Τα συμβούλια των ομίλων FCA και PSA συναντήθηκαν πρόσφατα για να συζητήσουν την ολοκλήρωση μιας αρχικής συμφωνίας που προβλέπει την συγχώνευσή τους με αποτέλεσμα ο νέος όμιλος να κοστίζει 50 δις. δολάρια.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο όμιλοι την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου θα ανακοινώσουν την υπογραφή δεσμευτικού μνημονίου και μετά από λίγες ώρες θα ακολουθήσει και μια τηλεδιάσκεψη για να εξηγήσουν τις περαιτέρω λεπτομέρειες.
Πριν από τις συναντήσεις τα συνδικάτα που εκπροσωπούν την οικογένεια Peugeot το Etablissements Peugeot Freres (EPF) και το FFP, ενέκριναν ομόφωνα ένα προτεινόμενο μνημόνιο συμφωνίας για τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση.
Το γαλλικό κράτος, το οποίο κατέχει περίπου το 12% του ομίλου PSA και έχει εκπρόσωπο το διοικητικό συμβούλιο, υποστηρίζει ένα δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης που αντικατοπτρίζει μικρές αλλαγές στο προσύμφωνο που παρουσιάστηκε από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις 31 Οκτωβρίου. Η συγχώνευση «έχει νόημα για να οικοδομηθεί ένας νέος πρωταθλητής με παγκόσμια κλίμακα για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της βιώσιμης κινητικότητας», ανέφερε σε δήλωσή του ένας Γάλλος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών.
Οι όμιλοι FCA και PSA ανακοίνωσαν το σχέδιό τους πριν από έξι εβδομάδες για να δημιουργήσουν μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα προκαλούσε τον όμιλο Volkswagen στην Ευρώπη, διατηρώντας ταυτόχρονα την παρουσία της μάρκας Chrysler στις ΗΠΑ.
Η νέα εταιρεία θα εδρεύει στην Ολλανδία και επικεφαλής του νέου ομίλου θα είναι ο Carlos Tavares ο οποίος προέρχεται από τον γαλλικό όμιλο. Ο πρόεδρος της FCA John Elkann θα διατηρήσει το ρόλο του προέδρου.
Η συμφωνία θα μετατρέψει δύο μεσαίου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο γίγαντα, με πάνω από 8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων ετησίως, διατηρώντας την αυτονομία της κάθε μάρκας που περιλαμβάνει τις Peugeot, Citroen, Opel, DS, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Abarth και Ram.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη πίεση που προκαλεί η ηλεκτροκίνηση, τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης αλλά και τα νέα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ.