Νταλίκες «εξαφανίζουν» στηθαία στο εθνικό οδικό δίκτυο και περνούν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, μέρη από μη πιστοποιημένα στηθαία εισέρχονται στο εσωτερικό των αυτοκινήτων που πέφτουν επάνω τους, μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους όταν «ακουμπούν» επίσης στα στηθαία που βρίσκονται σχεδόν σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας.
Όλα τα παραπάνω θα είχαν αποφευχθεί αν επιτέλους υπήρχε ένα σοβαρό σχέδιο αντικατάστασης των μη πιστοποιημένων στηθαίων που όχι μόνο δεν βοηθά στην οδική ασφάλεια αλλά την αποδυναμώνει κιόλας.
Ωστόσο το τραγικό στην ελληνική πραγματικότητα έγκειται στο γεγονός πως κάποιοι προσπαθούν να παρέχουν ασφάλεια στους πεζούς αλλά και στους οδηγούς χρησιμοποιώντας μέσα ασφαλείας που δεν θα τοποθετούνταν ούτε 20 χρόνια πριν!
Ο λόγος για το πρόσφατο περιστατικό που καταγράφηκε στο χωριό Δάτο του πρώην Δήμου Φιλίππων όπου για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους ένα αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε ένας αγρότης εξετράπη της πορείας του και έπεσε σε παρακείμενο ρέμα-κανάλι.
Το όχημά του βρέθηκε στις 5 τα ξημερώματα από διερχόμενο οδηγό «μέσα» στο ρέμα και ο 55χρονος αγρότης ανασύρθηκε νεκρός.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στο γεφυράκι στη θέση «Πύργος», μεταξύ Δάτου-Μικροχωρίου.
Το τραγικό θανατηφόρο δυστύχημα που έγινε χθες στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας αναδεικνύει την υπάρχουσα προβληματική κατάσταση – ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα – όπου κατά κόρον στο επαρχιακό δίκτυο τα ρέματα και τα υδάτινα εμπόδια δεν «ασφαλίζονται» με στηθαία κατά ΕΝ1317 όπως πλέον προβλέπεται αλλά ούτε καν με στηθαία των προδιαγραφών του 1985….
Να υπενθυμίσουμε και το θανατηφόρο ατύχημα με πούλμαν στον Αλιάκμονα όπου πάλι το υποτιθέμενο στηθαίο ήταν κιγκλίδωμα πεζών τα οποία έχουν αποδειχθεί φονικές παγίδες και επιτέλους πρέπει κάποιος να αναλάβει μια πρωτοβουλία ώστε να αντικατασταθούν και να σταματήσουμε να θρηνούμε απώλειες ανθρώπων.