Δοκιμάζουμε το VW Polo TGi

Θα μπορούσατε να φανταστείτε ποτέ ότι θα πηγαίνατε στο πρατήριο καυσίμων και θα φεύγατε με ένα τεράστιο χαμόγελο; Και όμως με το νέο VW Polo TGi που καταναλώνει και φυσικό αέριο ο ιδιοκτήτης του φεύγει από το πρατήριο έχοντας φουλάρει το αυτοκίνητό του με μόλις 10 ευρώ!

Το νέο VW Polo πραγματικά μετά από 42 χρόνια ζωής άλλαξε ριζικά, μεγάλωσε, ομόρφυνε αλλά πλέον διατίθεται και σε έκδοση που καταναλώνει εκτός από βενζίνη και φυσικό αέριο αποτελώντας μια εξαίρετη λύση για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα εντός ή εκτός πόλης.

Ωστόσο το χαρακτηριστικό λογότυπο TGi, που πολλοί το μπερδεύουν με το άγριο GTi, κάνει την τεράστια διαφορά και υπόσχεται άκρως οικονομικές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης καθώς με μόλις 10 ευρώ φυσικού αερίου ο οδηγός του μπορεί να διανύσει 300 χιλιόμετρα εντός της πόλης! Αν βέβαια κινηθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο τότε η αυτονομία του φυσικού αερίου αυξάνεται ανάλογα και τις διαθέσεις του οδηγού.

Το σίγουρο πάντως είναι πως ο κάτοχος του VW Polo TGi θα είναι χαρούμενος κάθε φορά που φεύγει από τα πρατήρια φυσικού αερίου καθώς θα γεμίζει με 10 το πολύ 11,3 ευρώ και θα μπορεί να διανύει τουλάχιστον 300 χιλιόμετρα εντός της πόλης.

Βέβαια στα μειονεκτήματα θα πρέπει να επισημάνουμε πως συγκαταλέγεται ο περιορισμένος αριθμός πρατηρίων φυσικού αερίου καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να γεμίζουν σε αρκετές πόλεις στην Αττική και στο εθνικό οδικό δίκτυο προς τη Θεσσαλονίκη αλλά αντίθετα στην Πελοπόννησο και στα νησιά δεν υπάρχει ούτε ένα πρατήριο.

Επίσης η δεξαμενή βενζίνης είναι μικρή καθώς υπολογίζεται ότι έχει 10 λίτρα βενζίνης οπότε αν κάποιος θέλει να ταξιδέψει στην νότια Ελλάδα θα πρέπει να σταματά ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να γεμίζει το μικρό σε χωρητικότητα ρεζερβουάρ βενζίνης.

Αν όμως κινείται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη τότε σίγουρα το VW Polo TGi θα αποτελέσει μια άκρως οικονομική λύση καθώς με περίπου 10 ευρώ διανύει 350 χιλιόμετρα στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Για να αποκτήσει κανείς το VW Polo TGi θα πρέπει να καταβάλει περίπου 17.400 ευρώ ωστόσο η υψηλή μεταπωλητική αξία του οχήματος αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης μάλλον θα αποσβέσουν την επένδυση πάρα πολύ σύντομα!

Το Polo… μεγάλωσε

Το νέο VW Polo μεγάλωσε σε διαστάσεις ενώ απέκτησε και έναν δυναμισμό που ενδεχομένως να κλονίσει το Golf.

Τα δυναμικά αποτελέσματα της πλατφόρμας MQB στις αναλογίες αντανακλώνται στις νέες διαστάσεις του Polo. Το μήκος του μικρού Volkswagen έχει μεγαλώσει κατά 81 χιλιοστά στα 4,053 μ και το μεταξόνιό του κατά 94 χιλιοστά στα 2,564 μ. Αυτό σημαίνει ότι οι τροχοί είναι τώρα τοποθετημένοι πιο κοντά στο μπρος και το πίσω μέρος, δίνοντας στο αυτοκίνητο σπορ εμφάνιση γεμάτη δυναμισμό. Ταυτόχρονα, το Polo είναι τώρα 69 χιλιοστά πλατύτερο, με ένα συνολικό πλάτος 1,751 μ., ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 7 χιλιοστά στα 1,446 μ.


Περισσότερος χώρος και άνεση

Οι σχεδιαστές του εσωτερικού χώρου έχουν κάνει επαναστατικές αλλαγές. Εστίασαν στη ανάπτυξη των ψηφιακών απεικονίσεων και χειριστηρίων και στη συνδεσιμότητα.

Η ομάδα σχεδίασης εσωτερικού χώρου ξεκίνησε από το μηδέν, αφήνοντας εντελώς πίσω της την κάθετα προσανατολισμένη διάταξη του ταμπλό του προηγούμενου μοντέλου και αναπτύσσοντας αντίθετα μια τολμηρή οριζόντια αρχιτεκτονική.

Όλες οι σημαντικές μονάδες – εκτός από τον κλιματισμό – τοποθετήθηκαν μέσα στο κεντρικό μέρος του ταμπλό. Αυτό το κεντρικό μέρος συνεχίζεται μέχρι τις μπροστινές πόρτες και είναι βαμμένο σε διάφορους χρωματισμούς, ανάλογα με τις επιλογές του αγοραστή.

Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η ποιότητα σε πείθει αμέσως. Η σχεδίαση ακολουθεί μια νέα, οριζόντια αρχιτεκτονική που στόχο έχει να προβάλει από τη μια τη νέα ψηφιακή οθόνη πολυμέσων για το σύστημα infotainment στο κέντρο, και από την άλλη το νέο πάνελ μπροστά από τον οδηγό, που φιλοξενεί τον στάνταρ πίνακα οργάνων με την οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού.

Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα κατά 75 λίτρα φθάνοντας πλέον στα 351 λίτρα. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, τσιγκουνιές σε καμία περίπτωση δεν έγιναν και το βασικό πακέτο περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, καθώς και σύστημα infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού κλπ.

90 ίπποι

Με 3κύλινδρη αρχιτεκτονική και τούρμπο, ο 1000άρης TSI κινητήρας αποδίδει 90 ίππους και 16,3 kgm από τις 1.800 έως και τις 3.800 σ.α.λ.

Η απόδοσή του είναι λίγο χαμηλότερη από τον γνωστό βενζινοκινητήρα, φτάνοντας τους 90 ίππους (από 95) και τα 16,3 kgm (από 17,8). Καίει και βενζίνη, όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους -10ο C ή όταν τελειώσει το φυσικό άεριο, αλλιώς το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά Φυσικό Αέριο.

Στην πράξη τραβάει πρόθυμα με όρεξη μέχρι ψηλά, χωρίς να προδίδεται από τον μικρό κυβισμό του, ωστόσο καταγράφηκε μια υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, η οποία εξαφανίζεται λίγο αργότερα, εκεί κοντά στις 2.200 σ.α.λ. Γραμμικός και εύστροφος, συνεργάζεται εξαιρετικά με ένα καλό σε κλιμάκωση και κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Από την άλλη, παρ’ ότι έχουμε να κάνουμε με ένα 3κύλινδρο σύνολο, η χροιά του ήχου έχει φιμωθεί αρκετά από την εξαιρετική δουλειά που επετεύχθη στην ηχομόνωση και ακόμη και σε φάση πλήρους επιτάχυνσης δεν θα σε ενοχλήσει. Στο επίπεδο της κατανάλωσης είδαμε μέση δοκιμής γύρω στα 4,1 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, με λογική χρήση.

Εν αρχή ην η οικονομία

Το VW Polo TGi είναι δεδομένο ότι έχει προσανατολισμό στην οικονομία και σε καμία περίπτωση δεν θέλει να βάλει «φωτιά» στο δρόμο αλλά ούτε και να έχει σπορ διαθέσεις.

Άλλωστε αν ο οδηγός το πιέσει στο όριό του τότε θα αντιληφθεί ότι αυξάνεται ανάλογα και ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας ενώ παράλληλα αυξάνεται και κατανάλωση καυσίμου.

Ωστόσο στο εθνικό οδικό δίκτυο το VW Polo TGi κινείται με απίστευτη οικονομία και άνεση και δεν διστάζει το ταχύμετρο να αγγίξει τα 160 χλμ./ώρα κινούμενο με απόλυτη ασφάλεια. Ωστόσο αν κινείται κανείς με υψηλές ταχύτητες τότε καλό θα είναι να γνωρίζει που υπάρχει πλησίον της διαδρομής του κάποιο πρατήριο φυσικού αερίου ώστε να μην χρειαστεί να ψάχνει για βενζινάδικο για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Από την άλλη μεριά όταν κινείσαι στο όριο του Κ.Ο.Κ. τότε με 10 ευρώ θα διανύσεις 350 χιλιόμετρα γεγονός που πραγματικά δύσκολα θα συναντήσεις ακόμη και σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το Polo με το φυσικό αέριο κινείται επίσης με άνεση και οικονομία αλλά και πάλι το μυαλό του ιδιοκτήτη του θα βρίσκεται στα λιγοστά πρατήρια φυσικού αερίου. Επίσης αν το αυτοκίνητο κινείται με 4 επιβάτες σε ανηφορικό κομμάτι τότε θα δείξει τις αδυναμίες του και την έλλειψη ιπποδύναμης…

Μέσα στην πόλη το VW Polo TGi βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και ο οδηγός του που κινείται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία χωρίς να έχουν το άγχος του Δακτυλίου εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.

Παράλληλα αρκετές εταιρείες φαίνεται ότι εξετάζουν να αποκτήσουν VW Polo TGi για τους πωλητές της εξαιτίας του ελάχιστου κόστος χρήσης που απορρέει από την χαμηλή τιμή διάθεσης του φυσικού αερίου.

Από την άλλη μεριά βέβαια η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει εμφανή την απουσία της ωστόσο οι απλοί αισθητήρες παρκαρίσματος διευκολύνουν τους άπειρους οδηγούς κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Η άνεση της ανάρτησης είναι ψηλά στη λίστα των προτερημάτων, μαζί με μια αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Φυσικό Αέριο

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική Αξία

 

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας