Κατατέθηκε στη Βουλή η σχετική τροπολογία που αφορά μόνο στην παράταση της έναρξης ισχύος του νέου προτύπου μέτρησης WLTP και οι υπόλοιπες αλλαγές να κατατεθούν σε νομοσχέδιο που θα καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών στις αρχές Μαρτίου.
Ωστόσο η καθυστέρηση της υλοποίηση των αλλαγών στο Τέλος Ταξινόμησης έχει «παγώσει» την αγορά καθώς εισαγωγείς και έμποροι περιμένουν το νέο καθεστώς για να εκτελωνίσουν τα οχήματά τους με αποτέλεσμα να καταγράφεται και μείωση στα κρατικά έσοδα.
Επίσης λήγει στις 29 Φεβρουαρίου και ο εκτελωνισμός εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων με χαμηλό συντελεστή δασμών οπότε από την Κυριακή 1η Μαρτίου όποιοι τολμήσουν να εκτελωνίσουν τέτοιο όχημα θα πληρώσουν υψηλότερους δασμούς σε ποσοστό 200%!
Επειδή λοιπόν δεν δόθηκε παράταση στους εκτελωνισμούς μεταχειρισμένων που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να περιμένουν το επόμενο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου ώστε να εκτελωνίσουν τα οχήματά τους με τα νέα δεδομένα.
Ωστόσο κάποιοι φοβούνται ότι είναι πολύ πιθανό να δοθεί παράταση έως τα τέλη του 2020 οπότε κάποιοι κάνουν λόγο για περαιτέρω καθυστέρηση εφαρμογής των νέων δεδομένων του Τέλους Ταξινόμησης.
Το άρθρο 2 της τροπολογίας που κατατέθηκε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Το τρίτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 121 του νόμου 2960/2001 (Α’ 265) «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας αντικαθίσταται ως εξής: Ειδικά ως προς την εκπομπόμενη μάζα διοξειδίου του λανθρακα, έως 31/12/2020 λαμβάνονται υπόψη οι τιμές σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC) ενώ από την 1/1/2021 και εφεξής, οι τιμές σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών φορτηγών οχημάτων (WLTP)».
Σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται υπόψη οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας CO2 των οχημάτων:
Με βάση τη διαδικασία δοκιμών του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης για το χρονικό διάστημα απο 1η Μαρτίου 2020 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020. Το μέτρο λήγει την 29η Φεβρουαρίου 2020. Σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων από 1η/1/2021 και εφεξής αντί από την 1η Μαρτίου 2020 που ισχύει.
Από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλούνται δημοσιονομικές επιπτώσεις επί του κρατικού προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με την περιληπτική αναφορά: «Η προβλεπόμενη χρονική παράταση έως 31/1/2/2020 έχει ως σκοπό την αποφυγή δυσανάλογων επιβαρύνσεων ως προς το αναλογούν Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας σε κάποιες περιπτώσεις οχημάτων, οι οποίες θα προέκυπταν από την εφαρμογή της παγκοσμίως εναρμονισμένης διαδικασίας δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP).»
Επίσης στην γενική αξιολόγηση επισημαίνεται ότι: «Η ρύθμιση είναι αναγκαία για τη διαμόρφωση μια μεθόδου αντιστοίχισης των τιμών εκπεμπόμενης μάζας CO2 που προκύπτουν από τις μεθόδους NEDC και WLTP, προκειμένου από 1/1/2021 να λαμβάνονται υπόψη της παγκοσμίως εναρμονισμένης διαδικασίας δοκιμής ελαφρών φορτηγών (WLTP) για τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης χωρίς να προκύπτουν στρεβλώσεις.»
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Τι ανέφερε η παράταση που δόθηκε τον Σεπτέμβριο
Η εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία είχε δοθεί παράταση στο WLTP αλλά και των εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων στις αρχές Σεπτεμβρίου ανέφερε ότι: «Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του κοινοποιούμενου νόμου αντικαθίσταται το τρίτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 121 του ν.2960/2001, προκειμένου οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 των οχημάτων, για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, να εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη, με βάση τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC), μέχρι 29.02.2020. Από 1.3.2020 και εφεξής θα λαμβάνονται υπόψη οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα CO2 των οχημάτων, σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP). Με την παρ. 3 του άρθρου 6, προβλέπεται ότι οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν από 1-9-2019. Τέλος ταξινόμησης επιβατικών αυτοκίνητων του άρθρου 121 του ν.2960/2001.
Με την παρ. 2 του άρθρου 6 του κοινοποιούμενου νόμου, προστίθεται νέα παράγραφος 4Β μετά την παράγραφο 4Α του άρθρου 121 του ν.2960/2001, με την οποία καθορίζονται τα εξής:
Με τη διάταξη της περ. (α) της παρ. 4Β, του άρθρου 6 του ως άνω νόμου, καθορίζεται ότι, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που προβλέπονται από την παρ. 2, όπως αυτοί διαμορφώνονται σύμφωνα με την παρ. 3 για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, που έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 31-08-2019 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία, δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου, προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), δεν αυξάνονται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), όπως προβλέπεται από την περ. α) της παρ. 4, του ιδίου άρθρου με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 31-12-2019 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι’ αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Με τη διάταξη της περ. (β) της παρ. 4Β του άρθρου 6 του κοινοποιούμενου νόμου, καθορίζεται ότι, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης που προβλέπονται από την παρ. 2, όπως αυτοί διαμορφώνονται σύμφωνα με την παρ. 3, για επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, που έχουν κομιστεί ή θα κομιστούν στη χώρα μας μέχρι και 29-02-2020 και για τα οποία θα έχουν κατατεθεί, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία, δηλωτικά εισαγωγής ή δηλώσεις άφιξης οχημάτων ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία εισόδου, προκειμένου για μετοικούντα πρόσωπα, εφόσον δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του αμέσως προηγούμενου, από το ισχύον, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro), δεν αυξάνονται κατά διακόσια τοις εκατό (200%), όπως προβλέπεται από την περ. β) της παρ. 4, αλλά κατά πενήντα τοις εκατό (50%), με την προϋπόθεση ότι μέχρι και 16-03-2020 θα έχουν βεβαιωθεί και εισπραχθεί γι’ αυτά, οι οφειλόμενες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Νοείται ότι τα επιβατικά οχήματα, τα οποία εμπίπτουν στα λοιπά πρότυπα εκπομπών ρύπων (κωδικός 1003 – Λοιπά πρότυπα εκπομπών ρύπων, άλλα από αυτά που εμπίπτουν στους κωδικούς 1001 και 1002) και δεν πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του ισχύοντος, ως προς την ταξινόμηση, ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) και του αμέσως προηγούμενου και δεν είναι συμβατικής τεχνολογίας, εξακολουθούν να προσαυξάνονται με την προβλεπόμενη κατά 200% προσαύξηση, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 4 του άρθρου 121 του ν.2960/2001.»