Μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα… κίνητρα που ενδεχομένως να δώσουν για την ανανέωση του στόλου.
Αρχικά ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι αρμόδια για τα όποια κίνητρα δοθούν είναι αρμόδια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αλλά και το Υπουργείο Οικονομικών!
Ωστόσο τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ότι δεν πρόκειται να επαναληφθεί καμία απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων αλλά σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ αλλά και την ΕΕ θα προσπαθήσουν να δώσουν κάποια κίνητρα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των παλαιών αυτοκινήτων.
Επίσης επειδή τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι ακριβά και δεν υπάρχουν ακόμη οι ανάλογες υποδομές για ευρεία χρήση ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι θα ευνοήσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ηλικίες έως 5 έτη μειώνοντας τους δασμούς!
Δηλαδή θα μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης που καταβάλλουν οι έμποροι ή ιδιώτες καταναλωτές για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά με ηλικίες έως 5 έτη.
Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές από «σαπάκια» με ηλικίες 20 ετών που κατακλύζουν την ελληνική αγορά.
Επίσης ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι θα υπάρχει πλήρες ιστορικό των αυτοκινήτων που εισάγονται ώστε να ανανεωθεί ο στόλος με πιο καθαρά και πιο μοντέρνα μοντέλα.
Οι εξωφρενικοί δασμοί τα μειωθούν ώστε και οι πολίτες που δεν έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπορούν να κινηθούν με κάποιο νεώτερο μοντέλο…
Βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σε κάποιο σημείο της συνέντευξης Καραμανλή ειπώθηκε πως στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναγράφεται η ημερομηνία εισαγωγής και όχι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας!
Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς στην Άδεια Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αναγράφεται και η πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο άλλο κράτος-μέλος και η ημερομηνία εισαγωγής.
Οπότε οι όποιες επισημάνσεις ειπώθηκαν μάλλον ήταν λίγο άστοχες…