Το Μεξικό είναι μια σχετικά νέα πίστα που έχει τις ρίζες της στο παρελθόν και περιέχει λίγο απ’ όλα. Επελέγησαν ελαστικά από το μέσο της γκάμας Pirelli και για τους δυο, διαδοχικούς αγώνες επί Αμερικανικού εδάφους.
Φέτος προηγείται το Μεξικό και ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, μια βδομάδα μετά. Οπότε στο ΑυτοκινητοδρόμιοHermanos Rodriguez – που πήρε το όνομά του από τους δυο πιο γνωστούς ντόπιους οδηγούς αγώνων – θα δούμε τη γόμα C2 ως σκληρή/άσπρη, τη γόμα C3 ως μέση/κίτρινη και τη γόμα C4 ως μαλακή/κόκκινη.
Πέρυσι ο οδηγός της Mercedes, LewisHamilton εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου, στο Μεξικάνικο GrandPrix: Φέτος έχει ακόμη μια ευκαιρία να σφραγίσει τον τίτλο στην πόλη του Μεξικού.
Χαρακτηριστικά πίστας
- Η επιλογή γομών για το Μεξικό είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή από το 2018 μια τάση που έχουμε δει σε κάποιους αγώνες φέτος, όπως ο προηγούμενος στην Ιαπωνία. Αυτό οφείλεται στο ότι οι ομάδες στοχεύουν σε μια αλλαγή, οπότε μια πιο σκληρή επιλογή επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος κάθε τμήματος αγώνα αντί να επαφίενται στον έλεγχο του ρυθμού.
- Τούτων δοθέντων η στρατηγική δυο αλλαγών έδωσε πέρυσι τη νίκη στο ΜaxVerstappen και στη RedBull (ο αγώνας επηρεάστηκε από εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας). Είχαμε δει όμως πληθώρα διαφορετικών τακτικών. Οι μισοί από τους 10 πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη έκαναν μια αλλαγή. Υπήρξαν έξι διαφορετικές στρατηγικές στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο οδηγός της Mercedes, ValtteriBottas τερμάτισε 5ος με στρατηγική 3 αλλαγών.
- Η πίστα του Μεξικό είναι πολυσύνθετη καθώς διαθέτει ευρεία ποικιλία ταχυτήτων και στροφών. Υπάρχουν δυο ευθείες υψηλών ταχυτήτων, ένα τμήμα σταδίου με πολλές στροφές (κυριολεκτικά καθώς πρόκειται για παλιό γήπεδο μπέιζμπολ) εκεί κάποτε βρίσκονταν η θρυλική στροφή Peraltada.
- Πέρυσι με την πιο μαλακή επιλογή γομών είχαμε παρατηρήσει κάποια παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Ελπίζουμε φέτος αυτό να μειωθεί χάρη στην πιο σκληρή επιλογή γομών. Αυτή η παραμόρφωση εν μέρει οφείλονταν στο μεγάλο υψόμετρο, καθώς ο αραιός αέρας, έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο, οπότε τα μονοθέσια γλιστρούν περισσότερο.
- Παραταύτα, έσπασαν τα ρεκόρ γύρου αγώνα και πίστας στο περσινό GP του Μεξικό.
MarioIsola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Το Μεξικό ήταν πάντα ένας σκληρός και απρόβλεπτος αγώνας με φανταστική ατμόσφαιρα: ειδικά στο τμήμα του σταδίου όπου οι οδηγοί μπορούν ν’ ακούσουν τους οπαδούς να ζητωκραυγάζουν. Υπάρχουν μερικές καλές ευκαιρίες για προσπέρασμα στο γύρο. Έχουμε δει διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις στο παρελθόν. Επίσης οι καιρικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες. Το υψόμετρο στην πόλη του Μεξικού ξεκάθαρα επηρεάζει το σετάρισμα των μονοθεσίων και αυτό έχει αντίκτυπο και στα ελαστικά. Παρότι οι κλίσεις στις αεροτομές είναι μεγάλες, η αεροδυναμική απόδοση είναι μειωμένη, αυτό οδηγεί σε πολλά γλιστρήματα. Ακόμη μια φορά κάναμε πιο σκληρή επιλογή γομών απ’ ότι πέρυσι: αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν τα ελαστικά στο όριο”.