Η εταιρεία FreeNow, η οποία ανήκει στην Daimler και τη BMW, αναμένεται να διπλασιάσει τα έσοδά της το επόμενο έτος και να αποτελέσει το αντίπαλον δέος της Uber στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.
Ο αποκαλούμενος όγκος ακαθάριστων εμπορευμάτων της FreeNow, ο οποίος αντικατοπτρίζει τα έσοδα, προβλέπεται να φθάσει τα 2,4 δισ. ευρώ το 2019, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Marc Berg.
«Γνωρίζουμε ότι ο στόχος που έχουμε θέσει είναι επιθετικός και πραγματικά φιλόδοξος, αλλά θέλουμε να διπλασιάσουμε τα έσοδά μας πάλι το επόμενο έτος, βελτιώνοντας περαιτέρω την κερδοφορία μας», δήλωσε ο Berg.
Οι μισές από τις 130 πόλεις της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, όπου η εταιρεία δραστηριοποιούνταν στο παρελθόν ως MyTaxi, είναι ήδη κερδοφόρες.
Οι πάροχοι κινητικότητας αντιμετωπίζουν εντατική πίεση για να αποδείξουν ότι μπορούν να αποφέρουν κέρδη, και να αναστρέψουν το κακό κλίμα που έχουν προκαλέσει άσχημες επιδόσεις των μετοχών της Uber και της αμερικανικής peer Lyft από την αρχική δημόσια προσφορά τους.
Οι μεταβαλλόμενοι κανονισμοί για τις μεταφορές μεταξύ των Περιφερειών μπορεί να περιπλέξουν τις προσπάθειες ανάπτυξης του κλάδου ενώ επίσης έχουν αυξήσει τον έλεγχο του ιστορικού των οδηγών ώστε να αυξηθούν τα προβλήματα ασφαλείας.
Πάντως η αξία της Uber στην αγορά των 48,6 δισ. δολαρίων προϊδεάζει πως οι επενδυτές αναμένουν ότι οι εταιρείες τεχνολογίας θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των μελλοντικών μεταφορών.
Τα προσαρμοσμένα έσοδα της Uber εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 15% φθάνοντας τα 12,9 δισ. δολάρια αυτό το έτος, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το FreeNow επιδιώκει μια συνεργατική προσέγγιση με τους ρυθμιστικούς φορείς, ώστε να αποφύγει τις νομικές μάχες που έχει στερήσει την άδεια λειτουργίας στην Uber στο Λονδίνο, η οποία αποτελεί και τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της εταιρείας. Απαιτεί τους οδηγούς να εμφανίζονται αυτοπροσώπως για να αποκτήσουν άδεια και να συμφωνήσουν σε ελέγχους ποινικού μητρώου, είπε ο Berg.
«Οι υπηρεσίες μας ποικίλουν από Περιφέρεια σε Περιφέρεια καθώς ποικίλουν οι κανονισμοί οπότε θα πρέπει να συνεργαστούμε με τις τοπικές Αρχές για την οικοδόμηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Πρόκειται για βιώσιμη ανάπτυξη και όχι και ανάπτυξη με κάθε κόστος» ξεκαθάρισε ο Berg.
Το Ride-Hailing αναμένεται να παραμείνει ο κύριος οδηγός ανάπτυξης της FreeNow, καθώς μπορεί να κλιμακωθεί γρήγορα μόλις ολοκληρωθούν οι κανονισμοί.
Η εταιρεία διερευνά επιλογές για να συμπληρώσει την κύρια δραστηριότητά της με περισσότερες υπηρεσίες ιδιωτικής μίσθωσης, βραχυπρόθεσμη ενοικίαση, επιλογές μικρομονάδων όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ και προσθήκη υπηρεσιών δημόσιων συγκοινωνιών σε ορισμένες πόλεις.
Εκτός από την κύρια μάρκα FreeNow, η εταιρεία εκμεταλλεύεται τις υπηρεσίες Beat and Kapten, καθώς και ηλεκτρικά σκούτερ Hive. Δραστηριοποιείται σε 130 πόλεις σε 18 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.
Το MyTaxi αγοράστηκε από τη Daimler το 2014 και σε συνεργασία με την BMW συγχώνευσε τις δραστηριότητές της κινητικότητας ώστε να μοιραστεί το κόστος αλλά και να καταγράψει γρηγορότερα κέρδη.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υποσχεθεί να επενδύσουν πάνω από 1 δις. ευρώ στην κοινοπραξία, η οποία περιλαμβάνει επίσης υπηρεσίες όπως car-sharing, αλλά και φόρτιση και στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Έχουμε την πλήρη υποστήριξη των μετόχων μας, οι οποίοι μόλις ενέκριναν τα αναπτυξιακά μας σχέδια για το 2020», δήλωσε ο Berg.
Ο ίδιος αρνήθηκε να σχολιάσει τις προοπτικές ενδεχόμενης δημόσιας εγγραφής, καθώς θα έπρεπε να αποφασίσουν οι δύο μέτοχοι, αλλά σηματοδότησε το άνοιγμα για να συζητηθούν πιθανά βήματα για περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησης.
«Είμαστε ανοιχτοί για να διερευνήσουμε επιλογές για εταίρους» που μπορούν να αποδώσουν στρατηγική αξία μακροπρόθεσμα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Marc Berg.