Για πρώτη φορά, πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα πιλοτική εφαρμογή μέτρησης δεικτών επίδοσης (KPI’s) οδικής ασφάλειας, που έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 2019, στο οδικό δίκτυο των μελών της Hellastron (Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», Εγνατία Οδός, Νέα Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας).
Όπως αποδείχθηκε η συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών, σε θέματα οδικής ασφάλειας και όταν οδηγούν σε αυτοκινητοδρόμους, έχει αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο.
Συγκεκριμένα, το 84% των οδηγών αυτοκινήτων φορούν τη ζώνη ασφαλείας, οι 7 στους 10 τηρούν τα όρια ταχύτητας σε ανοικτά τμήματα του δρόμου (στις σήραγγες το ποσοστό πέφτει στο 50%) και ένα 95% των μοτοσικλετιστών φορούν κράνος, ενώ τα μισά παιδιά ταξιδεύουν στα ειδικά παιδικά καθίσματα και 1 στους 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα φορούν ζώνη.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι καλά σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, όπου οι 4 στους 10 οδηγούς χρησιμοποιούν τη συσκευή τους, κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Σύμφωνα με την έρευνα:
–4/10 οδηγούς χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη κινητή συσκευή κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, εκ των οποίων οι μισοί (2/10) με αδόκιμο τρόπο (χωρίς χρήση Bluetooth/hands free, texting…).
-Ειδικά για τα φορτηγά 6/10 οδηγούς χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη κινητή συσκευή, κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, και από αυτούς οι μισοί (3/10) με αδόκιμο τρόπο.
-Σύμφωνα με μελέτες της ΕΕ, η χρήση κινητού αυξάνει από 6 έως 12 φορές το ρίσκο ατυχήματος και είναι η αιτία για 10-30% των συγκρούσεων.
-Όταν κινούμαστε με 100 χλμ. την ώρα και στρέψουμε την προσοχή μας στο τηλέφωνο για να δούμε ποιος μας καλεί, τότε θα διανύσουμε περίπου 100 μέτρα στα τυφλά.
-Επίσης, περισσότερο από 5% των ερωτώμενων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το κινητό του τηλέφωνο για SMS ή Social Media, κάτι που σημαίνει ότι οδηγούσε με μειωμένη αντίληψη κατά 50% εκείνη τη στιγμή.
Ο πρόεδρος της Hellastron, Σταύρος Σταυρής έθεσε στη διάθεση της Πολιτείας την τεχνογνωσία, καταγραφική και εφαρμοστική, που η Ένωση και τα μέλη της έχουν αναπτύξει στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της μέτρησης των Κύριων Δεικτών Επίδοσης (KPI’s) για αξιοποίηση και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας και πρότεινε να επαναληφθεί η έρευνα και του χρόνου, ώστε να αποκτηθούν συγκρίσιμα στοιχεία.