Ιδιαίτερα αποκαλυπτική σχετικά με τα σχέδια της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση ήταν η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κ. Αλεξάνδρα Σδούκου στο 24ο Εθνικό Συνέδριο ΙΕΝΕ «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2019».
Μάλιστα δεν δίστασε να ανακοινώσει πως από τις αρχές του 2020 κάποιοι βουλευτές έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν και να κινούνται με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Παράλληλα η γενικής γραμματέας ανέφερε ότι έχουν ήδη ξεκινήσει επεξεργάζονται ένα πακέτο μέτρων και κινήτρων, βασισμένο σε πετυχημένα μοντέλα του εξωτερικού που θα τολμήσουν να τα δοκιμάσουν και στην Ελλάδα!
Η κ. Σδούκου κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού της τόνισε ότι:
«Ο αριθμός των πόλεων με σαφή στρατηγική smart city έχει σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια (από 87 σε 153). Ωστόσο, το 90% των πόλεων συνολικά εξακολουθεί να μην διαθέτει ολοκληρωμένη στρατηγική smart city.
Ακόμα και τότε, η στρατηγική είναι μόνο το πρώτο βήμα – είναι η εφαρμογή που μετράει πραγματικά.
Ακούμε πολλά και εντυπωσιακά project ανά τον κόσμο των smart cities.
Το Λονδίνο, παρέχει σε πολίτες και επισκέπτες μια σειρά από καθημερινές ψηφιακές ευκολίες, όπως παγκάκια με δημόσιο wi-fi, αισθητήρες μέτρησης της ποιότητας του αέρα, άφθονα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση των δικτύων σε ολόκληρο τον κόσμο είναι η διεσπαρμένη παραγωγή από ΑΠΕ, η οποία διοχετεύεται με ταχύτατους ρυθμούς στα σπίτια, στα γραφεία, στις βιοτεχνίες, στις γεωργικές εκτάσεις ακόμη και στα αυτοκίνητά μας.
Σήμερα περισσότερο από το 70% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης προέρχεται από τις πόλεις, καθιστώντας τα μεγάλα αστικά κέντρα του βασικούς ενόχους για τη δημιουργία του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Ακριβώς για αυτό το λόγο, η αναβάθμιση των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε «έξυπνα δίκτυα» ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία έξυπνων πόλεων.
Οι πόλεις που θα διανέμουν με περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο την ενέργεια πρωταγωνιστούν στη μάχη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την αειφόρο αστικοποίηση.»
Αγαπημένο θέμα της κ. Σδούκου φαίνεται ότι είναι η Ηλεκτροκίνηση και μάλιστα στο συνέδριο δεν παρέλειψε να μοιραστεί με τους σύνεδρους μια ιστορία που της διηγήθηκε μια παρέα φίλων που επισκέφθηκε το Βερολίνο.
Όπως ανέφερε η γ.γ. του υπουργείου Περιβάλλοντος: «25 Έλληνες που επισκέφθηκαν πρόσφατα τη γερμανική πρωτεύουσα, μετακινήθηκαν όλοι στο κέντρο της πόλης χρησιμοποιώντας μόνο 2 αυτοκίνητα.
Στο Βερολίνο, οι εταιρίες ενοικίασης οχημάτων, εφαρμόζουν προγράμματα στα οποία μπορείς να μοιραστείς τη χρήση ενός αυτοκινήτου, (car sharing) καθώς σε κάθε σημείο της πόλης, μέσω ειδικής εφαρμογής που κατεβάζεις στο κινητό σου, βρίσκεις παρκαρισμένο ένα ηλεκτρικό όχημα έτοιμο προς χρήση. Με σταθμούς φόρτισης σε όλα τα κεντρικά σημεία, πρόκειται πραγματικά για ένα υπόδειγμα έξυπνης πόλης που παρέχει πρωτοποριακές λύσεις για τη μετακίνηση των πολιτών της και των επισκεπτών της μειώνοντας ταυτόχρονα την περιβαλλοντική όχληση.
Έχετε ακούσει ότι το Υπουργείο μας μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση.
Έχει συγκροτήσει μία Διυπουργική Επιτροπή και αυτή έχει ήδη ξεκινήσει να συνεργάζεται με όλους τους φορείς και την αγορά για την υλοποίηση συγκεκριμένων μέτρων.
Κάποια πρώτα άμεσα δείγματα γραφής παρουσιάσθηκαν.
Αναφέρομαι στα φορολογικά κίνητρα που εντάξαμε στο φορολογικό νομοσχέδιο.
Το σκεπτικό αυτών των κινήτρων έχει το νόημα της επιβράβευσης προς την επιχείρηση που νοιάζεται για την βιώσιμη ανάπτυξη.
Η επιχείρηση που θέλει να αντικαταστήσει το στόλο της με καθαρά οχήματα να επιβραβεύεται για αυτό, άρα να μην φορολογούνται τα στελέχη από την εταιρική χρήση ενός καθαρού οχήματος.
Αντίστοιχα, για τις επιχειρήσεις που θέλουν να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν φορτιστές να παρέχεται έκπτωση 30%.
Εξίσου σημαντική είναι και η διάταξη στο ΝΣ ΥΠΕΝ που οργανώνει την αγορά.
Συνεργαστήκαμε με τη Βουλή ώστε πρώτοι από πλευράς Πολιτείας να δώσουν το καλό παράδειγμα στις μετακινήσεις τους και από αρχές του έτους, αρκετοί βουλευτές που επιθυμούν θα κυκλοφορούν με ηλεκτρικά.
Και το Υπουργείο μας θα εντάξει ωσονούπω την ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητά του.
Και ήδη έχουμε ξεκινήσει να επεξεργαζόμαστε ένα πακέτο μέτρων και κινήτρων, βασισμένο σε πετυχημένα μοντέλα του εξωτερικού που μπορούμε να τα τολμήσουμε/δοκιμάσουμε και εδώ.»