«Πλασματική» χαρακτήρισε την εικόνα των εσόδων των Αστικών Συγκοινωνιών ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή Σ. Σακοράφα αποδεικνύοντας πως η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν αύξησε τα έσοδα της εταιρείας μεταφορών.
Μάλιστα από τα οικονομικά δεδομένα προκύπτει ότι η αύξηση των συνολικών εσόδων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ το 2018 έναντι του 2017, που επικαλείται η βουλευτής, οφείλεται σε αύξηση της επιχορήγησης και όχι σε αύξηση από πωλήσεις λόγω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου καθώς στις κάρτες καταγράφηκε σημαντική μείωση πωλήσεων!
Παράλληλα ο υφυπουργός Μεταφορών προανήγγειλε ότι η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της αναθεώρησης της φορολογικής πολιτικής, θα εξετάσει και τη μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην απάντησή του ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Το γεγονός οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην ασκούμενη πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης και των Διοικήσεων των Φορέων αυτών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δωρεάν ή μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, χωρίς την απόδοση των αντίστοιχων κονδυλίων από τα αρμόδια Υπουργεία.
Ενδεικτικά, το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα Υπουργεία, βάσει των πραγματικών στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιώματος, όπως προκύπτει από τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας, ανήλθε στο ποσό των 120εκ. ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκατ. ευρώ!»
Αναφορικά με τη διαμόρφωση των εσόδων από πωλήσεις των εταιρειών μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι: «Πράγματι τα έσοδα της ΟΣΥ το 2018 ανήλθαν στα 94.315 ευρώ έναντι 82.539 ευρώ το 2017, σημείωσαν δηλαδή αύξηση κατά 14%, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 ανέρχονται σε 40.883 ευρώ.
Τα ποσά αυτά αποτελούν το σύνολο 4 πηγών εσόδων: πωλήσεις εισιτηρίων, πωλήσεις χρονικών καρτών, ποσά που καταβάλλουν τα Υπουργεία και άλλα έσοδα (πχ μισθώσεις οχημάτων, πρόστιμα, parking κλπ). Από την ανάλυση των εσόδων, προκύπτει ότι η αύξηση προήλθε σημαντικά από την καταβολή των δαπανών από τα Υπουργεία και από πρόστιμα, μισθώσεις κλπ.
Τα έσοδα από τα Υπουργεία αφορούν ποσά για την κάλυψη της δαπάνης που προκύπτει από την παροχή δικαιώματος σε κοινωνικές ομάδες (φοιτητές, ΑΜΕΑ, Ανέργους, Πολύτεκνους, άτομα άνω των 65 ετών, παιδιά έως 6 ετών και από 7 έως 18 ετών) να απαλλάσσονται πλήρως ή μερικώς από την καταβολή κομίστρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα Υπουργεία, βάσει των πραγματικών στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιώματος, όπως προκύπτει από τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας, ανήλθε στο ποσό των 120 εκ. ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκ. ευρώ.
Αντίστοιχα για το 2019, ο ΟΑΣΑ προβλέπει ότι η σχετική απαίτηση θα ανέλθει στο ποσό των 137εκ. ευρώ περίπου, ενώ τα Υπουργεία θα καταβάλουν στον Όμιλο μόνο 43 εκ. ευρώ.
Τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ το 2017 ανήλθαν στα 90.364 ευρώ έναντι 103.040 ευρώ το 2018, σημείωσαν δηλαδή αύξηση κατά 14%, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 ανέρχονται σε 44.773 ευρώ.
Από την ανάλυση των εσόδων προκύπτει ότι η αύξηση προήλθε σημαντικά από την καταβολή των δαπανών από τα Υπουργεία.
Εν αντιθέσει, για το 2017 το ποσό της επιχορήγησης που έλαβαν και οι δύο εταιρείες ήταν σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη 2014 – 2016 και το 2018, ενώ για το Α’ εξάμηνο του 2019 έχουν ανέλθει ήδη στο ποσό των 100.113 ευρώ (συνολικά και για τις δύο εταιρείες).
Θυμίζουμε ότι επί προηγούμενης Κυβέρνησης το 2016 αυξήθηκε το κόμιστρο από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ.»
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τους αναλυτικούς πίνακες των αστικών συγκοινωνιών.