Η Suzuka είναι μια από τις πιο δημοφιλείς πίστες στο πρόγραμμα, χάρη στις πασίγνωστες στροφές της. Μερικές από αυτές είναι ακραίες και γι’ αυτό προκαλούν ισχυρά συναισθήματα τόσο στους οδηγούς όσο και στους φιλάθλους. Για να αντιμετωπίσει αυτά τα απίστευτα φορτία ηPirelli, επέλεξε το πιο σκληρό συνδυασμό γομών στη γκάμα της: C1 ως λευκή σκληρή γόμα, C2 ως κίτρινη μέση γόμα καιC3 ως κόκκινη μαλακή.
Χαρακτηριστικά πίστας
- Οι γόμες που επιλέγηκαν για το φετινό αγώνα είναι ένα επίπεδο πιο σκληρές από τις περσινές: Μέση, μαλακή, πολύ μαλακή. Αυτό θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά σε κάθε μέρος αγώνα, αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, ώστε να πραγματοποιήσουν μόνο μια αλλαγή.
- Τα πλευρικά και όχι τόσο τα διαμήκη φορτία, είναι το κύριο χαρακτηριστικό τηςSuzuka. Οφείλονται σε παρατεταμένες γρήγορες στροφές όπως η 130Rκαι ηSpoon. Η πίστα έχει μια συνεχή ροή και πρέπει να βρεις το ρυθμό: Για παράδειγμα οι απαιτήσεις σε φρενάρισμα είναι σχετικά χαμηλές.
- Η άσφαλτος στη Suzuka είναι σκληρή και τραχιά, όσο σε καμία άλλη σχεδόν πίστα. Αυτό αυξάνει τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών.
- Πέρυσι κέρδισε στον αγώνα ο οδηγός της Mercedes,LewisHamiltonμε μια αλλαγή ελαστικών από μαλακή σε μέση γόμα. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο έτερος οδηγός της ομάδας ValtteriBottas που τερμάτισε δεύτερος. Ο τρίτος MaxVerstappenέκανε επίσης μια αλλαγή από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.
- Η Suzuka είναι ευρέως γνωστή για το ευμετάβλητο του καιρού. Αυτή την περίοδο του χρόνου, είναι πιθανοί οι τυφώνες. Η νυχτερινή βροχή πολλές φορές ξεπλένει την πίστα από τη γόμα που έχει στρωθεί: Πέρυσι είδαμε να βελτιώνεται το κράτημα, κατά πολύ.
- Συμπτωματικά η Suzuka είναι πολύ κοντά σε μήκος γύρου και χρόνο με το Sochi παρότι η φύση και ο χαρακτήρας των δυο διαδρομών είναι πολύ διαφορετικά.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Η Ιαπωνία είναι πάντα ένας από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς. Η Suzuka είναι πίστα της παλιάς σχολής και ανταμείβει τη γενναιότητα και την προσήλωση. Επειδή οι απαιτήσεις των στροφών είναι υπολογίσιμες για τα ελαστικά, επιλέξαμε το πιο σκληρό συνδυασμό της γκάμας μας. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να πιέσουν στο όριο ακόμη και με στρατηγική μιας αλλαγής. Τακτική μιας αλλαγής επιδιώκουν σχεδόν πάντα οι ομάδες και αυτό επέλεξαν οι περισσότεροι οδηγοί στη Suzuka πέρυσι. Το2017 είδαμε νέο ρεκόρ πίστας στις κατατακτήριες δοκιμές. Με τις δυνατότητες που έχουν τα φετινά μονοθέσια στην διέλευση των στροφών, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το ρεκόρ αυτό, θα καταρριφθεί το Σαββατοκύριακο. Η Suzuka είναι επίσης γνωστή για τον ευμετάβλητο καιρό, δε θα μας εκπλήξει αν εμφανιστούν τα βρόχινα ελαστικά σ’ αυτή τη διάσημη απαιτητική διαδρομή”.