Οι πωλήσεις ευρωπαϊκών οχημάτων αυξήθηκαν μόλις κατά 1,4% στα 15,3 εκατ. πέρυσι, αλλά ο όγκος των SUVs και crossovers σημείωσαν άνοδο 13% και ανήλθαν σε 5,7 εκατ. μονάδες, προσθέτοντας 650.000 μονάδες ετησίως στις συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων που από το 2018 σημείωσαν άνοδο 18% ή 800.000 μονάδες και πλέον ανέρχονται σε 5 εκατομμύρια.
Η τελευταία αύξηση της ζήτησης σήμαινε ότι τα SUVs και τα crossovers έχουν καταλάβει το 37% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη, από 33% το 2018 και 29% το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics.
Τα mini vans ήταν οι μεγαλύτεροι χαμένοι και πάλι το 2019. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά ένα τρίτο για τα mini vans και έχασαν το 26% των υποψήφιων πελατών τους. Η ζήτηση για μεγάλα mini vans, ωστόσο, αυξήθηκε κατά 4,5% σε 145.095 μονάδες που τροφοδοτήθηκε από τη μεγάλη ζήτηση για την Mercedes-Benz V και την Seat Alhambra.
Επίσης μεγάλη μείωση κατέγραψαν και οι πωλήσεις μικρών αυτοκινήτων τα οποία μειώθηκαν κατά 152.806 μονάδες αλλά δικαιολογείται από το γεγονός ότι τα κορυφαία Renault Clio και Peugeot 208 άλλαζαν μοντέλο και πολλοί περίμεναν τα καινούρια αυτοκίνητα.
Αύξηση-ρεκόρ 82% κατέγραψαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία και ανήλθαν σε 356.249 μονάδες με «πρωταγωνιστή» το Tesla Model 3.
Αντίθετα οι καταναλωτές φαίνεται ότι γυρίζουν την πλάτη στα coupe και cabrio μοντέλα τα οποία σημείωσαν πτώση 16% και πολλές εταιρείες σκέφτονται να σταματήσουν την παραγωγή τους…
Πάντως μια προσεκτικά ματιά στα στοιχεία της Jato αποδεικνύει ότι τα μικρά SUV με πρωταγωνιστή το Renault Capture πλησιάζουν επικίνδυνα τα μεγαλύτερα SUV και μάλιστα με πολύ υψηλότερο ποσοστό ανόδου. Ειδικότερα οι πωλήσεις των μικρών SUV αυξήθηκαν κατά 20% και ανήλθαν σε 1,92 εκατ. μονάδες ενώ τα μεγαλύτερα SUV σημείωσαν άνοδο 8% και ανήλθαν στα 2,09 εκατ. οχήματα.
Με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 1,1% σε 223.059 μονάδες, το Volkswagen Tiguan τερμάτισε τη μακρά βασιλεία του Nissan Qashqai ως το συμπαγές crossover της Ευρώπης με τις καλύτερες πωλήσεις. Οι πωλήσεις Qashqai μειώθηκαν κατά 6,2% σε 219.331.
Ωστόσο η πρωτοκαθεδρία του VW Tiguan φαίνεται ότι απειλείται από το Renault Capture το οποίο κατέγραψε άνοδο 4,5% και οι συνολικές του πωλήσεις ανήλθαν σε 223.634μονάδες δηλαδή 575 οχήματα λιγότερα από το γερμανικό μοντέλο.
Η μετάβαση στο VW Golf 8ηε γενιάς φαίνεται ότι δεν είχε αρνητικές επιπτώσεις καθώς το γερμανικό μοντέλο διατήρησε την πρωτοκαθεδρία του με σχεδόν 350.000 μονάδες ενώ ο κοντινότερος αντίπαλόλς του ήταν το Renault Clio το οποίο σημείωσε 32.000 λιγότερες πωλήσεις από το γερμανικό μοντέλο δηλαδή 318.000 αυτοκίνητα.