Το κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall έχει αποκτήσει εσωτερική κανονιστική έγκριση για την κατασκευή εργοστασίου με τη BMW σε μια κίνηση που θα μπορούσε να «ερμηνευτεί» και ως μελλοντικό εργοστάσιο της BMW για την κατασκευή ηλεκτρικών Mini την Κίνα.
Τον Φεβρουάριο του 2018, η BMW και η Great Wall υπέγραψαν επιστολή προθέσεων για την παραγωγή Mini στην Κίνα.
Η επιχείρηση είχε ως στόχο να ανοίξει εργοστάσιο στο Zhangjiagang με την ικανότητα να κατασκευάσει 160.000 οχήματα με κινητήρες βενζίνης για εξαγωγή και άλλα 160.000 λεγόμενα Νέα Ενεργειακά Οχήματα (NEVs), σύμφωνα πληροφορίες από την ιστοσελίδα της πόλης.
Το έργο έχει καθυστερήσει από κανονιστικά εμπόδια.
Στο χρηματιστήριο της Σαγκάης η Great Wall δήλωσε ότι η επένδυση θα είναι ύψους 5,1 δισεκατομμυρίων γιουάν (724,4 εκατομμύρια δολάρια) με τις κατασκευές να ξεκινήσουν το επόμενο έτος και να ολοκληρωθούν το 2022.
Η Great Wall δήλωσε ότι η δυναμικότητα παραγωγής για τα οχήματα NEVs (υβριδικά-ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά αλλά και οχήματα κυψελών καυσίμου) δεν έχει ακόμη εγκριθεί από τις αρχές.
Ωστόσο μια εμπορική διαφωνία μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ οδήγησε τα στελέχη της BMW να «παγώσουν» σχέδια για τη δημιουργία ενός κινεζικού κόμβου εξαγωγών.
Η BMW δήλωσε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο ότι έπρεπε να αξιολογήσει εάν το σχέδιο εξαγωγής είναι οικονομικά βιώσιμο.
Όμως πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η αρχική εστίαση της συνεργασίας της με την Great Wall είναι η κοινή έρευνα και ανάπτυξη και η μελλοντική τοπική παραγωγή ηλεκτρικών Mini.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επίσης ξεκαθάρισε πως περαιτέρω πληροφορίες για την κοινή επιχείρηση θα ανακοινωθούν στα τέλη Νοεμβρίου στην πόλη Zhangjiagang.
Η BMW πωλεί μόλις 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως και η Great Wall πούλησε περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα το περασμένο έτος.