Νέες αλλαγές στη διαδικασία απόκτηση Άδεια Οδήγησης προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2020 στη Βουλή.
Μάλιστα αποκάλυψε πως σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα προχωρήσει στην ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών με στόχο την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών του Υπουργείου αλλά και την πάταξη της διαφθοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη οι σχετικές διατάξεις βρίσκονται ήδη σε δημόσια διαβούλευση και μέσα στον Ιανουάριο θα έλθουν προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Επίσης έως τον Μάρτιο θα έχει έλθει στη Βουλή και η νέα εθνική στρατηγική για την οδική ασφάλεια αλλά και η αναθεώρηση της διαδικασίας βεβαίωσης και παρακολούθησης των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τέλος ο υφυπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε η πολιτκή ηγεσία έχει υποχρέωση απέναντι στο επιβατικό κοινό να προχωρήσει στις κινήσεις που απαιτούνται, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες. Ακόμα και αν χρειαστεί να ταράξουν το βόλεμα κάποιων!
Ολόκληρη η ομιλία του υφυπουργού Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη είχε ως εξής: «Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους θέτει τις βάσεις για να αντιμετωπιστεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας των τελευταίων ετών:
το αναπτυξιακό και επενδυτικό κενό, δηλαδή, που διατηρεί τη χώρα μας σταθερά στην τελευταία θέση, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από πλευράς επενδύσεων και στην πρώτη θέση, σε ό,τι αφορά τα ποσοστά ανεργίας.
Μετά από 5 χρόνια, αποτυπώνεται αυτές τις μέρες, επιτέλους μια διαφορετική οικονομική στρατηγική που, με ευκρινή τρόπο, καθιστά σαφές, ότι η ευημερία θα επανέλθει στη χώρα όταν κινητοποιηθούν επενδύσεις, εγχώριες και ξένες, που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας στη χώρα.
Για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η στρατηγική αυτή μεταφράζεται σε τρεις κεντρικούς στόχους:
Πρώτον στην άρση των εμποδίων της οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα των μεταφορών.
Δεύτερον στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη, ιδιαίτερα στο αστικό τοπίο και
Τρίτον στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, σε όλα τα επίπεδα του μεταφορικού έργου.
Δυστυχώς η απελθούσα Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ενδιαφέρθηκε για τον τομέα των μεταφορών, καθώς είτε δεν αντιμετώπισε νομοθετικά τα ζητήματα που χρόνιζαν, είτε υιοθέτησε μεν σχέδια νόμου αλλά με τρόπο στρεβλό, μη λειτουργικό και τελικά σε βάρος του πολίτη.Αντιθέτως, εμείς δώσαμε το στίγμα μας από τον πρώτο κιόλας μήνα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το καθεστώς με τις άδειες οδήγησης.
Περισσότεροι από 100 χιλιάδες πολίτες βρίσκονταν το καλοκαίρι εγκλωβισμένοι και δεν μπορούσαν να εκδώσουν το δίπλωμά τους. Μεταξύ αυτών, επαγγελματίες που χρειάζονταν το επαγγελματικό δίπλωμα για να εργαστούν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Δώσαμε τέλος σε αυτή την ομηρία. Καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση για την ανανέωση των διπλωμάτων των οδηγών που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.
Συστήθηκαν Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές για την εξέταση υποψηφίων οδηγών άνω των 80 ετών. Και μειώθηκε η αξία του παράβολου σε κάθε επίσκεψη γιατρού.
Έως τον επόμενο Μάρτιο θα έχουμε παρουσιάσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης. Λειτουργικό, διαφανές και κυρίως φιλικό προς τον πολίτη, τον επαγγελματία εκπαιδευτή, τον υπάλληλο του Υπουργείου και της Περιφέρειας.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούμε στην απλούστευση και ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών για την έκδοση άδειας οδήγησης, ενώ παράλληλα υλοποιούμε την αποσυμφόρηση και τη backoffice λειτουργία των υπηρεσιών του Υπουργείου και των Διευθύνσεων Μεταφορών της χώρας.
Έως τότε φιλοδοξούμε να δώσουμε ένα γερό χτύπημα στη διαφθορά με το θεσμό της προσωρινής άδειας οδήγησης με την οποία ο επιτυχών υποψήφιος θα παίρνει αμέσως την άδεια του, βάζοντας τέλος σε μια αναμονή που διαρκεί έως και πέντε μήνες. Οι σχετικές διατάξεις βρίσκονται ήδη σε δημόσια διαβούλευση και μέσα στον Ιανουάριο θα έλθουν προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Δεύτερο χαρακτηριστικό παράδειγμα νομοθετικής αβελτηρίας της προηγούμενης Κυβέρνησης ήταν η μη ενσωμάτωση της οδηγίας 2016/2370 που θα έπρεπε να είχε ενσωματωθεί από τον Δεκέμβριο 2018, και των οδηγιών 2016/797 και 2016/798 που θα έπρεπε να είχαν ενσωματωθεί από τον περασμένο Ιούνιο.
Η χώρα μας είχε χρεωθεί με παραβάσεις για τις παραλήψεις αυτές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κινηθήκαμε τάχιστα και τον Οκτώβριο ψηφίσαμε ως Νόμο το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο, που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, την απελευθέρωση της αγοράς επιβατικών μεταφορών και την διαλειτουργικότητα των δικτύων. Αποτρέψαμε με τον τρόπο αυτό τα πρόστιμα και τις κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τρίτη νομοθετική πρωτοβουλία, πριν λίγες ημέρες κυρώσαμε την συμφωνία με την Σερβία για την αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων, Εκκρεμούσε από τον Ιούλιο 2017!
Τον Ιούλιο του 2019 τα στοιχεία υλικού και προσωπικού στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν αποκαρδιωτικά. Μέσα σε έξι μήνες επισκευάστηκαν δεκάδες οχήματα, καλύφθηκαν βάρδιες οδηγών που ήταν κενές, διαγραμμίστηκαν και βάφονται πάλι οι λεωφορειολωρίδες και αυξήθηκε κατά μισό λεπτό η συχνότητα των δρομολογίων σε Μετρό και Ηλεκτρικό. Δεν βάζουμε μεγαλεπήβολους στόχους. Δουλεύουμε έχοντας πάντα στο νου μας την αρχή «κάθε μέρα και λίγο καλύτερα».
Το επόμενο εξάμηνο θα υιοθετηθούν νέες πρωτοβουλίες για τις αστικές συγκοινωνίες.
Ανάμεσα σε αυτές, η πρωτοβουλία για τη δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC. Και ξεκινάμε άμεσα καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου,
την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης, στοχεύοντας να μειώσουμε τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Έως τότε θα επαναλειτουργήσουμε τουλάχιστον 20 εκδοτήρια αυξάνοντας τον διαθέσιμο αριθμό στα 40.
Σήμερα κυρίες και κύριοι Βουλευτές, επί 5 ώρες ταλαιπωρήθηκαν 1.500.000 συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν το μετρό στην Αθήνα, επειδή μία μειοψηφία συνδικαλιστών αποφάσισε να κάνει στάση εργασίας. Ο λόγος; Επειδή αποφασίσαμε να επανατοποθετήσουμε 21 πρώην εκδότες και λοιπούς διοικητικούς πίσω στα εκδοτήρια των σταθμών για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό. Σήμερα λειτουργούν εκδοτήρια μόλις σε 21 από τους 62 σταθμούς της ΣΤΑΣΥ. Σταθμοί όπως Ευαγγελισμός, Πανεπιστήμιο, Μέγαρο Μουσικής είναι κλειστοί, ενώ άλλοι όπως Σύνταγμα υπολειτουργούν.
Έχουμε υποχρέωση απέναντι στο επιβατικό κοινό να προχωρήσουμε στις κινήσεις που απαιτούνται, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες. Ακόμα και αν χρειαστεί να ταράξουμε το βόλεμα κάποιων. Ξέρετε πόσοι συμμετείχαν στην σημερινή στάση εργασίας;
Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία, μόλις 25 από τα 486 άτομα της βάρδιας του συγκεκριμένου σωματείου εργαζομένων, δηλαδή το 5%! Ή ακόμα χειρότερα, μόλις 25 άτομα από τα 1.177 συνολικά της βάρδιας, δηλαδή το 2% των εργαζομένων!
Και το λέω με παράπονο αυτό, καθώς ο Υπουργός κ. Καραμανλής και εγώ, εργαστήκαμε ώστε να εγκριθεί και να τεθεί σε εφαρμογή η συλλογική σύμβαση εργασίας των εργαζομένων στον ΟΟΣΑ, όταν η προηγούμενη κατά τα άλλα αριστερή Κυβέρνηση ενέπαιζε τους εργαζόμενους επί χρόνια.
Το επόμενο τρίμηνο θα έλθουν στη Βουλή μια σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες. Τον Ιανουάριο, θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων. Είναι ο καρπός μιας επίπονης δουλειάς που έγινε μέσα σε τρεις μήνες, με σκοπό να απλοποιηθεί το υπάρχον ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε να πετάξουν υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Η ανάπτυξη δικτύου πτήσεων υδροπλάνων εφάπτεται στη γεωγραφία της Ελλάδας και αναμένουμε ότι θα προσφέρει σημαντικά στην οικονομία, τον τουρισμό, την επικοινωνία της ηπειρωτικής χώρας με τις νησιωτικές και παράκτιες περιοχές και φυσικά, στην απασχόληση.
Μια ευχή για το 2020, λοιπόν, θα ήταν να γίνουν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων μέσα στο έτος, μετά από 15 χρόνια, εφόσον εκδηλωθεί και το ανάλογο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Σειρά θα πάρουν οι διατάξεις για ένα καθαρό τοπίο στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.
Με υιοθέτηση διαγωνιστικών διαδικασιών που θα εγγυώνται την παροχή υψηλής ποιότητας δημόσιων υπεραστικών και αστικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ανασχεδιάζεται η οργάνωση και η λειτουργία των δικτύων υπεραστικών και αστικών μεταφορών ετοιμάζεται με ορίζοντα τον Φεβρουάριο του 2020.
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελούν προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο με την έναρξη της νέας χρονιάς θα παρουσιάσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη δράσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πόλεων. Το ίδιο ισχύει και για το νέο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα, ένα πλέγμα μέσων που ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο αλλά ήρθε για να μείνει.
Έως τον Μάρτιο θα έχει έλθει στη Βουλή και η νέα εθνική στρατηγική για την οδική ασφάλεια:
Με τη θεσμοθέτηση Στρατηγικού Σχεδιασμού για την Οδική Ασφάλεια και την νομική δέσμευση της πολιτείας για την υλοποίηση του.
Τον σχεδιασμό υποστηρικτικών διοικητικών δομών και εκτίμηση των αναγκαίων οικονομικών πόρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Τον εκσυγχρονισμό του διαθέσιμου εκπαιδευτικού υλικού κυκλοφοριακής αγωγής.
Την αναθεώρηση της διαδικασίας βεβαίωσης και παρακολούθησης των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.
Την αναθεώρηση αναποτελεσματικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, οι επιδιώξεις για τη νέα χρονιά είναι συνυφασμένες με την ευδοκίμηση των προσπαθειών στα ζητήματα που αρχίσαμε να αντιμετωπίζουμε και ταυτόχρονα, στην υλοποίηση νέων δημόσιων πολιτικών που σχεδιάζουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο τομέας ευθύνης περιλαμβάνει πολλά και σύνθετα αντικείμενα στα οποία ήδη καταγράφεται πρόοδος, αλλά χρειάζεται ακόμη πολλή δουλειά για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Να είστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε.»