Όσοι κινείστε ξέγνοιαστοι στις λεωφορειολωρίδες μάλλον ξεχάστε το καθώς ο ΟΑΣΑ προχωρά στην ενεργοποίηση και πάλι των καμερών που βρίσκονται στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων σε μία προσπάθεια να μειώσει τις καθυστερήσεις των λεωφορείων.
Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Ν. Αθανασόπουλο εγκρίνεται η δέσμευση πίστωσης ύψους 1.209 ευρώ σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων της Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. για τη χρήση 2019 που αφορά προμήθεια θερμογραφικού χαρτιού για την εκτύπωση φωτογραφιών από τις κάμερες παραβιάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων.
Είχε προηγηθεί απόφαση με την οποία εγκρινόταν στην εταιρεία ΟΔΟΣΗΜΑΝΣΗ – Κ.ΧΡΟΝΗΣ ΑΒΕΕ η ανάθεση εκτέλεσης εργασιών οριζόντια σήμανσης Αποκλειστικών λωρίδων Λεωφορείων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ. Η αμοιβή για την παραπάνω εργασία ορίζεται σε 14.794,30 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Το μέτρο των λεωφορειολωρίδων είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια ωστόσο ο ΟΑΣΑ ξεκινά την ενεργοποίησή τους με στόχο να μειωθεί ο χρόνος ολοκλήρωσης των δρομολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ, μειώνοντας το κόστος και εξοικονομώντας οχήματα για περισσότερα δρομολόγια ανά βάρδια.
Οι λεωφορειολωρίδες που είχαν κατασκευαστεί και είχαν ξεκινήσει να λειτουργούν σε λεωφόρους με ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση τα τελευταία χρόνια δεν αστυνομεύονται ενώ σε πολλές από αυτές δεν είναι σε λειτουργία οι φωτογραφικές μηχανές. Η μειωμένη κίνηση μετά την οικονομική κρίση είχε οδηγήσει στην χρήση των λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων από όλα τα οχήματα.
Ωστόσο το γεγονός ότι η κίνηση έχει επιστρέψει για τα καλά στους Αθηναϊκούς δρόμους αλλά και η μείωση του στόλου των λεωφορείων έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για επαναλειτουργία του μέτρου.
Στο πλαίσιο αυτό θα βοηθήσει σημαντικά η σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και Ελληνικής Αστυνομίας που αφορά στην δωρεάν μετακίνηση των ένστολων με την παράλληλη αστυνόμευση του μετρό και των λεωφορειολωρίδων από την αστυνομία και την Τροχαία.
Για παραβίαση της απαγόρευσης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, το 2016, βεβαιώθηκαν 2.929 παραβάσεις και για παράνομη στάθμευση σ’ αυτές 1.725 παραβάσεις.
Οι λωρίδες κίνησης των αστικών συγκοινωνιών, στην Αττική μετρούν 52,3 χιλιόμετρα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες ακόμα και για τριπλασιασμό του μήκους τους. Οι παραβάσεις είναι πολύ συχνές στις λωρίδες παράλληλης ροής, ενώ είναι σπάνιες σε όσες είναι αντίθετης ροής, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα του δικτύου του ΟΑΣΑ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι λεωφορειολωρίδες όπως στην Ιερά Οδό αλλά και στη Χαριλάου Τρικούπη έχουν μετατραπεί σε απέραντα παρκινγκ με αποτέλεσμα , όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, μόλις 10 χλμ. από τα συνολικά 53,2 που έχουν κατασκευαστεί να λειτουργούν καθημερινά.
Οι κάμερες λειτουργούν όλες τις ώρες που απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων και κατόπιν τα στοιχεία πρέπει να συλλέγονται από την Τροχαία και να διασταυρώνονται για να αποσταλούν οι κλήσεις στους ιδιοκτήτες ΙΧ.Το πρόστιμο για τους παραβάτες φτάνει τα 100 ευρώ ενώ σε περίπτωση ελέγχου τα παρκαρισμένα ΙΧ απομακρύνονται με γερανό.