Χαράς Ευαγγέλια για την αγορά αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο καθώς οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 21,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Ωστόσο ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων παραμένει χαμηλός και κυμάνθηκε κάτω από τις 6.000 μονάδες και όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους οι πωλήσεις παραδοσιακά μειώνονται ιδίως τον Δεκέμβριο όπου κανένας καταναλωτής δεν θέλει να αποκτήσει το καινούριο του αυτοκίνητο για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τα Τέλη Κυκλοφορίας καθώς θα αναγκαστεί να καταβάλλει ολόκληρο το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας τόσο του τρέχοντος έτους όσο και του επόμενου που θα έρθει σε λίγες ημέρες αλλά και επειδή δεν θέλει η Άδεια Κυκλοφορίας του καινούριου του αυτοκινήτου να αναγράφει το έτος που φεύγει.
Επίσης φέτος πέραν των παραπάνω χαρακτηριστικών έχουμε και τις εξαγγελίες κυβερνητικών στελεχών περί επαναφοράς του μέτρου της απόσυρσης, παροχής κινήτρων αντικατάστασης αλλά και αντικινήτρων, φθηνότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Euro5 και Euro6 και άλλες παροχές οι οποίες αν δεν ανακοινωθούν επίσημα το μόνο που θα προκαλέσουν θα είναι να «παγώσουν» οι πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν ανακάμψει μετά από 8 χρόνια κρίσης.
Πάντως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο ανήλθαν σε 5.982 μονάδες έναντι 4.922 αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράψει άνοδο 21,5%.
Όσον αφορά στις εταιρικές και λιανικές πωλήσεις κυμάνθηκαν σε 40% και 60% αντίστοιχα γεγονός που έχει ανησυχήσει τους εισαγωγείς καθώς οι καταναλωτές είναι δεδομένο ότι θα «παγώσουν» τις παραγγελίες τους μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο της απόσυρσης ή των κινήτρων.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφουν άνοδο 10,4% καθώς ανήλθαν σε πάνω από 92.850 μονάδες έναντι 84.076 αυτοκινήτων.
Πρωτιά για την Toyota
Η Toyota και τον Σεπτέμβριο κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 940 ταξινομήσεις καταγράφοντας άνοδο 39,3%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η VW με 526 πωλήσεις σημειώνοντας ωστόσο άνοδο 95,5%.
Στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Opel με 464 ταξινομήσεις καταγράφοντας μικρή άνοδο 4,7%.
Ακολουθεί η Citroen με 451 πωλήσεις σημειώνοντας άνοδο 39,1%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Hyundai με 416 ταξινομήσεις καταγράφοντας αύξηση 91,7%.
Porsche και Mercedes φαίνεται ότι είχαν την τιμητική τους τον Σεπτέμβριο καθώς σημείωσαν άνοδο 350% και 122,3% ενώ επίσης τριψήφια ποσοστά ανόδου κατέγραψαν οι Seat και η Kia.
Σε επίπεδο 9μήνου η Toyota όπως φαίνεται διεύρυνε την διαφορά της έναντι των υπολοίπων εταιρειών καθώς διέθεσε πάνω από 10.000 αυτοκίνητα ενώ η Peugeot που βρίσκεται στη δεύτερη θέση έχει πουλήσει πάνω από 8.400 οχήματα.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW με περίπου 7.500 αυτοκίνητα.
Σκληρή αναμένεται να είναι η αναμέτρηση για την 4η, 5η και 6η θέση καθώς η Hyundai, η Fiat και η Opel βρίσκονται σε απόσταση «αναπνοής» η μία με τη άλλη εταιρεία αλλά με τη σειρά που τις αναγράφουμε. Δηλαδή στην 4η θέση βρέθηκε η Hyundai με 6.700 μονάδες, η Fiat στην 5η θέση με 6.500 οχήματα και η Opel στην 6η θέση με 6.400 μονάδες.