H Skoda δημοσίευσε τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά της τέταρτης γενιάς της δημοφιλούς Octavia, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στις 11 Νοεμβρίου στην Πράγα.
Χάρη στη νέα σχεδίαση αλλά και στην αύξηση των διαστάσεων, η νέα Skoda Octavia συνδυάζει την λειτουργικότητα με τα «έξυπνα» χαρακτηριστικά, ενώ όπως φαίνεται δεν έχει γίνει καμία έκπτωση στην ποιότητα κατασκευής.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Skoda Auto, Bernhard Maier, δήλωσε: «Για την Skoda, η Octavia έχει τεράστια σημασία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ανανεώσαμε πλήρως αυτό το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι η καλύτερη Octavia όλων των εποχών! Είναι ακόμα πιο ευρύχωρη, πιο πρακτική και ασφαλέστερη από ποτέ. Με αυτό τον τρόπο γιορτάζουμε την 60η επέτειό της, κάνοντας με τη νέα γενιά ένα μεγάλο βήμα στο μέλλον. Τις τελευταίες έξι δεκαετίες, η Octavia συνέβαλε στη θετική εξέλιξη της εταιρείας και της μάρκας. Είμαι σίγουρος ότι η νέα γενιά θα διαδραματίσει το ρόλο της στη διατήρηση αυτής της θετικής εξέλιξης.»
Τον Ιανουάριο του 2019 η Octavia γιόρτασε τα 60 χρόνια από την έναρξη της παραγωγής της. Οι πρώτες μονάδες αυτής της θρυλικής σειράς μοντέλων ξεκίνησαν από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Mlada Boleslav στις αρχές του 1959. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα πρώτα Octavia της σύγχρονης γενιάς κληρονόμησαν την κληρονομιά από το δημοφιλές συμπαγές αυτοκίνητο. Ο Τσέχος κατασκευαστής αυτοκινήτων έχει κατασκευάσει περισσότερες από 6,5 εκατομμύρια Octavia από την κυκλοφορία του το 1959. Τα τελευταία χρόνια, η τρίτη γενιά του μεγάλου μικρού αυτοκινήτου έχει πουλήσει περίπου 400.000 μονάδες το χρόνο παγκοσμίως, καλύπτοντας περίπου το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Skoda.
Επί του παρόντος, η Octavia αποτελεί το μοντέλο με την καλύτερη επωνυμία στην Τσεχία, την Αυστρία, την Ελβετία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Σερβία και τη Λευκορωσία. Ο ηγετικός ρόλος σε αυτή την επιτυχημένη ιστορία διαδραματίζει η παραλλαγή COMBI καθώς σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των αγοραστών της Octavia επιλέγουν αυτό τον τύπο αμαξώματος. Η Octavia είναι το best selling estate στην Ευρώπη και το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο εισαγωγής στη Γερμανία. Ως εκ τούτου, η Skoda θα ξεκινήσει πρώτα την έκδοση Combi της τελευταίας έκδοσης του best seller, ενώ το hatchback θα ακολουθήσει μερικές εβδομάδες αργότερα.
Μεγαλύτερες διαστάσεις
To αυξημένο μήκος και το πλάτος του συμπαγούς οχήματος αναδεικνύει περαιτέρω την άνεση, αλλά και την ασφάλεια που θα προσδίδει το νέο μοντέλο. Με μήκος 4,68 μέτρα, η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia Combi είναι 22 χιλιοστά μακρύτερη από την προκάτοχό της. Το πλάτος της έχει αυξηθεί κατά 15 χιλιοστά και πλέον ανέρχεται σε 1.82 μ. (το μήκος του hatchback έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά και έχει αγγίξει τα 4.68 μ. και κατά 15 χιλιοστά σε πλάτος, φθάνοντας στα 1.82 μ.). Το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,68 μ. Οι επανασχεδιασμένες ράγες οροφής τονίζουν την επιμήκη σιλουέτα του οχήματος, ενώ οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο έως 19 ίντσες προσδίδουν μια σπορ νότα στο αμάξωμα.
Η νέα σχεδίαση οξύνει την οπτική παρουσία της Skoda Octavia, ενώ παράλληλα προσδίδει και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) 0.24 για την έκδοση Hatchback και 0.26 για την έκδοση Combi. H νέα Octavia κατατάσσεται στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στον κόσμο, ενώ η βελτιωμένη αεροδυναμική μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο νέος προφυλακτήρας και η ποδιά, αλλά και οι πρωτοποριακοί νέοι προβολείς αποτελούν τα νέα βασικά χαρακτηριστικά της νέας Skoda Octavia.
Οι μικρότεροι εμπρόσθιοι προβολείς και τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν σύγχρονη τεχνολογία LED. Στην έκδοση της κορυφαίας σειράς, η Octavia είναι εξοπλισμένη με έναν προβολείς Matrix LED . Αυτό το πρωτοποριακό σύστημα παράγει μια δέσμη φωτός αποτελούμενη από πολλά τμήματα που ελέγχονται ξεχωριστά. Έτσι, η μεγάλη σκάλα μπορεί να χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή, χωρίς να ενοχλούνται οι άλλοι χρήστες του δρόμου καθώς η κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στο παρμπρίζ χρησιμοποιώντας μια έξυπνη τεχνολογία ανιχνεύει τα οχήματα που πλησιάζουν και απενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα των προβολέων.
Γενναιόδωροι χώροι
Στη νέα Skoda Octavia, το συνηθισμένο εντυπωσιακό μέγεθος του χώρου επιβατών έχει γίνει ακόμη πιο άνετο καθώς οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους για τα γόνατά τους κατά 78 χιλιοστά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί στα 640 λίτρα για την έκδοση Combi και σε 600 λίτρα για την έκδοση hatchback.
Παράλληλα οι σχεδιαστές της Skoda έχουν ανανεώσει πλήρως το εσωτερικό της Octavia. Το νέο τιμόνι διαθέτει τώρα μόνο δύο ακτίνες και έχει διακοσμητικό χρωμίου. Στην έκδοση που περιλαμβάνει το τιμόνι πολλαπλές λειτουργίες, μπορούν να εκτελεστούν 14 διαφορετικές λειτουργίες μέσω κουμπιών και νέων πλήκτρων κύλισης.
Η κεντρική κονσόλα, τα διακοσμητικά των θυρών αλλά και το ταμπλό έχουν επανασχεδιαστεί. Διαθέτοντας μια αρθρωτή διάταξη πολλαπλών επιπέδων, το ταμπλό αντικατοπτρίζει το σχήμα της μάσκας Skoda ενώ στο κέντρο έχει τοποθετηθεί μια έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Ιδιαίτερα εργονομικά είναι και τα νέα καθίσματα της νέας Octavia τα οποία σύμφωνα με την εταιρεία εκτός από θέρμανση διαθέτουν και λειτουργία μασάζ αλλά και ψύξης και εξαερισμού και για αυτό τον λόγο έχει χρησιμοποιηθεί ένα ειδικό ύφασμα ThermoFlux. Ένα άλλο προαιρετικό χαρακτηριστικό στη νέα Octavia είναι ο κλιματισμός Climatronic τριών ζωνών. Όταν είναι εξοπλισμένο με το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί «KESSY» , οποιαδήποτε από τις τέσσερις πόρτες της Octavia μπορεί να ανοίξει πρώτα.
H νέα Skoda Octavia κατά την διάθεσής της στην αγορά θα λανσαριστεί σε τρεις εκδόσεις Active, Ambition και Style. Αργότερα το 2020, θα διατεθεί στην αγορά η Octavia Scout αλλά και η κορυφαία έκδοση RS.
Δύο οθόνες 10 ιντσών
Η Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda σύστημα head-up display, το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό, όπως η ταχύτητα ή πληροφορίες πλοήγησης επιτρέποντάς τους να τις διαβάζουν χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από τον δρόμο.
Τα νέα συστήματα ψυχαγωγίας της Skoda Octavia προσφέρουν προαιρετικές υπηρεσίες ροής για ραδιόφωνο και τηλεόραση, καθώς και πλήρη σύνδεση χωρίς καλώδια smartphone με ασύρματη τεχνολογία SmartLink + . Οι συσκευές πολυμέσων ή τα USB stick μπορούν επίσης να συνδεθούν απευθείας με το σύστημα ψυχαγωγίας μέσω των δύο θύρες USB-C, που βρίσκονται μπροστά από τις μέχρι πέντε θύρες USB-C.
Η Skoda βελτίωσε περαιτέρω επίσης και το Virtual Cockpit στη νέα Octavia. Η τελευταία γενιά του ψηφιακού και ατομικά προσαρμόσιμου πίνακα οργάνων διαθέτει οθόνη 10 ιντσών και είναι πλέον πιο φιλική προς το χρήστη.
Μέσω ενός νέου ρυθμιστή αφής στο κάτω μέρος της οθόνης του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας, η ένταση του ήχου μπορεί να ρυθμιστεί με ένα δάκτυλο και ο χάρτης πλοήγησης μπορεί να μεγεθυνθεί και να μεγεθυνθεί χρησιμοποιώντας δύο δάχτυλα.
Ηλεκτρονικό DSG κιβώτιο
Η νέα Octavia αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda που χρησιμοποιεί την υψηλή τεχνολογία για τη λειτουργία της μετάδοσης του κιβωτίου DSG. Ο επιλογέας ταχυτήτων δεν συνδέεται πλέον μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά ηλεκτρονικά και στη θέση του γνωστού επιλογέα DSG υπάρχει μια νέα ηλεκτρονική ομάδα ελέγχου με μικρό διακόπτη για την επιλογή των σχέσεων (όπισθεν, νεκρά, Parking, D/S για την κίνηση καθώς και ένα κουμπί στάθμευσης P.
Πρεμιέρα για καινοτόμα συστήματα βοήθειας
Η τέταρτη γενιά της Octavia βλέπει την εισαγωγή πολλών νέων και καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης, μερικά από τα οποία κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο μοντέλο. Το νέο Assist Avoidance Assist υποστηρίζει τον οδηγό αυξάνοντας ενεργά τη στιγμή του τιμονιού σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα – αποφεύγοντας ιδανικά το ατύχημα με έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής. Το σύστημα προειδοποίησης εξόδου επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.
Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ελέγξει εάν ο οδηγός αγγίζει με συνέπεια το τιμόνι ή αν δεν έχει πλέον έλεγχο του οχήματος λόγω πιθανής ιατρικής έκτακτης ανάγκης. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η υπηρεσία έκτακτης ανάγκης μπορεί να σταματήσει το αυτοκίνητο.
Ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda Auto τόνισε: «Η ασφάλεια των αυτοκινήτων και των επιβατών τους, καθώς και άλλων χρηστών του οδικού δικτύου, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα στη Skoda. Με τα νέα συστήματα ασφάλειας και αρωγής της τέταρτης γενιάς Octavia, όπως η βοήθεια για την αποφυγή σύγκρουσης και το σύστημα προειδοποίησης εξόδου, έχουμε ανεβάσει την Octavia σε νέο επίπεδο καθιστώντας την ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας της.»
Αυξημένη απόδοση και ήπια υβριδική τεχνολογία
Η νέα Skoda Octavia διαθέτει σύγχρονους κινητήρες TDI και TSI με αυξημένη απόδοση, χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική, τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Εκτός από τους πετρελαιοκινητήρες και τους βενζινοκινητήρες, υπάρχει και μια ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον παραλλαγή με CNG, plug-in υβριδικές εκδόσεις ενώ για πρώτη φορά στη νέα Octavia θα χρησιμοποιηθούν κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI που παράγει 110 ίππους και ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI που εκπέμπει 150 ίππους θα υποβοηθούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V τα οποία θα συνδυάζονται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG. Αυτό καθιστά δυνατή την κίνηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εντελώς απενεργοποιημένο, ενώ η μπαταρία ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση. Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας μπορεί να ξεκινήσει πιο ήσυχα και με λιγότερους κραδασμούς. Και οι δύο κινητήρες διατίθενται επίσης σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων χωρίς τεχνολογία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Το κιβώτιο ταχυτήτων που συνοδεύει το 1.5 TSI αναπτύχθηκε πρόσφατα για κινητήρες που παρέχουν υψηλές ροπές και χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τους πετρελαιοκινητήρες της Octavia.
O δίλιτρος 2.0 TSI με ισχύ 190 ίππων διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και σύστημα DSG με 7 ταχύτητες. Όλοι οι TSI κινητήρες διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Ο TSI με ισχύ 190 ίππων διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και σύστημα DSG με 7 ταχύτητες.
H τσεχική μάρκα, ακολουθώντας το παράδειγμα της plug-in υβριδικής έκδοσης της Superb προσφέρει και τη νέα Octavia με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα σε δύο διαφορετικές τιμές ισχύος. Εκτός από το μοντέλο με ισχύ ισχύος 204 ίππων, προβλέπεται να προστεθεί στο και μια επιπλέον έκδοση ισχύος 245 ίππων. Και οι δύο παραλλαγές θα κυκλοφορήσουν με σύστημα DSG 6 ταχυτήτων.
Όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες σύμφωνα με την εταιρεία θα εκπέμπουν έως και 80% λιγότερο οξείδιο του αζώτου. Για την Octavia, συνολικά τρεις νέοι πετρελαιοκινητήρες θα διατίθενται με ισχύ από 115 έως και 200 ίππους. Οι εκδόσεις ΤDI έχουν χωρητικότητα 2.0 λίτρων και σύμφωνα με το εργοστάσιο έχουν άφθονη ροπή και είναι ιδιαίτερα καθαρά. Εκτός από ένα φίλτρο σωματιδίων diesel, οι κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με ένα νέο στάδιο ανάπτυξης στην επεξεργασία καυσαερίων SCR η οποία μειώνει κατά περίπου 80% τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου. Οι εκδόσεις που αποδίδουν 150 και 200 ίππους διατίθενται με την επιλογή τετρακίνησης.
Η Skoda προσφέρει επίσης επίσης την τέταρτη γενιά της Octavia και με Φυσικό Αέριο στην έκδοση G-TEC η οποία είναι ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον. Σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με βενζίνη, η OCTAVIA G-TEC θα παράγει έτσι περίπου 25% λιγότερο CO2, πολύ λιγότερα οξείδια αζώτου (NOx) και σωματίδια αιθάλης. Η 1.5 TSI που αποδίδει 130 ίππους έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί και με CNG. Η συνολική χωρητικότητα των τριών δεξαμενών CNG είναι 17,7 κιλά. Εάν απαιτείται, το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιήσει και τη δεξαμενή βενζίνης η οποία ωστόσο έχει μειωθεί στα 9 λίτρα. Και οι δύο παραλλαγές σχεδιασμού αμαξώματος της OCTAVIA G-TEC διατίθενται με την επιλογή χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου ή DSG με 7 σχέσεις.
Η Skoda προσφέρει και άλλες δύο επιλογές για την Octavia που περιλαμβάνουν μια σπορ ανάρτηση που χαμηλώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά και μια έκδοση «Rough Road» που παρέχει 15 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Ο δυναμικός έλεγχος πλαισίου – ο οποίος ρυθμίζει συνεχώς την ανάρτηση και την απόσβεση, παρέχει μια σειρά από διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Όταν είναι εφοδιασμένο με DCC, η απόσταση από το έδαφος παραμένει αμετάβλητη τις plug-in υβριδικές εκδόσεις ενώ σε όλες τις άλλες εκδόσεις μειώνονται κατά 10 mm.