Το 2019 αποτελεί ένα έτος ορόσημο για την Lancia καθώς ακριβώς πριν από 50 χρόνια εξαγοράστηκε από την Fiat!
Ωστόσο σήμερα η ιταλική φίρμα κατασκευάζει μόλις ένα μοντέλο που αφορά στο Ypsilon το οποίο πωλείται αποκλειστικά και μόνο στην ιταλική αγοράς και πουθενά αλλού.
Αυτό όμως δεν έχει αποτρέψει τους Ιταλούς καταναλωτές να αγοράζουν το μικρό ιταλικό μοντέλο και μάλιστα να σημειώσει υψηλότερα νούμερα από την Alfa Romeo στους πρώτους εννέα μήνες του 2019.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA οι ιταλικές πωλήσεις της Lancia αυξήθηκαν κατά 29% και ανήλθαν σε 45.783 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις της Alfa Romeo στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 42% σε 39.114 μονάδες. Όλα αυτά δείχνουν ότι η Lancia εξακολουθεί να έχει μεγάλη αναγνώριση στην Ιταλία με το Ypsilon να αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο.
Πώς μπορεί η Lancia να διαθέτει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,4% στην αγορά της ΕΕ, με ένα μόνο παλαιό μοντέλο το οποίο πωλείται μόνο σε μια χώρα;
«Η Lancia εξακολουθεί να έχει μια μεγάλη αναγνώριση στην Ιταλία και το Ypsilon αποτελούσε πάντα ένα δημοφιλές μοντέλο για τη χώρα. Επιπλέον, το τμήμα μικρών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι δημοφιλές στην Ιταλία και το Ypsilon είναι το μόνο μικρό hatchback της FCA που πωλεί ακόμα στην Ιταλία μετά τη διακοπή του Punto το 2018» ανέφεραν διεθνείς αναλυτές.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2010, η διοίκηση της FCA αποφάσισε ότι η Lancia θα συγχωνευθεί με την Chrysler στην Ευρώπη.
Όλα τα μοντέλα της Chrysler που κατασκευάζονταν στις ΗΠΑ μετονομάστηκαν σε Lancia κάποια μοντέλα Lancia θα πωλούνται ως Chrysler στη Βρετανία καθώς εκεί η αμερικανική μάρκα ήταν πιο δημοφιλής.
Ο συνδυασμός Lancia-Chrysler στοχεύει στην επίτευξη πωλήσεων 295.000 ευρωπαϊκών μονάδων μέχρι το 2014. Το σχέδιο απέτυχε. Οι συνολικές πωλήσεις των δύο εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη μειώθηκαν σε 74.313 το 2014 από 112.000 το 2010, ενώ η Lancia έπεσε στις 71.765 από 99.000 μονάδες.
Ως αποτέλεσμα, ήταν η Lancia να εξαφανιστεί από τα σχέδια της FCA συνολικά. Ούτε το επιχειρηματικό σχέδιο 2014-18 ούτε το ισχύον πενταετές σχέδιο που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2018 έκαναν οποιαδήποτε αναφορά στο εμπορικό σήμα.
«Κατανοήσαμε ότι η μάρκα Lancia δεν έχει μέλλον εκτός της Ιταλίας», είχε δήλωσε ο CEO της FCA Sergio Marchionne τον Ιούλιο του 2014.
Αλλά το σχέδιο του Marchionne δεν «σκότωσε» εντελώς τη μάρκα η οποία έχει δείξει ανθεκτικότητα στην αγορά της Ιταλίας, παρότι προσφέρει μόνο τον Ypsilon που έχει κλείσει ήδη 8 έτη ζωής.
Η παραγωγή της Lancia στην Ιταλία σταμάτησε το 2014. Το σημερινό Ypsilon κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Fiat στο Tychy της Πολωνίας.