Η απαγόρευση της πώλησης καινούριων αυτοκινήτων που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης στη Βρετανία φαίνεται πως μειώνεται περαιτέρω καθώς τώρα γίνεται λόγος ότι θα απαγορευθούν όχι από το 2035 αλλά τρία χρόνια νωρίτερα ή 12 χρόνια από σήμερα!
Ο Γραμματέας Μεταφορών, Grant Shapps, δήλωσε ότι η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Boris Johnson επιδιώκει να σταματήσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2032 για να επιτύχει το στόχο του για καθαρές μηδενικές εκπομπές στα μέσα του αιώνα.
Αυτό είναι τρία χρόνια νωρίτερα από ό, τι ανακοίνωσε ο Johnson την περασμένη εβδομάδα, και οκτώ χρόνια νωρίτερα από ό, τι η προθεσμία του 2040 ανακοίνωσε μόλις πριν από δυόμισι χρόνια. «Ο πρωθυπουργός την περασμένη εβδομάδα είπε ότι θα θέλαμε να το κάνουμε αυτό το αργότερο το 2035 ή ακόμα από το 2032», δήλωσε ο Shapps στο BBC ενώ ξεκαθάρισε ότι το έγγραφο διαβούλευσης θα περιλαμβάνει και μια επιλογή για το 2032!
Αυτό είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει ανησυχίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι ο στόχος του 2035 θα εμποδίσει τις πωλήσεις και έχουν επισημάνει ότι θα αποβεί μοιραίο αν οι εξαγγελίες δεν συνοδευτούν από μια δέσμη φορολογικών κινήτρων, πολιτικών αλλά και επιδοτήσεων.
Η απαγόρευση του Johnson περιλαμβάνει και τα υβριδικά και plug-in υβριδικά οχήματα τα οποία να αναφέρουμε ότι άγγιξαν τις 13.000 πωλήσεις τον Ιανουάριο.
Συμπεριλαμβανομένης του τριπλασιασμού των πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων σε 4.054 μονάδες, τα οχήματα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης αντιπροσώπευαν περίπου το 12% της αγοράς τον Ιανουάριο, ποσοστό-ρεκόρ για τη χώρα.
Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η απαγόρευση των πωλήσεων σε αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τα οποία όχι μόνο θα μειώσουν τη ρύπανση αλλά θα δημιουργήσουν και μια αγορά που θα προσελκύσει τους κατασκευαστές στη δέσμευση του συντηρητικού κόμματος του Johnson που αφορά στην κατασκευή του πρώτου gigafactory εργοστασίου για μπαταρίες στο Ηνωμένο Βασιλείου.