Η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας, κατάφεραν τελικά να πλήξουν την γερμανική παραγωγή αυτοκινήτων, όπου παρά την καλή επίδοση στο εσωτερικό, οι εξαγωγές μειώθηκαν και ως εκ τούτου και η παραγωγή των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen AG, η BMW AG και η Daimler AG, παρήγαγαν 4,66 εκατομμύρια οχήματα σε γερμανικά εργοστάσια το 2018, αριθμός που συνιστά τη μικρότερη παραγωγή από 1996. Το γερμανικό λόμπι αυτοκινήτων VDA, το οποίο δημοσίευσε τα στοιχεία ανέφερε ότι η μείωση κατά 9% οφείλεται στη μειωμένη ζήτηση για γερμανικά αυτοκίνητα από τις διεθνείς αγορές.
Το status της Γερμανίας ως κορυφαίας βιομηχανικής δύναμης έχει οικοδομηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό πάνω στις επιδόσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά οι ανησυχίες για τη ρύπανση – που ενισχύθηκαν από το σκάνδαλο εξαπάτησης με τις εκπομπές diesel του 2015 από τη Volkswagen – οι εμπορικές συγκρούσεις και η επιβράδυνση των οικονομιών επηρέασαν αρνητικά τη διεθνή ζήτηση. Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες περικόπτουν θέσεις εργασίας για να μειώσουν το κόστος.
Παράλληλα, το γεγονός ότι η βιομηχανία πρέπει να δαπανήσει δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη καθαρότερων οχημάτων και να αντιμετωπίσει την εμφάνιση υπηρεσιών κοινής χρήσης όπως η Uber Technologies Inc., η οποία έχει ισοδύναμη χρηματιστηριακή αξία με την Daimler. Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων της Γερμανίας αυξήθηκε κατά 5% πέρυσι, όποτε και επιτεύχθηκε η καλύτερη επίδοση από το 2009, αφού οι κυκλοφόρησαν 3,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, ανέφερε η VDA. Ωστόσο, η βιομηχανία ανακοίνωσε ότι η αγορά ενδέχεται να συρρικνωθεί φέτος.
Πάντως η Γερμανία εκθρόνισε τη Νορβηγία ως τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη – καθώς πωλήθηκαν 63.281 ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανική αγορά πέρυσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Μεταφοράς Αυτοκινήτων της χώρας.