Οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Ιταλίας μειώθηκαν κατά 5,9% σε 155.528 τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία του ιταλικού Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ωστόσο τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κατέγραψαν άνοδο 89%. Ειδικότερα οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 13.654 μονάδες καταγράφοντας άνοδο 89% και καταλαμβάνοντας το 11,3% του συνόλου της αγοράς.
Οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημείωσαν άνοδο 74% και ανήλθαν σε 15.643 μονάδες καταλαμβάνοντας το 9,2% της αγοράς ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 1.341 μονάδες σημειώνοντας αύξηση 278%. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 587% και ανήλθαν σε 1.943 οχήματα και το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε στο 1,2% τον Ιανουάριο από 0,2% που ήταν τον Ιανουάριο του 2019.
Η ιταλική κυβέρνηση παρέχει κίνητρα ύψους έως 6.000 ευρώ στους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που τα αντικαθιστούν με νέα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Το λεγόμενο «οικολογικό μπόνους (Eco Bonus)» και οι αυστηρότεροι όροι στις εκπομπές CO2 που έχει θέσει η ΕΕ θα συνεχίσουν να τονώνουν τις πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ολόκληρο το 2020 σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιταλίας.
Το Renault Zoe ήταν το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο, ακολουθούμενο από την πρόσφατη ηλεκτρική έκδοση του Peugeot 208. Η ζήτηση για οχήματα με κινητήρες diesel μειώθηκε κατά 23% τον Ιανουάριο τα οποία και κατέλαβαν το 33,5% της αγοράς, ποσοστό που είχε να εμφανιστεί από το 2001.
Αντίθετα τα οχήματα με κινητήρες βενζίνης κατάφεραν να αυξηθούν καταλαμβάνοντας το 46,5% από 45,1% που είχαν τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Επίσης το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με υγραέριο μειώθηκε στο 6,2% από 7,3% της αγοράς, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο αυξήθηκαν κατά 136% και ανήλθαν σε 4.114 μονάδες καταλαμβάνοντας το 2,6% από 1% του συνόλου των πωλήσεων.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων βοήθησε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μειωθούν κατά μέσο όρο στα 113 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τα 118,2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που ήταν τον Δεκέμβριο. Οι μέσες εκπομπές CO2 του Ιανουαρίου ωστόσο απέχουν πολύ από το όριο των 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο που έχει θεσπίσει η ΕΕ…
Παράλληλα οι πωλήσεις λιανικής σημείωσαν πτώση 14% τον Ιανουάριο και ανήλθαν σε 91.902 μονάδες ενώ επίσης οι πωλήσεις σε εταιρείες μειώθηκαν σε ποσοστό 17% ενώ αντίθετα οι πωλήσεις οχημάτων προς εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης σημείωσαν άνοδο 18,5%.
Να υπενθυμίσουμε πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν σε ποσοστό 13% το Δεκέμβριο, καθώς αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να πουλήσουν τα ρυπογόνα μοντέλα τους ώστε να μην καταγραφούν οι πωλήσεις τους στα στοιχεία του 2020.
Νικητές οι εταιρείες DS και Porsche
Οι πωλήσεις της Fiat Chrysler Automobiles αυξήθηκαν μόλις κατά 0,1% τον Ιανουάριο. Η Fiat σημείωσε αύξηση 5,6%, αντισταθμίζοντας τις μειώσεις που σημείωσαν οι Jeep, Alfa Romeo και Maserati. Οι πωλήσεις του Ομίλου PSA του Ομίλου μειώθηκαν κατά 19%, ωστόσο η DS κατάφερε να καταγράψει άνοδο 193%.
Ο όμιλος VW κατάφερε να καταγράψει οριακή άνοδο 0,6% με την Porsche να σημειώνει το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 121%. Η μάρκα Dacia της Renault κατάφερε επίσης να καταγράψει άνοδο 27% και η BMW κατά 9%.
Οι αναλυτές εκτιμούν πως οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία το 2020 θα μειωθούν σε ποσοστό 4,2% και θα ανέλθουν σε 1,84 εκατ. μονάδες.