Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης για την κατάσταση που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως στις αστικές συγκοινωνίες.
Ειδικότερα ο κ. Κεφαλογιάννης μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό 9,84 ανέφερε ότι επέστρεψαν στα λεωφορεία περίπου 50 άτομα τα οποία ήταν αποσπασμένα σε κόμματα και βουλευτές που δεν εξελέγησαν και κανείς δεν τους είχε αναζητήσει. Επιπλέον, υπάρχει μια δεξαμενή περίπου 500 οδηγών οι οποίοι για διάφορους λόγους υγείας είχαν βρεθεί εκτός οδηγικής υπηρεσίας!
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε: «Υπάρχουν τα πρώτα θετικά δείγματα από τον Αύγουστο μέχρι σήμερα και βλέπουμε περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους. Λόγω της αβελτηρίας των προηγούμενων χρόνων δεν μπορούν να υπάρχουν μαγικές λύσεις. Στη Θεσσαλονίκη όταν ξεκινήσαμε ήταν στους δρόμους 213 λεωφορεία και καταφέραμε σε περίπου έναν μήνα να φτάσουμε τα 320. Αυτό σε ένα συνδυασμό με τη συμφωνία του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ υπολογίζουμε να ξεπεράσει τα 400 λεωφορεία, που σε μεγάλο βαθμό καλύπτει τη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Θυμίζω ότι η πόλη δεν έχει άλλο μέσο αυτή τη στιγμή.
Στην Αθήνα, από τα 1.700 λεωφορεία που υπήρχαν όταν ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξορθολογισμού αποδείχτηκε πως ήταν στους δρόμους 850 λεωφορεία, πολύ λιγότερα από τις αρχικές προβλέψεις. Σήμερα καταφέραμε να είναι σε δρομολόγια περίπου 1050 με 1100, δηλαδή γύρω στα 200 λεωφορεία παραπάνω από τον Σεπτέμβριο.
Επίσης, υπάρχει πολύ οξυμένο πρόβλημα έλλειψης οδηγών. Φέραμε περίπου 50 άτομα που ήταν αποσπασμένοι σε κόμματα και βουλευτές που δεν εξελέγησαν και κανείς δεν τους είχε αναζητήσει. Επιπλέον, υπάρχει μια δεξαμενή περίπου 500 οδηγών οι οποίοι για διάφορους λόγους υγείας είχαν βρεθεί εκτός οδηγικής υπηρεσίας, σε κάποιες άλλες θέσεις. Προχωράμε σε μια διαδικασία δευτεροβάθμιου υγειονομικού ελέγχου ώστε να δούμε αυτά τα προβλήματα και πως μπορούμε να τα επιλύσουμε. Συνδυαστικά αυτά μας έχουν αποδώσει παραπάνω 200 λεωφορεία το τελευταίο δίμηνο. Σε κάθε περίπτωση θα κοιτάξουμε σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ να δούμε που υπάρχουν τα κενά και να κάνουμε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού, όσον αφορά στο προσωπικό, για να τα καλύψουμε.
Επιπλέον, όπως έχει πει και ο υπουργός, θέλουμε το επόμενο εξάμηνο να έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την αντικατάσταση του στόλου ώστε σε περίπου 18 μήνες από τώρα να παραλαμβάνουμε λεωφορεία.»