Η Volvo θέλει το 25% των πωλήσεων της στην Ευρώπη φέτος να είναι plug-in υβριδικά μοντέλα ώστε με αυτό τον τόπο η αυτοκινητοβιομηχανία να πετύχει τα νέα αυστηρότερα όρια των εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ και να αποφύγει τα πρόστιμα.
Το συγκεκριμένο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις Plug-in υβριδικών μοντέλων θα αποτελέσει ένα μεγάλο στοίχημα για την σουηδική εταιρεία καθώς το 2019 διέθεσε 46.000 τέτοιου τύπου αυτοκίνητα τα οποία αντιπροσώπευαν το 10% του συνόλου των πωλήσεών της.
Τα μερίδια είναι υψηλά για την ηλεκτρική στρατηγική της Volvo, επειδή τα SUV μόνο με κινητήρες εσωτερικής καύσης αφορούσαν ποσοστό πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων το 2019.
Αναλυτές εκτιμούν πως τα πιθανά πρόστιμα με τα οποία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη η Volvo στην ΕΕ μπορεί να ανέλθουν στο 25% του ετήσιου λειτουργικού της κέρδους.
Η PA Consulting Group θέτει τα πιθανά πρόστιμα της Volvo από την ΕΕ για το τρέχον έτος στο ένα τέταρτο του ετήσιου λειτουργικού της κέρδους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Hakan Samuelsson δήλωσε ότι η εταιρεία φέτος θα επιτύχει το στόχο της ΕΕ μέσω των αυξημένων πωλήσεων plug-in υβριδικών μοντέλων.
«Δεν σκοπεύουμε να πληρώσουμε προστιμα, θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματά μας για την ανάπτυξη προϊόντων, χωρίς να πληρώνουμε τις Βρυξέλλες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Samuelsson.
Ο στόχος της Volvo στην ΕΕ όσον αφορά στις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου φέτος είναι 111 έως 112 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Οι εκπομπές της το 2018 ήταν 129,5 γρ. / χλμ. και θα μειωθούν στα 121 γρ. / χλμ. μέχρι το 2021, με αποτέλεσμα να είναι πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 382 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με έκθεση της PA Consulting Group.
Η Volvo θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου της, το XC40 Recharge, το φθινόπωρο. Το EV θα βοηθήσει επίσης στην επίτευξη του στόχου μείωσης, μαζί με τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Τα υβριδικά συστήματα plug-in συνδυάζουν έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μπορούν να κινούνται σε αποστάσεις μέχρι 50 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας στο ελάχιστο τις εκπομπές CO2. Οι πωλήσεις τους επιτρέπουν στις εταιρείες να αντισταθμίζουν τις πωλήσεις συμβατικών μοντέλων βενζίνης και πετρελαίου με υψηλούς ρύπους.
Οι πωλήσεις υβριδικών plug-in μοντέλων εξαρτήθηκαν μέχρι στιγμής από τα φορολογικά οφέλη και τις επιχορηγήσεις που προσφέρουν κάποιες χώρες της ΕΕ.
Ορισμένες χώρες έχουν μειώσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα υβριδικά plug-in μοντέλα όπως για παράδειγμα η Ολλανδία η οποία διαπίστωσε πως οι ιδιοκτήτες των υβριδικών plug-in μοντέλων δεν κινούνται χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα.
Η Volvo δηλώνει ότι τα υβριδικά συστήματα plug-in κινούνται σε ηλεκτρική ισχύ περίπου 40% έως 50% του χρόνου. Για να ενθαρρύνει τους οδηγούς της να συνδεθούν, η Volvo θα προσφέρει δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα στους αγοραστές νέων plug-in υβριδικών οχημάτων.
Η Volvo προσφέρει μια υβριδική επιλογή plug-in για το σύνολο των αυτοκινήτων της, το φθηνότερο εκ των οποίων είναι το XC40.
Η Volvo δήλωσε ότι θα κυκλοφορήσει φθηνότερες plug-in υβριδικές εκδόσεις κάτω από την επεκτατική σειρά T8 plug-in υβριδικών οχημάτων στο μεγαλύτερο μέρος της γκάμας της, καθώς προσπαθεί να κάνει την τεχνολογία πιο προσιτή.
Τα νέα του μοντέλα T6 χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα 2.0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα του T8 αλλά έχουν μειωμένη ισχύ. Θα προστεθούν τα στέσιον βάγκον μοντέλα V60 και V90 και το SUV μεσαίου μεγέθους XC60 φέτος, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει τις τιμές διάθεσής τους.
Η Volvo δήλωσε ότι είχε εντολές να πραγματοποιήσει αυξημένες πωλήσεις plug-in υβριδικών μοντέλων πέραν του 10% που κυμάνθηκαν το 2019 αλλά ξ προσφορά περιορίζεται από την έλλειψη μπαταριών. Ωστόσο η εταιρεία επισήμανε ότι έχει εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών ώστε να καλύψει τον στόχο της για το 2020 υπογράφοντας νέες συμφωνίες με την LG Chem και την CALT.
Η Volvo διαθέτει και mild Hybrid εκδόσεις για τα μοντέλα XC90 και XC60 τα οποία φέρουν το σήμα Β και είναι εξοπλισμένα με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του συστήματος πέδησης.
Ο Samuelsson ξεκαθάρισε πάντως ότι ο στόχος της Volvo είναι ότι το 50% του συνόλου των αυτοκινήτων που πωλούνται το 2025 να είναι πλήρως ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα plug-in υβριδικά μοντέλα.