Πλήθος start up στον χώρο των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων έχει ξεπροβάλει τα τελευταία χρόνια αναζητώντας πάτημα σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά. Όπως επισημαίνουν οι Financial Times δεν είναι όλα ρόδινα και οι αποτυχίες πληθαίνουν.
Η Nio, κάποτε μεγάλη ελπίδα της Κίνας στο χώρο φλερτάρει με την κατάρρευση με τις ζημιές να συσσωρεύονται και τη μετοχή να έχει ήδη χάσει άνω του 80%. Στη Μεγάλη Βρετανία, η Dyson μόλις ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τα σχέδιά της για ηλεκτρικό όχημα, αφότου προηγουμένως είχε υπολογίσει την διάθεση 2,5 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου και της μπαταρίας. Απέτυχε να βρει αγοραστή για τα σχέδιά της και δήλωσε ότι το πλάνο να κατασκευάσει από το μηδέν το όχημα στη Σιγκαπούρη δεν είναι πλέον εμπορικά βιώσιμο.
Ένας βασικός λόγος για την εμφάνιση τόσων νέων εταιρειών στο χώρο είναι το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχετικά φθηνά στην ανάπτυξη και την κατασκευή. Ουσιαστικά είναι μια μπαταρία πάνω σε ένα σασί με ρόδες, χωρίς να απαιτούνται χιλιάδες πολύπλοκα κινούμενα μέρη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η μεγαλύτερη εισροή νέων εταιρικών σχημάτων καταγράφεται την Κίνα ελέω και της φθηνής χρηματοδότησης. Η Tesla υπήρξε καταλύτης για να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για το χώρο, αλλά σήμερα αυτός είναι πιο ανταγωνιστικός από ποτέ. Πολλοί δεν κατάφεραν να συνειδητοποιήσουν έγκαιρα τα κόστη που σχετίζονται με την ανάπτυξη δικτύου προμηθειών και λιανικής, τα οποία μπορεί να ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια.
Δυσκολίες υπάρχουν και σε ότι αφορά την μαζική παραγωγή, ενώ πολλές νέες επιχειρήσεις υποτίμησαν την πρόκληση που συνιστά η ύπαρξη γιγάντων στο χώρο του αυτοκινήτου που διέθεσαν χρόνια για να δημιουργήσουν πιστό καταναλωτικό κοινό. Οι τελευταίοι δραστηριοποιούμενοι και στην παραδοσιακή αγορά έχουν τη δυνατότητα να αντέχουν τις ζημιές από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης.