Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Detroit Free Press και σχετικές αναρτήσεις στον ιστότοπο της υπηρεσίας National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), επιπλέον 3,3 εκ. οχήματα έρχονται να προστεθούν στον ήδη μακρύ κατάλογο των οχημάτων που φέρουν ανά τον κόσμο τους διαβόητους αερόσακους της ιαπωνικής εταιρείας Takata. Η νεότερη αυτή… φουρνιά αυτοκινήτων έχουν κατασκευαστεί τις χρονολογίες 2009, 2010 και 2013 και περιλαμβάνει μοντέλα –που μένει να ανακοινωθούν λεπτομερώς- των εταιρειών Audi, BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Jaguar-Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Tesla και Toyota.
Τα εμπλεκόμενα και σε αυτή την ανάκληση οχήματα είναι εξοπλισμένα με πυροκροτητές αερόσακου (ΤΑΚΑΤΑ SPI, SPI-2, PSPI-6, SDI) που χρησιμοποιούν ως προωθητικό σταθεροποιημένο νιτρικό αμμώνιο χωρίς παράγοντες κατακράτησης υγρασίας. Η αλλοίωση του προωθητικού υλικού μπορεί να προέλθει από παρατεταμένη παραμονή σε συνθήκες υψηλής σχετικής υγρασίας, σε αυξημένη θερμοκρασία ή σε συνεχείς διακυμάνσεις της τελευταίας. Η ενεργοποίηση του πυροκροτητή νιτρικού αμμωνίου χωρίς παράγοντες κατακράτησης υγρασίας και αλλοιωμένο προωθητικό, μπορεί να προκαλέσει ρήξη του πυροκροτητή, που έχει ως πιθανές συνέπειες την εκτόξευση μεταλλικών θραυσμάτων στο εσωτερικό του οχήματος και πιθανό τραυματισμό επιβατών.
Σύμφωνα με τα έως τώρα επίσημα στοιχεία, πάνω από 180 επιβάτες ανά τον κόσμο έχουν τραυματιστεί από το ως άνω ελάττωμα, με τους καταγεγραμμένους μάλιστα θανάτους να ανέρχονται σε τουλάχιστον 20. Αξίζει να σημειωθεί πως η ανάκληση αφορά μέχρι στιγμής σε 19 στο σύνολο κατασκευαστές και πάνω από 69 εκ. οχήματα, ενώ φόβοι υπάρχουν πως ο συνολικός αριθμός των τελευταίων θα «σκαρφαλώσει» έως και τα τέλη του 2019 στα 100 εκ.
Μέχρι στιγμής, από τα 43,1 εκ. οχήματα που ανακλήθηκαν πέρσι, μόλις το 43% έχει επισκευαστεί από την ιαπωνική εταιρεία, η οποία ήδη από το 2016 βρίσκεται σε καθεστώς πτώχευσης. Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο, η αμερικανική εταιρεία Key Safety, η οποία έχει την έδρα της στο Michigan, ανακοίνωσε πως προτίθεται να καταβάλει 1,59 δις δολάρια προκειμένου να αποκτήσει όλα σχεδόν τα περιουσιακά στοιχεία της πάλαι ποτέ κραταιάς ιαπωνικής εταιρείας. Ωστόσο, στη διαφαινόμενη συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές δεν περιλαμβάνονται δραστηριότητες της Takata που σχετίζονται άμεσα με το διαβόητο σκάνδαλο-ανάκληση.
Η ιαπωνική εταιρεία ξεκαθάρισε εντούτοις, σύμφωνα με τους 4Τροχού ότι θα συνεχίσει να κατασκευάζει η ίδια τα «νέα» εξαρτήματα που προορίζονται για τους προβληματικούς αερόσακούς της, οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό καθεστώς ανάκλησης, όντας εγκατεστημένοι σε μια πλειάδα μοντέλων ανά τον κόσμο. Θυμίζουμε πως από τον Φεβρουάριο του 2016 η Takata παραδέχτηκε ανοιχτά την ενοχή της για τη διενέργεια τέλεσης απάτης στις Η.Π.Α., καθώς και για συστηματική απόκρυψη πληροφοριών σχετικά με τα προβλήματα των ελαττωματικών αερόσακών της.