Τα πράγματα στην αυτοκίνηση αλλάζουν ραγδαία πλέον αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πριν την ολική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προσπαθούν να επωφεληθούν τα μέγιστα από τις τελευταίες γενιές των δημοφιλών μοντέλων τους που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Έτσι και η VW λίγο πριν την μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα με αρχή το ID3 παρουσίασε την 8η και τελευταία γενιά του Golf με κινητήρες εσωτερικής καύσης ευελπιστώντας να τονωθούν τα έσοδά της καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα πολύ ακριβό «σπορ» που χρειάζεται συνεχώς νέα κεφάλαια για να εξελιχθεί.
Επίσης σύμφωνα με όσα αναφέρει η DW έχουν αλλάξει και τα δεδομένα στις παρουσιάσεις αυτοκινήτων με κινητήρες καθώς όπως επισημαίνει για την παρουσίαση του Golf 7 πριν από επτά περίπου χρόνια η VW είχε νοικιάσει τη Neue Nationalgalerie του Βερολίνου. Το φημισμένο μουσείο σύγχρονης τέχνης φιλοξένησε τότε τα πομπώδη αποκαλυπτήρια του bestseller του ομίλου. Έκτοτε άλλαξαν όμως πολλά. Πολλά πρωτοκλασσάτα στελέχη είδαν την πόρτα της εξόδου ενώ το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων είχε συνέπειες για ολόκληρη την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
«Σεμνή» παρουσίαση
Η παρουσίαση της 8ηε γενιάς του VW Golf ήταν πολύ πιο σεμνή σε σχέση με εκείνες των προκατόχων του καθώς τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου δεν έγιναν στο Βερολίνο αλλά στην έδρα της VW στο Βόλφσμπουργκ της Κάτω Σαξονίας. Εκεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου παρουσίασε το νέο Golf, την «καρδιά της Volkswagen» όπως τονίζει ο όμιλος.
Το μοντέλο έχει κομβική σημασία για το σύνολο του ομίλου. Με το Golf 7 η VW είχε λανσάρει την κοινή πλατφόρμα MQB (Modularer Querbaukasten). Χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα για πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα ο όμιλος πέτυχε σημαντική εξοικονόμηση κόστους ενώ κατάφερε να δημιουργήσει ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές. Πάνω στην ίδια στρατηγική αναμένεται να «πατήσει» και το Golf 8.
Νέο Golf και ηλεκτροκίνηση
Στο ανακαινισμένο εργοστάσιο του Τσβίκαου ξεκινά το Νοέμβριο η παραγωγή του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου ID που παρουσίασε φέτος η VW στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Δεδομένου ότι ο όμιλος επενδύει πολλά στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να έχει διασφαλίσει μακροπρόθεσμα μεγάλες παραγγελίες, το νέο Golf έρχεται να προκαταλάβει και να εξισορροπήσει τυχόν απώλειες. «Η VW πατάει τέρμα γκάζι προς την ηλεκτροκίνηση», σχολιάζει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Ράιντλ. Δεδομένου όμως ότι η μετάβαση δεν μπορεί να γίνει εν μια νυκτί, «η VW χρειάζεται όσο τίποτε άλλα το νέο της Golf», επισημαίνει ο ειδικός.
Μια ματιά στις πωλήσεις μπορεί να εξηγήσει εύκολα τη σημασία του Golf για τον όμιλο και κυρίως γιατί αποτελεί «εγγύηση» για τα οικονομικά του ομίλου: από την πρώτη έκδοση εν έτη 1974 η VW πούλησε συνολικά πάνω από 36 εκατομμύρια Golf. Ο όμιλος ελπίζει ότι η νέα γενιά θα συνεχίσει αυτό το success story.