Αγώνα δρόμου πραγματοποιεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να διατηρεί στην κυκλοφορία τα παλαιά και γηρασμένα λεωφορεία μέχρι να προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός. Μάλιστα η διοίκηση της ΟΣΥ προχώρησε στην έγκριση των Πρακτικών Ηλεκτρονικής Αποσφράγισης και Αξιολόγησης των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης, όπως αυτά υποβλήθηκαν και σύμφωνα με τα οποία προτείνεται η αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας «Goodyear Dunlop Ελαστικά Ελλάς Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία» ως προς τα δικαιολογητικά κατακύρωσης, για τον ηλεκτρονικό ανοικτό μειοδοτικό δημόσιο διαγωνισμό με αριθμό διακήρυξης 04/2019, για την προμήθεια 4.500 τεμαχίων ελαστικών επισώτρων για τα οχήματα της Ο.ΣΥ., με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, αποκλειστικά βάσει τιμής.
Με την απόφαση κατοχυρώνεται η προμήθεια 5.175 τεμαχίων ελαστικών επισώτρων, συνολικού ποσού 845.336,25 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. (163,35€/τμχ.), στην ανάδοχο εταιρεία Goodyear, κατόπιν της παρέλευσης της προθεσμίας και της μη υποβολής ενστάσεων, ασκώντας το δικαίωμα κατακύρωσης μεγαλύτερης ποσότητας, σύμφωνα με το άρθρο 105 του Ν. 4412/2016.
Την ίδια στιγμή δεκάδες λεωφορεία καθημερινά είναι εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν περίπου 900 λεωφορεία προκειμένου να εκτελούν το πρόγραμμα δρομολογίων.
Επίσης οι σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά δεν επιτρέπουν την εκτέλεση των τακτικών δρομολογίων και εκτιμάται ότι το μεταφορικό έργο των ΟΣΥ είναι μειωμένο κατά 35%-37% τα τελευταία πέντε χρόνια. Η συντήρηση των οχημάτων, που εξυπηρετούν περίπου 400 εκατ. μετακινήσεις στην Αθήνα σε ετήσια βάση, καθίσταται σχεδόν αδύνατη, καθώς ούτε τα ανταλλακτικά υπάρχουν ούτε οι τεχνικοί επαρκούν. Όσο περνά ο καιρός, μάλιστα, πολλαπλασιάζονται τα περιστατικά βλαβών στα λεωφορεία που τα ακινητοποιούν.