Μετά την αναβολή της κατασκευής του εργοστασίου στην Τουρκία από τον όμιλο VW οι Βουλγαρία, Ρουμανία και Σερβία δίνουν και γη και ύδωρ για να προσελκύσουν την επένδυση ύψους πάνω από 1,2 δισ. ευρώ.
Η Ελλάδα δυστυχώς για ακόμη μία φορά δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να προσελκύσει μια τόσο μεγάλη επένδυση!
Να υπενθυμίσουμε πως ο όμιλος Volkswagen ανέβαλε την τελική απόφασή του εν μέσω διεθνών επικρίσεων για τη στρατιωτική επιχείρηση της χώρας στη Συρία και ανησυχιών για ενδεχόμενες επιπτώσεις στη φήμη του ομίλου, αναφέρει το Reuters.
«Παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση και εξετάζουμε με ανησυχία τις τρέχουσες εξελίξεις», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, δήλωσε πρόσφατα πως είπε στον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, «ότι η επίθεση πρέπει να σταματήσει, επειδή υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθεί ανθρωπιστική κρίση».
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν την Δευτέρα να περιορίσουν τις εξαγωγές όπλων προς την Τουρκία, ενώ ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τράμπ επέβαλε κυρώσεις στην Τουρκία.
Το τουρκικό εργοστάσιο προγραμματιζόταν να κατασκευάσει τις επόμενες γενιές των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχημάτων, αναφέρει το Automotive News Europe.
Η έναρξη της παραγωγής είχε προγραμματιστεί για το 2022.
Η VW είχε επιλέξει την Τουρκία για το εργοστάσιο λόγω «θετικών μακροοικονομικών συνθηκών». Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε ο πληθυσμός της χώρας που φθάνει τα 80 εκατ. και η θέση της Τουρκίας ανάμεσα στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Βουλγαρία, Ρουμανία ή Σερβία
Η VW, εξέτασε περιοχές για να εγκαταστήσει το εργοστάσιο της, στη Βουλγαρία, στη Σερβία, στη Ρουμανία και τη Βόρεια Αφρική.
Η Βουλγαρία και η Ρουμανία είναι έτοιμες να προσφέρουν περισσότερα κίνητρα στον Όμιλο Volkswagen για να πείσουν τον γερμανικό όμιλο να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων.
Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας είναι έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της και να διπλασιάσει τις επιχορηγήσεις που θα διαθέσει στη VW, στα 260 εκατ. ευρώ από τα αρχικά 135 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο Ρόζεν Πλένβελιβ, μέλος του βουλγαρικού συνδέσμου αυτοκινήτων.
«Μπορούμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη Volkswagen σε διαφορετικές περιοχές, η Βουλγαρία πρέπει να κατασκευάσει υποδομή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε επίσης ιδέες για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας με πρόσθετες υποδομές και εκπαιδευτικά μέτρα», συμπλήρωσε.
Μετά την απόφαση της VW, η Ρουμανία δήλωσε ότι ξεκίνησε νέες συνομιλίες για να ασκήσει πιέσεις για την επένδυση.
Η Ρουμανία διαθέτει εργοστάσιο της Ford Motor και φιλοξενεί τη Dacia, η οποία ανήκει στην Renault.
Η Σερβία έχει επίσης καταστεί υποψήφια.
Μια επένδυση της VW θα «βοηθήσει στη σταθεροποίηση ολόκληρης της περιοχής» και θα ωφελήσει τη VW, επειδή η περιοχή εξακολουθεί να διαθέτει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό για τη βιομηχανία, δήλωσε ο επικεφαλής του Σερβικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Marko Cadez.
Η Σερβία είναι εκτός της ΕΕ και οι εργαζόμενοι της δεν έχουν πρόσβαση σε θέσεις εργασίας στις χώρες μέλη.
Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχήματα, σύμφωνα με την Automotive News Europe.
Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσεχικά εργοστάσια της Skoda και θα επιτρέψει στο εργοστάσιο της VW στο Έμντεν της Γερμανίας, να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στη παραγωγή των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στον «αέρα» 30.000 θέσεις εργασίας
Μιλώντας στο Ανόβερο, ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός Στέφαν Βάιλ απέκλεισε, τουλάχιστον προς το παρόν, τη δημιουργία μιας νέας μονάδας στην Τουρκία. «Οι εικόνες που βλέπουμε από τη βόρεια Συρία είναι φρικτές», δήλωσε. Η στρατιωτική επίθεση συνιστά μια «προφανή» παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, προκάλεσε νέα προσφυγικά κύματα και οδήγησε σε μια επιδείνωση της κατάστασης της ασφάλειας. «Δεν μπορώ να διανοηθώ», τόνισε ο κ. Βάιλ, «ότι η VW κάτω από αυτές τις συνθήκες θα προβεί σε μια επένδυση δισεκατομμυρίου.»
Το ύψος της προγραμματισμένης επένδυσης της VW στην Τουρκία υπολογίζεται στα 1,2 με 1,5 δις ευρώ ενώ η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα ανέρχεται στις 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Η θυγατρική θα απασχολεί γύρω στους 4.000 εργαζόμενους και υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν εκτός αυτού άλλες 25.000 θέσεις εργασίας σε προμηθεύτριες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παραγωγή θα ξεκινούσε το 2022 με την κατασκευή, σε μια πρώτη φάση, των μοντέλων VW Passat και Skoda Superb.