Έμπορος ΙΧ: Αυτές είναι οι τρεις απάτες με τα γυρισμένα χιλιόμετρα!

    Ένας έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ο οποίος όπως φαίνεται είναι φανατικός αναγνώστης του Carpress.gr μας απέστειλε μια επιστολή στην οποία εξηγεί αναλυτικά τις τρεις περιπτώσεις που γυρίζουν χιλιόμετρα και βέβαια αφορά τόσο τους εμπόρους μεταχειρισμένων όσο και καινούριων αυτοκινήτων.

    Μάλιστα επισημαίνει πως τα βιβλία service στην ΕΕ έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια οπότε οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί αν ακούνε ότι το εισαγόμενο όχημα έχει book service!

    Στην επιστολή του ο έμπορος μεταχειρισμένων ΙΧ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Διάβασα με μεγάλη προσοχή το άρθρο σας για τα «υπέρ και τα κατά των ελέγχων με τα γυρισμένα χιλιόμετρα» και θα ήθελα να προσθέσω ορισμένες διευκρινήσεις για να καταλάβει ο κόσμος πολύ καλά ποιος έμπορος ή ιδιώτης έχει γυρίσει τα χιλιόμετρα.

    Θα πρέπει ο καταναλωτής να γνωρίζει τα εξής:

    ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1

    Τι κάνουν κάποιοι επίσημοι εισαγωγείς

    Οι επίσημοι εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων είναι αυτοί οι οποίοι είναι κερδισμένοι από αυτήν την μανία των γυρισμένων χιλιόμετρων καλό θα ήταν να γνωρίσουν οι αναγνώστες σας τα ακόλουθα.

    α. Έτος 2016. Ο εισαγωγέας καινούριων αυτοκινήτων για να πιάσει το μέγιστο νούμερο πωλήσεων αυτοκινήτων εκτελωνίζει 100-300 αυτοκίνητα στο όνομα του κάθε τέλος του έτους με αποτέλεσμα να πιάνει τον στόχο που του έχει δώσει το εργοστάσιο και να ωφελείται από τις εκπτώσεις λόγω αυξημένου τζίρου.

    β. Αυτά τα αυτοκίνητα τα διαθέτει σε μια δικιά του εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και τα μισθώνει με 10 ευρώ την ημέρα και με απεριόριστα χιλιόμετρα ,όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς και στις διαφημίσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων.

    γ. Μετά από 2 χρόνια αυτό το αυτοκίνητο έχει διανύσει 200.000 χιλιόμετρα αλλά επειδή έχει ταξινομηθεί καινούργιο το πρώτο ΚΤΕΟ θα το περάσει μετά από 4 χρόνια από την πρώτη ταξινόμηση.

    δ. Έτος 2018 το αυτοκίνητο προσφέρεται σε πλειστηριασμούς αυτοκινήτων στην Ελλάδα όπου οι εισαγωγείς πωλούν αυτά τα αυτοκίνητα με 40-50.000 χιλιόμετρα μετά από 2 έτη συνεχών μισθώσεων, στους εμπόρους.

    Κανείς μα κανείς δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα!

    ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2

    Έμπορος που θα ήθελε να κερδίσει χρήματα με μικρό κεφάλαιο

    Πάει στην Βουλγαρία ,αγοράζουν αυτοκίνητα έτος από 2000 έως 2009 ρυπογόνα που τα έχουν πετάξει οι Γερμανοί Βέλγοι κλπ και τα αγοράζει απο τον Βούλγαρο έμπορο ο οποίος με πολύ λίγα χρήματα το έχει «μακιγιάρει» αρκετά καλά το φέρνει στην Ελλάδα που επιτρέπει να εισάγονται ρυπογόνα αυτοκίνητα με πολύ χαμηλά τέλη ταξινόμησης 100 έως 300 ευρώ και τα πωλεί στον ανυποψίαστο πελάτη με 70.000 χιλόμετρα!

    Αυτό το αυτοκίνητο που έχει 10 με 15 έτη ηλικία ο καταναλωτής δεν καταλαβαίνει ότι είναι γυρισμένα τα χιλιόμετρα; Αρκεί να απαιτήσει από τον έμπορο να του επιδείξει την άδεια κυκλοφορίας του κράτους προέλευσης.

    Διότι πλέον σε όλα τα κράτη της ΕΕ τα ΚΤΕΟ είναι υποχρεωμένα να τοποθετούν ένα αυτοκόλλητο του ΚΤΕΟ με την ημερομηνία του ΚΤΕΟ και τα χιλιόμετρα επάνω στην άδεια κυκλοφορίας. Εάν λοιπόν ο καταναλωτής ζητήσει από τον έμπορο την αλλοδαπή άδεια κυκλοφορίας τότε θα ξέρει ακριβώς τι χιλιόμετρα έχει το αυτοκίνητο!

    ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3

    Προσοχή με τα «πλαστά βιβλία» service

    Εισαγωγέας καινούριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μη Ρυπογόνων Euro 5 & Euro 6 εισάγει αυτοκίνητα κατασκευής 2015-2016- 2017 από 120.000 χιλιόμετρα εως 150.000 χιλιόμετρα και έρχεται ο καταναλωτής και τον ρωτά έαν έχει βιβλίο σέρβις κανείς όμως δεν έχει πληροφορήσει αυτόν τον καταναλωτή ότι από το 2015 καμία αντιπροσωπεία σε όλη την Ευρώπη δεν δίνη πλέον βιβλίο σέρβις αλλά τα σέρβις αποδεικνύονται μόνο από το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα του εργοστασίου και ότι οποιαδήποτε εργασία έχει γίνει μέσω εξουσιοδοτημένου συνεργείου ή αλλού αποδεικνύεται μόνο με τα τιμολόγια της επισκευής και αυτό διότι έτσι δεν θα υπάρχουν πλέον «Πλαστά βιβλία».