Μια πρωτοποριακή λύση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει δημιουργήσει η start-up γαλλική εταιρεία EP Tender η οποία αφορά στην αυτονομία κίνησης των οχημάτων. Ειδικότερα οι πελάτες που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρίσκονται συχνά αντιμέτωποι με το δίλημμα είτε να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με μεγάλη αυτονομία είτε να πληρώσουν λιγότερα χρήματα και να φορτίζουν πιο συχνά το όχημά τους.
Η εταιρεία ΕP Tender, που εδρεύει στο Παρίσι, πιστεύει ότι έχει βρει τη λύση που έχει αφορά στο κόστος και στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων η οποία αφορά σε μία «κινητή» μπαταρία που έχει τοποθετηθεί επάνω σε τρέιλερ και μπορεί να ρυμουλκεί οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα.
«Επιλύουμε το ζήτημα της καθιέρωσης των ηλεκτρικών συσκευών που είναι οικονομικά προσιτές όταν πρόκειται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Jean-Baptiste Segard.
Η EP Tender έχει πάρει το όνομά της από μικρά σκάφη που βρίσκονται επάνω σε θαλαμηγούς εξυπηρετώντας ουσιαστικά τους επιβάτες των μεγάλων σκαφών. Η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει καταστήματα ενοικιάσεων ρυμουλκούμενων μπαταριών για όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια με το ηλεκτρικό τους όχημα.
Οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα έχουν να κάνουν κάτι περισσότερο από το να «συνδέσουν» το τρέιλερ-μπαταρία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τους και στη συνέχεια να ωφεληθούν από τις 60KWh που προσδίδει το σύνθετο ρυμουλκούμενο. Το μέγιστο κόστος ενοικίασης σύμφωνα με την εταιρεία υπολογίζεται 34 ευρώ (37 δολάρια) για ένα τρέιλερ.
Η αρχική ιδέα της EP Tender ήταν να τοποθετήσει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης στο ρυμουλκούμενο ώστε να λειτουργεί ως γεννήτρια φόρτισης των μπαταριών του ηλεκτρικού οχήματος και ήδη η εταορεία έχει 20 τέτοια ρυμουλκούμενα οχήματα που χρησιμοποιούν οι οδηγοί των Renault Zoe και των ηλεκτρικών φορτηγών Kangoo. Ωστόσο το μειωμένο κόστος των μπαταριών έπεισε την εταιρεία να δημιουργήσει ένα ρυμουλκό χωρίς κινητήρα.
«Η έκδοση του ρυμουλκού με κινητήρα εσωτερικής καύσης εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από τους πελάτες μας, αλλά δεν θα το αναπτύσσουμε, καθώς οι μπαταρίες έχουν σημειώσει πολύ μεγάλη πρόοδο και πλέον συμφέρουν» δήλωσε ο μηχανολόγος μηχανικός Hugo Basset.
Ο ίδιος δήλωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Renault και τον όμιλο PSA στη Γαλλία για να εγκαταστήσει εργοστασιακά τον κοτσαδόρο ρυμούλκησης και απαραίτητες επαφές σύνδεσης που πρέπει να υπάρχουν στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτή τη στιγμή, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φέρουν έγκριση ώστε να ρυμουλκούν αλλά η EP Tender εκτιμά ότι αυτό θα αλλάξει από το 2022. Μέχρι να συμβεί αυτό το κόστος τοποθέτησης του ειδικού κοτσαδόρου αλλά και των επαφών σύνδεσης κοστίζουν 600 ευρώ.
Τα ρυμουλκούμενα φέρουν ειδική σχεδίαση ώστε να μην προκαλούν αεροδυναμικές αντιστάσεις και φέρουν μικρούς τροχούς για να μειώσουν την τριβή τους στην άσφαλτο. Επίσης όταν δεν χρησιμοποιούνται, τα ρυμουλκούμενα μπορούν να φορτίζονται και να είναι πάντοτε έτοιμα για χρήση με φορτισμένες τις μπαταρίες τους.
Η τιμή στόχος για κάθε ρυμουλκούμενο που έχει θέσει η εταιρεία ανέρχεται σε 10.000 ευρώ και το επιχειρηματικό της πλάνο της προβλέπει κερδοφορία μετά το 2024 με την ενοικίαση 4,150 ρυμουλκούμενων σε 60.000 πελάτες. Το εγχείρημα έχει προοπτικές καθώς αυξάνει κατά πολύ την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χαμηλό κόστος ενοικίασης και βέβαια η φόρτιση των μπαταριών γίνεται από ένα πρωτότυπο ρυμουλκό-power bank!