018, και άλλα ανώτερα στελέχη.