Η ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία θα μειωθεί κατά ένα τρίτο σε 1 εκατομμύριο έως το 2024, εάν το Brexit προκαλέσει την επιβολή επιπλέον δασμών στα οχήματα που εξάγονται προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, προειδοποίησε η Ένωση των αυτοκινητοβιομηχανιών (SMMT).
Μάλιστα η Ένωση προειδοποιεί ότι η παραγωγή του Ηνωμένου Βασιλείου θα οδηγηθεί προς άλλες χώρες.
Οι Βρετανοί σε δύο εβδομάδες θα καλεστούν να επιλέξουν νέα κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να υποσχέθηκε να περάσει τη συμφωνία του Brexit το συντομότερο δυνατόν, ενώ το Εργατικό Κόμμα της αντιπολίτευσης ξεκαθαρίζει ότι θα επαναδιαπραγματευθεί και θα πραγματοποιήσει νέο δημοψήφισμα το 2020.
Η SMMT δήλωσε ότι η επόμενη βρετανική κυβέρνηση πρέπει να παραδώσει μια «παγκόσμια εμπορική συμφωνία για το Brexit» ώστε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου μετά την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ.
Οι βασικές απαιτήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών περιλαμβάνουν τα σύνορα χωρίς γραφειοκρατίες, το ελεύθερο εμπόριο και την κανονιστική ευθυγράμμιση.
Η Ένωση ανέφερε πως αν αυξηθούν οι δασμοί στα εξαρτήματα που εισάγονται στη Βρετανία αλλά και στα εξαγόμενα οχήματα θα προσθέσουν περισσότερα από 3,2 δισεκατομμύρια λίρες (4 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως στο κόστος κατασκευής στο χειρότερο σενάριο.
Η παραγωγή ήταν 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη Βρετανία το περασμένο έτος, αλλά έχει μειωθεί κατά 16% μέχρι στιγμής φέτος, καθώς η ζήτηση μειώθηκε εξαιτίας της αποστροφής των καταναλωτών από το diesel, την ύφεση στην αγορά της Κίνας αλλά και λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί το Brexit.
«Μέχρι το 2024, η αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών αλλά και η τάση φυγής των αυτοκινητοβιομηχανιών προς πιο ανταγωνιστικές και φιλόξενες χώρες θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ετήσια παραγωγής αυτοκινήτων σε 1 εκατ. μονάδες»
Ο τομέας των αυτοκινήτων είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της Βρετανίας και η διατήρηση των υπαρχόντων δασμών θα είναι ζωτικής σημασίας για τον κλάδο αλλά και την ανάπτυξη τεχνολογιών με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας περνάει μια περίοδο πρωτοφανών αλλαγών και δεν πρέπει να αφήσουμε την πίεση του Brexit να ξεφύγει από την εστίασή μας σε μια συνεκτική εθνική βιομηχανική στρατηγική. Η συνεργασία μεταξύ της βιομηχανίας και της κυβέρνησης πρέπει να είναι ισχυρότερη από ποτέ», δήλωσε ο πρόεδρος της SMMT George Gillespie».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δαπανήσει περισσότερα από 500 εκατομμύρια λίρες για την προετοιμασία του Brexit, και ήδη πάρα πολλές έχουν ανακοινώσει ότι σε περίπτωση που επιβληθούν επιπλέον δασμοί στις εξαγωγές αυτοκινήτων θα μεταφέρουν τα εργοστάσιά τους σε άλλα κράτη-μέλη ώστε να τα καταστήσουν βιώσιμα.