Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα για την Ελλάδα τα αποτελέσματα της έρευνας του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σχετικά με την ηλικία του στόλου των οχημάτων στην Ευρώπη καθώς η χώρας μας κατέχει την τρίτη χειρότερη επίδοση σε όλη την ΕΕ. Ειδικότερα η Ελλάδα κατέκτησε άνετα την 3η θέση με την μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων να ανέρχεται σε 15,7 έτη τη στιγμή που ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ ανέρχεται σε μόλις 10,8 έτη!
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία του ACEA το 2018 κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα 102.544 καινούρια αυτοκίνητα ενώ ο αριθμός τους για τα επόμενα πέντε έτη καταγράφει συνεχείς μειώσεις. Το 2017 διατέθηκαν 86.985 νέα ΙΧ, το 2016 ο αριθμός τους ανήλθε σε 77.762, το 2015 τα καινούρια οχήματα σημείωσαν νέα πτώση και περιορίστηκαν σε 74.527 οχήματα ενώ το 2014 οι πωλήσεις νέων ΙΧ έπεσαν κάτω από τις 70.000 μονάδες. Ωστόσο το 2013 και το 2012 οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων έπεσαν κάτω από τις 60.000 μονάδες!
Συνολικά λοιπόν το 2018 ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα με ηλικίες έως 5 έτη ανέρχονταν σε μόλις 411.077 μονάδες σε σύνολο 5,1 εκατ. αυτοκινήτων. Δηλαδή τα καινούρια και καθαρά αυτοκίνητα καταλάμβαναν μόλις το 8% του συνολικού στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα! Ο στόλος των οχημάτων με ηλικίες από 5 έως 10 έτη στην Ελλάδα ανέρχεται σε 551.294 αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται σε 11% του συνόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Αντίθετα ο στόλος των οχημάτων με ηλικίες άνω των 10 ετών στην Ελλάδα ανέρχεται σε 4,2 εκατ. αυτοκίνητα αποτελώντας το 81% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν!
Πάντως στην έρευνα του ACEA τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων κατέχει η Λιθουανία με την μέση ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν να ανέρχεται σε 16,9 έτη ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Ρουμανία με την μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν να υπολογίζεται σε 16,3 έτη. Στον αντίποδα το Λουξεμβούργο διαθέτει τον πιο νέο σε ηλικία στόλο αυτοκινήτων με μέση ηλικία μόλις 6,4 έτη και ακολουθεί η Βρετανία με μέση ηλικία αυτοκινήτων 8 έτη και η Αυστρία με 8,2 έτη.
Οι Έλληνες προτιμούν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα
Την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατέχει η Ελλάδα μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ και μάλιστα με το συγκεκριμένο ποσοστό να ανέρχεται σε 92,4% όταν την ίδια στιγμή ο ευρωπαϊκός μέσος όρος να κυμαίνεται σε 54%. Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2018 κατέλαβαν το 92,4% του συνόλου της αγοράς ενώ οι πωλήσεις diesel οχημάτων κατέλαβαν το 7,2%. Ωστόσο οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων κατέλαβαν μόλις το 0,4% και το 0,1% αφορούσε στα οχήματα που κινούνται και με υγραέριο ή φυσικό αέριο.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα του ACEA.