Τα εργοστάσια θα πρέπει να μειώσουν σημαντικά τον αριθμό των σημείων πώλησης στα δίκτυα αντιπροσώπων τους σε όλη την Ευρώπη ώστε να είναι βιώσιμα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ICDP.
Μάλιστα στην μελέτη διαπιστώθηκε πως οι αριθμοί των δικτύων μειώνονται σταθερά κάθε χρόνο αλλά όχι όσο χρειάζεται δεδομένης της ανάπτυξης νέων λιανικών και ψηφιακών καναλιών πώλησης.
Σύμφωνα με τον οδηγό «European Car Distribution Handbook» τα ευρωπαϊκά δίκτυα πωλήσεων καταγράφουν μείωση για 11η συνεχή χρονιά ενώ τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για 9 συνεχόμενα έτη.
Ο αριθμός των σημείων πώλησης των μεγάλων αντιπροσώπων στην Ευρώπη σημείωσε μείωση κατά περίπου 16% τα τελευταία 10 χρόνια.
«Το ICDP εξακολουθεί να βλέπει την απαίτηση για ουσιαστικές μειώσεις δικτύου και αναδιάρθρωση με λιγότερα κεντρικά σημεία πώλησης αντιπροσώπων, μεγαλύτερο διαχωρισμό αλλά και νέες μορφές πώλησης αλλά και υπηρεσιών για στον κλάδο του αυτοκινήτου.»
Τα δεδομένα της μελέτης επιδεικνύουν μεγάλες διακυμάνσεις στην πυκνότητα των πωλήσεων και των σημείων εξυπηρέτησης ανά αγορά, γεγονός που δείχνει ότι η κλίμακα περαιτέρω αλλαγών εξαρτάται από την δυναμική της κάθε αγοράς.»
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μια ώριμη αγορά με καλά αναπτυγμένες περιοχές της αγοράς και υψηλές πωλήσεις ανά μονάδα. Είναι πολύ πιο μπροστά από τη Γερμανία, που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη.
«Η Γερμανία ήταν και εξακολουθεί να είναι σημαντικά υπερβολική, αλλά οι αντιπρόσωποί της καταγράφουν τις χαμηλότερες πωλήσεις σε αντίθεση με τους αντιπροσώπους της Βρετανίας οι οποίοι καταγράφουν διπλάσια ποσοστά κερδοφορίας.» επισημαίνεται στη μελέτη.
Ενώ οι μέσες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ανά αντιπρόσωπο κατά την ICDP είναι 331 μονάδες στην Ευρώπη, σε ορισμένες χώρες τα νούμερα είναι πολύ μακριά από αυτόν τον μέσο όρο.
Επίσης σήμερα υπάρχουν περίπου 52.000 αντιπροσωπείες και επίσημες εκθέσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μειωμένες κατά 16% από το πρώτο έτος της έρευνας το 2009. Αλλά ακόμη κι έτσι παραμένουν πολλές για τις μελλοντικές προβλέψεις του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με την ICDP όμως, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι πολύ διαφορετική ανάλογα με τα εμπορικά σήματα: Οι μέσες πωλήσεις ανά ντίλερ στις premium φίρμες μειώθηκαν κατά 3%, ενώ για την ίδια περίοδο, αυτές των μαζικών εταιρειών αυξήθηκαν κατά 10%.